• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Nieuwe Philips 8000 en 9000 serie met CI+

Status
Niet open voor verdere reacties.
Simpel. Philips is 1 van de oprichters van de CI+standaard en voldoet naar eigen zeggen (en ook Ziggo) aan de standaard. Alleen Ziggo heeft blijkbaar op een aantal punten een andere/aanvullende uitleg gegeven op de CI+ standaard, met als gevolg dat het (nog) niet werkt.
Anoniem heeft dat dan ook toegegeven, dat alhoewel philips wel een CI+ slot heeft, ziggo een aantal zaken toch iets anders heeft geimplementeerd. Nu moeten beide er uit zien te komen. Zonder dat de consument daar de dupe van is.
 
Simpel. Philips is 1 van de oprichters van de CI+standaard en voldoet naar eigen zeggen (en ook Ziggo) aan de standaard. Alleen Ziggo heeft blijkbaar op een aantal punten een andere/aanvullende uitleg gegeven op de CI+ standaard, met als gevolg dat het (nog) niet werkt.
Anoniem heeft dat dan ook toegegeven, dat alhoewel philips wel een CI+ slot heeft, ziggo een aantal zaken toch iets anders heeft geimplementeerd. Nu moeten beide er uit zien te komen. Zonder dat de consument daar de dupe van is.

Je bedoelt dat LG, Samsung en Sony eerst aan Ziggo gevraagd hebben hoe volgens Ziggo de standaard eruit ziet:?:
 
Dat is natuurlijk de vraag.
Hoe dan ook. Ziggo en Philips moeten er samen uitkomen en ik kan me niet voorstellen dat dat uiteindelijk niet gebeurd.
 
Simpel. Philips is 1 van de oprichters van de CI+standaard en voldoet naar eigen zeggen (en ook Ziggo) aan de standaard. Alleen Ziggo heeft blijkbaar op een aantal punten een andere/aanvullende uitleg gegeven op de CI+ standaard, met als gevolg dat het (nog) niet werkt.
Anoniem heeft dat dan ook toegegeven, dat alhoewel philips wel een CI+ slot heeft, ziggo een aantal zaken toch iets anders heeft geimplementeerd. Nu moeten beide er uit zien te komen. Zonder dat de consument daar de dupe van is.

wat wil je hier nu beweren.
 
Ik twijfel niet aan de intenties van beide partijen (Philips en Ziggo). Het lijkt er meer op dat Philips het integratie traject een beetje onderschat heeft en dit er een maar beetje tussendoor doet. Ik geloof dat ze recent nog flink bezuinigd hebben op de televise afdeling, dus misschien hebben ze de helft van de software ontwikkelaars wel weggestuurd... je weet wel; crisis.

In ieder geval zijn de modules nog niet leverbaar voor gewone stervelingen en zolang dat zo is zie ik ook het probleem niet. Ik heb namelijk wel de indruk dat er aan gewerkt wordt. Ik wacht nog wel even.
 
wat wil je hier nu beweren.
Wat ik beweer en dat heb je zelf ook aangegeven al meerdere keren dat ziggo een andere interpretatie heeft gegeven dan philips aan de standaard. En wie daar schudige is, geen idee. Ik geef alleen aan dat beide er uit zullen moeten komen zonder dat de consument de dupe is. Het is heel simpel, als beide partijen dezelfde standaard tot de letter zouden volgen dan zou dit probleem er niet zijn.

En ik moet zeggen dat je erg selectief reageert. Maar goed, dat zijn we van Ziggo dan weer gewend. Want zoals ik al eerder zei, het is afwachten tot beide partijen er gezamelijk uitkomen zonder dat de consument de dupe is. Dat lijkt me voor beide partijen verstandig om een heleboel gezeik te voorkomen (inclusief schadeclaims).
Ik zie de volgende headlines voor consumentenprogramma's al weer eraankomen, wat negatief zal zijn voor Ziggo en Philips.

En ik begrijp heel goed dat jij hier maar weinig informatie mag geven, en dat is voornamelijk ingegeven door de angst dat Ziggo aansprakelijk gesteld zal worden. Dat is dan ook de enige reden dat Ziggo ZELF geen directe informatie geeft maar via jou, onofficieel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik twijfel niet aan de intenties van beide partijen (Philips en Ziggo). Het lijkt er meer op dat Philips het integratie traject een beetje onderschat heeft en dit er een maar beetje tussendoor doet.

Volgens mij sla je hier de spijker op z'n kop. ik heb al diverse losse settop boxen gehad. Niet 1 is helemaal bug-vrij, wat volgens mij betekent dat het nog niet zo makkelijk is om als fabrikant en Ziggo een Cam + ingebouwde settopbox te maken. Blijkbaar lukt het Samsung, Sony en LG wel om dit samen met Ziggo op te pakken.
 
Wat ik beweer en dat heb je zelf ook aangegeven al meerdere keren dat ziggo een andere interpretatie heeft gegeven dan philips aan de standaard. En wie daar schudige is, geen idee. Ik geef alleen aan dat beide er uit zullen moeten komen zonder dat de consument de dupe is. Het is heel simpel, als beide partijen dezelfde standaard tot de letter zouden volgen dan zou dit probleem er niet zijn.

In de eerrste plaats ben ik het met je eens dat Ziggo en Philips er samen uit moeten komen, zonder klanten daar last van hebben.

Het bovenstaande is denk ik wat te kort door de bocht geformuleerd. Het zou ook best eens zo kunnen zijn dat als iedereen de specificatie tot de letter volgt, het nog steeds niet goed werkt. Bijvoorbeeld als de specificaties nog niet tot in detail uitgewerkt zijn of omdat er bepaalde zaken niet (goed) voorzien waren. Hoe het ook zij, daar moet je dan in onderling overleg uitkomen, wat bij andere fabrikanten al wel is gelukt en met Philips nog niet.
 
Wat ik beweer en dat heb je zelf ook aangegeven al meerdere keren dat ziggo een andere interpretatie heeft gegeven dan philips aan de standaard. En wie daar schudige is, geen idee. Ik geef alleen aan dat beide er uit zullen moeten komen zonder dat de consument de dupe is. Het is heel simpel, als beide partijen dezelfde standaard tot de letter zouden volgen dan zou dit probleem er niet zijn.

En ik moet zeggen dat je erg selectief reageert. Maar goed, dat zijn we van Ziggo dan weer gewend. Want zoals ik al eerder zei, het is afwachten tot beide partijen er gezamelijk uitkomen zonder dat de consument de dupe is. Dat lijkt me voor beide partijen verstandig om een heleboel gezeik te voorkomen (inclusief schadeclaims).
Ik zie de volgende headlines voor consumentenprogramma's al weer eraankomen, wat negatief zal zijn voor Ziggo en Philips.

En ik begrijp heel goed dat jij hier maar weinig informatie mag geven, en dat is voornamelijk ingegeven door de angst dat Ziggo aansprakelijk gesteld zal worden. Dat is dan ook de enige reden dat Ziggo ZELF geen directe informatie geeft maar via jou, onofficieel.

Ziggo geeft er geen andere betekenis aan, ik heb alleen aangegeven dat de standaard door verschillende partijen wordt gebruikt maar dat er ook enige ruimte is een verschillende interpretaties. Verder hebben we omissies in de standaard vastgesteld tijdens de integratie van de standaard bij de CAM fabrikanten en de TV fabrikanten. Dit heeft geleid tot een aantal revisies van de specificaties. Er wordt zowel door ons, als door individuele members CI+ voordurend gecommuniceerd met de technical group van het CI+ consurtium.

Er is dus geenzins sprake dat partijen afwijken van de specificatie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan