• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

E48-32 op RTL4 4 en 5

  • Onderwerp starter flerflep
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
F

flerflep

Beste lezers,

Het volgende probleem heeft mij getroffen, na de frequentie wijziging door Ziggo hebben wij op RTL4 om de ong. 5 minuten en op RTL5 om de 30 seconden de storing E48-32 in beeld.

Het volgende is er al gedaan bij ons:
Alles spanningsvrij gemaakt voor 5 minuten,
Humax opnieuw ingesteld (fabrieksinstellingen en opnieuw zoeken)
Bekabeling vervangen,
Los koppelen van randapparatuur.

Afgelopen maandag (2-3) is er een monteur van Ziggo geweest omdat de helpdesk er ook niet meer uitkwam.

Hij heeft, volgens mijn vriendin want ik was zelf niet thuis, wederom de kabel vervangen want die zou niet goed zijn (iik had een extra geïsoleerde KemaKeur kabel) en uiteraard hielp dit niet, daarna heeft hij het signaal getest via zijn eigen apparatuur en telefonisch contact gehad met zijn collega aangezien hij het zelf niet snapte, zijn collega helaas ook niet.

Ons werd vertelt dat er verder geen klachten uit de buurt kwamen met dit probleem en dan ze nog wat zouden laten weten over hoe we nu verder moeten, dit is overigens nog niet gebeurt.

Wellicht heeft er iemand hier een goed idee of ingeving waardoor ik van die irritante storing af kan komen, het betreft alleen de zender RTL4 en 5, beeld is perfect en dan volt een moment van zwart beeld met E48-32 in beeld waarnaar beeld weer perfect verder gaat.

Signaal sterkte is overigens eigenlijk altijd 45/56% en kwaliteit staat altijd op 100%.

Wie o wie kan mij helpen?
Alvast bedankt Bart.
 
Beste lezers,

Het volgende probleem heeft mij getroffen, na de frequentie wijziging door Ziggo hebben wij op RTL4 om de ong. 5 minuten en op RTL5 om de 30 seconden de storing E48-32 in beeld.

Het volgende is er al gedaan bij ons:
Alles spanningsvrij gemaakt voor 5 minuten,
Humax opnieuw ingesteld (fabrieksinstellingen en opnieuw zoeken)
Bekabeling vervangen,
Los koppelen van randapparatuur.

Afgelopen maandag (2-3) is er een monteur van Ziggo geweest omdat de helpdesk er ook niet meer uitkwam.

Hij heeft, volgens mijn vriendin want ik was zelf niet thuis, wederom de kabel vervangen want die zou niet goed zijn (iik had een extra geïsoleerde KemaKeur kabel) en uiteraard hielp dit niet, daarna heeft hij het signaal getest via zijn eigen apparatuur en telefonisch contact gehad met zijn collega aangezien hij het zelf niet snapte, zijn collega helaas ook niet.

Ons werd vertelt dat er verder geen klachten uit de buurt kwamen met dit probleem en dan ze nog wat zouden laten weten over hoe we nu verder moeten, dit is overigens nog niet gebeurt.

Wellicht heeft er iemand hier een goed idee of ingeving waardoor ik van die irritante storing af kan komen, het betreft alleen de zender RTL4 en 5, beeld is perfect en dan volt een moment van zwart beeld met E48-32 in beeld waarnaar beeld weer perfect verder gaat.

Signaal sterkte is overigens eigenlijk altijd 45/56% en kwaliteit staat altijd op 100%.

Wie o wie kan mij helpen?
Alvast bedankt Bart.

Ik ben bekend met deze storing. Alleen niet op de frequentie waar RTL4/5 op doorgegeven worden in Nieuwegein.

De oplossing ligt op wel in de bekabeling. Maar onder bekabeling valt ook een wandcontactdoos. Van de storingen op RTL4/5 die ik tegenkwam lag het in de montage van componenten.
 
De wandcontactdoos is pas 6 maanden oud, deze is voorzien van KemaKeur. Wij hebben deze vervangen doen we dit huis (6 maanden geleden dus) betrokken.

Het kan toch haast niet dat hierin nu al een probleem zou zitten?

De contactdoos zit ook nog eens achter onze bank er word dus nooit aan de kabel getrokken, tevens hebben wij de kabel (tot de problemen begonnen) nooit verwijderd of verplaatst.
 
De wandcontactdoos is pas 6 maanden oud, deze is voorzien van KemaKeur. Wij hebben deze vervangen doen we dit huis (6 maanden geleden dus) betrokken.

Het kan toch haast niet dat hierin nu al een probleem zou zitten?

De contactdoos zit ook nog eens achter onze bank er word dus nooit aan de kabel getrokken, tevens hebben wij de kabel (tot de problemen begonnen) nooit verwijderd of verplaatst.

KemaKeur? Die geven enkel certificaten af dat de componenten veilig te gebruiken zijn. Dat zegt 0,0 over de kwaliteit van het materiaal als het om signaal doorgifte gaat.

Kabel Keur is certificering voor componenten te gebruiken in coax netwerken. Dat keurmerk zegt wel veel over de kwaliteit van het materiaal als het om signaal doorgifte gaat.

Ik zeg ook niet dat de wandcontactdoos zelf het probleem is. Maar verkeerde montage kan wel tot problemen leiden. Dit geld ook voor connectoren etc.

En dat je er nooit aan zit bla bla.. is een non argument. Er veranderd veel waar je zelf niets van ziet. Als er veranderingen die die storingen aan het licht brengen merk je het pas. De storing was er altijd al maar je had er geen erg in. Veelal zie ik installateurs ook die zelfde fout maken. En we maken allemaal fouten. Dus een extra controle kan nooit kwaad.

Over de montage:

Zo dus niet:

De Massa = de afscherming is half onderbroken. Je hebt halve afscherming.
509154f30b508-AOP-001.jpg


Zo dus wel:

Massa loopt netjes door er het signaal is goed afgeschermd.

https://www.youtube.com/watch?v=TpyirUGlPvs#t=109
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn excuus ik bedoelde Kabel Keur (staat dus op de contactdoos).

Deze heb ik net onder toeziend oog van mijn vader, welke naar mijn mening een prima inzicht heeft in aanleg van kabels etc. open gemaakt.

Het zag er allemaal keurig uit maar voor de zekerheid hebben we hem toch opnieuw aangelegd volgens beschrijving van het filmpje, om eventuele minder zichtbare beschadigingen uit te kunnen sluiten.

Het probleem blijft helaas onveranderd, alle zender prima in orde alleen RTL4 en 5 geven problemen.

Ziggo nogmaals gebelt en ze sturen nu weer een monteur langs (3e keer pas, 1e monteur kwam niet opdagen) en die zou de verbinding tussen het centrale punt buiten, en mijn woning gaan testen.

Ik baal er gewoon nogal van de Ziggo naar een frequentie over gegaan is die gevoeliger is omdat we hiervoor nooit last gehad hebben en nu dus constant, maar goed we gaan het zien..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan