Hikjes in beeld/geluid bij de Horizon

Heb je wel of geen last van hikjes in beeld van je Horizon ? (lees eerst bericht #1)


  • Totaal aantal stemmers
    336
Iedere tester geeft ook gewone problemen aan hoor, net als de hikjes worden ook besproken ;)

Ook wordt door veel testers aangegeven wat jij nu zegt, hopelijk luistert ziggo daar wel een beetje naar....
 
Dat hoop ik (...en velen met mij...) al meer dan een jaar, dus heb er weinig vertrouwen in dat Ziggo nu opeens WEL gaat luisteren, en belangrijker...de problemen gaat oplossen!
 
Zit nog weinig schot in. Heb me weer kapot zitten ergeren tijdens het WK voetbal.
En niet alleen om de teleurstellende kwaliteiten van de diverse teams, maar de enorme hoeveelheid hicks in beeld en geluid tijdens de wedstrijden.

Er is dus nog helemaal niets aan gedaan, en er wordt ook op geen enkele wijze door Ziggo aangegeven wat de huidige status is.

Waarom moeten we dan blijven aangeven wat het probleem is? Dat is nou toch zo langzaamaan wel bekend, dacht ik zo. Van welke datum dateert het eerste bericht ook weer??? 21 November 2015!!!
 
Vanavond (12 Juli 2016) is het alleen qua geluid op SBS6 weer bar en boos.
Beeld blijft dit keer wel weer goed, maar een gesprek volgen wordt wel heel erg lastig.
Zoals gebruikelijk is en blijft de oplossing van Ziggo nog heel ver weg.....
 
Na flink wat bekabeling te vernieuwen met hulp van Ziggo is het hikjes probleem vrijwel onder de knie. Wat rest is bij opname's dat er altijd 1 vastloper in zit van 2 tot 15 sec, maar ga er van uit dat dit bij nieuwe firmware word opgelost.
 
Het is nu 13 Oktober 2016.
Ik heb nog geen enkele oplossing gezien voor alle problemen die zo her en der door gebruikers zijn geconstateerd.

Zijn er forumleden die ook een uitnodiging van Ziggo hebben gekregen om mee te doen aan een "tevredenheids" onderzoek?

Ik wel, en mijn oordeel vwb de Horizonbox is vernietigend en haalt de gemiddelde score flink omlaag, omdat ik wel tevreden ben over de andere zaken die Ziggo biedt. (TV / Radio, Internet, WiFi en telefoon)

Zal mij benieuwen of dat nog wat zoden aan de dijk zet. Ik verwacht het eerlijk gezegd niet.
 
Hikjes en signaal sterkte

Bij Ziggo zakelijk heb ik een monteur langs gekregen. Het inkomende signaal wordt bij ons versterkt naar de verschillende TV's. Door het signaal naar de TV met horizon box op een minder sterke uitgang te zetten, werd het gedrag van de horizon sterk verbeterd.

Het is niet helemaal weg nu, al leek dat in eerste instantie wel. Zo nu en dan is er bij replay een klein hikje in het geluid - het staat even stil.

Maar voor degene die hier op het forum zitten kijken eens naar je signaal sterkte op de kabel.
 
Dat ga ik ook eens proberen, maar ik DACHT dat hij al op de "laagste" versterking zat, vandaag of morgen even nakijken ;)

thnx voor de tip
 
Laatst 2 afleveringen van Person of Interest opgenomen. Nu heb ik altijd 5min eerder en 10 min langer. Aan het einde dus een overlap.
En ja, beide opnamens op exact hetzelfde punt een hik, 10 sec of zo. Geluid begint iets eerder weer als het beeld.
Er is gewoon niet genoeg buffer ruimte of zo tijdens de opname. Of ik heb wat anders gewist terwijl ie aan het opnemen is, lijkt ie ook slecht tegen te kunnen.
Of gezapt. Het blijft ook na 2 jaar nog steeds tobben :sad:
 
Ook bij live uitzendingen vertoont de Horizon dit vervelende gedrag. De ene dag meer als de andere, maar op alle zenders komt dit voor.

Ziggo heeft gewoon geen oplossing voor het probleem, en probeert ons aan het lijntje te houden met mooie beloftes, zoals ook gedaan door de huidige directeur B.Coopmans, die in landelijke dagbladen liet weten dat klanten met klachten hem ALTIJD konden bellen.
Alleen jammer dat hij dan weer niet zijn telefoonnummer erbij had gezet.

Link naar artikel: https://www.bndestem.nl/regio/roose...klaagt-heeft-hij-in-principe-gelijk-1.6196113

Ik ben over het algemeen tevreden over de Ziggo producten internet/WiFi en telefoon, maar die horizonbox is een ramp, en die wordt groter naarmate je erover gaat klagen bij de helpdesk, want dan wordt het probleem alleen maar groter door onbegrip en het bekende "nieuwe kabel" verhaal.

Ik wacht wel af of er ooit nog eens iets verbetert. Heb niet echt vertrouwen daarin.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan