• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Post hier als U de nieuwe modem/snelheid hebt maar niet aan de verwachting voldoet

Status
Niet open voor verdere reacties.
hoi wvroessel,

Wanneer je op speedtest.net zit en de test maakt kan je drukken op forumlink op te tonen alhier.
Zo kan iedereen zien wat je snelheden zijn.
Ik heb vandaag ook het nieuwe modem ontvangen en aangesloten en alles werkt prima.
Ook heb ik in de meterkast een dect hangen en een router op 30 cm en dus geen problemen.

Succes met jouw onderzoek.

Mvgr Paul
 


Hier dan de test naar Eindhoven.



Hier dan Amsterdam.

Op een ander tijdstip ga ik nog meten om fluctuaties uit de kabelbezetting te elimineren.

Via Newsleecher enige dingen gedownload en de max daar was 6,25 Mb. Dit via de newsserver van news, via een 50 Mb abo.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Argh, ik zie dus dat ik een nieuwe Router nodig ga hebben.
De WRT54G is gewoon te ouderwets voor deze snelheden.

:giveup:
 
En hier Callantsoog.



Valt tikkie tegen. Heb AI1 extra zou dan 50 Mb/s moeten hebben.

Modem Arris Docsys 3.
 
jaloers

Nou mooi is dat. Wat ben ik jaloers op jullie. Ik mocht willen dat ik 20 mbit haal. Ik kom niet hoger hier dan 5mbit. Het vreemde is dat mijn upload 4,7 mbit haalt.
Ik heb al een week de helpdesk aan de lijn. Ik krijg te horen dat er maar 1 lijn bij mij binnenkomt ipv 4 wat het zou moeten zijn. Ik kreeg vandaag eindelijk een keer te horen dat ze heel veel problemen met de nieuwe arismodems hebben. Ze kunnen niets vertellen wanneer het probleem is opgelost. Maar uiteraard moet je wel de volle mep betalen al die tijd.
Ik heb ook spijt dat ik mijn oude modem al heb teruggestuurd. Daarmee haalde ik nog wel de 20mbit.
 
Nou mooi is dat. Wat ben ik jaloers op jullie. Ik mocht willen dat ik 20 mbit haal. Ik kom niet hoger hier dan 5mbit. Het vreemde is dat mijn upload 4,7 mbit haalt.
Ik heb al een week de helpdesk aan de lijn. Ik krijg te horen dat er maar 1 lijn bij mij binnenkomt ipv 4 wat het zou moeten zijn. Ik kreeg vandaag eindelijk een keer te horen dat ze heel veel problemen met de nieuwe arismodems hebben. Ze kunnen niets vertellen wanneer het probleem is opgelost. Maar uiteraard moet je wel de volle mep betalen al die tijd.
Ik heb ook spijt dat ik mijn oude modem al heb teruggestuurd. Daarmee haalde ik nog wel de 20mbit.

Hier idem 7/11/18mbit erg onstabiel mijn upload is daarentegen ook stabiel.
Bij mij werd vandaag verteld dat er max 3 lijnen open kunnen en dat er bij mij 2 open stonden. Om dat op te lossen vertelde de medewerker moet je de modem even resetten. Zit een resetknop op de achterkant deze even 10 seconde indrukken.
Oude modem heb je niks aan dan zou je weer een activatiecode moeten hebben. :)
 
Heeft het nu 1 week perfect gedaan maar sinds gisteren
haal ik de Upload niet meer....

Meer mensen met dit probleem??

545696528.png
 
Als laatste heb ik een klacht ingediend bij Ziggo en zal ik melding maken bij de Consumentenbond en de Ombudsman betreffende bedrog en oplichting. De problemen die ik en vele anderen ondervinden zijn volgens Ziggo bekend. Toch staat hierover niets op hun website, ook niet onder het kopje Storingen, waardoor klanten zullen bellen met Ziggo à zoveel-cent-per-minuut. Een bewuste actie van Ziggo om zo wat extra centjes uit onze zakken te kloppen. :evil:

De Ombudsman is voor klachten over de overheid dus die zal je niet helpen. Consumentenorganisaties en tv-programma's zijn beter. Vooral de laatste omdat iedereen weer kan horen hoe slecht het bij Ziggo gaat.

Ik denk niet dat Ziggo die 10 cent per minuut met opzet wil verdienen want de (imago)schade die ze lijden door alle negatieve publiciteit en klanten die opzeggen is veel groter.


Mijn ervaringen met de Arris modem zijn ook bedroevend. Na installatie had ik een week lang een snelheid van rond de 20-23 Mb/s (Ik heb alles-in-1 Extra). Ik dacht, dat wordt vanzelf wel sneller en wachtte even af.
Deze week echter mag ik blij zijn als ik een snelheid haal van 7 Mb/s. De downloadsnelheid fluctueert in elk geval enorm met dieptepunten van minder dan 1 Mb/s.
De uploadsnelheid is meestal wel goed (4-5 Mb/s)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan