• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

betalen via acceptgiro

  • Onderwerp starter fredvanwilligen
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
F

fredvanwilligen

Drie weken geleden heb ik een uitbreiding naar een all in 1 pakket besteld. Ik ben duidelijk overeengekomen dit per acceptgiro te betalen. Om de bestelling te kunnen doen moest ik wel een bankrekeningnummer opgeven. Op de bevestiging stond dat de betaling via een automatisch incasso zal plaatsvinden. Ik heb al veel telefoontjes en e-mails aan dit onderwerp besteed. Steeds wordt mij verteld dat dit niet mogelijk is. Er wordt verwezen naar de algemene voorwaarden, maar deze zeggen niets anders dan dat tenzij anders is overeengekomen er per automatisch incasso wordt betaald. Ik ben anders overeengekomen, dus.... Verder ken ik iemand die ook een all in 1 abonnement heeft en wel per acceptgiro kan en mag betalen. Zijn er op het forum nog andere Ziggo gebruikers die een all in 1 abonnement hebben en per acceptgiro betalen?
 
Ik denk dat Ziggo niet zo happig is op acceptgirokaarten. Dit kost nogal wat extra. Ik denk dat de persoon die jij gesproken hebt niet dit mocht toezeggen. Ik denk ook niet dat jij een overeenkomst op papier hebt. Ik ken geen mensen die dit nog met acceptgiro betalen. Ook geen mensen die dit nog zouden willen trouwens. Waarom wil je dat eigenlijk?:eek:
 
ik heb een analoog tv abonnement van Ziggo en dat betaal ik gewoon met een acceptgiro. Verder ken ik iemand die een all in 1 gewoon met acceptgiro betaalt. Ik wil best (en dit doe ik al) iets meer betalen voor het afrekenen via acceptgiro. Mijn argumenten: ik wil zelf bepalen wanneer ik betaal (natuurlijk doe ik dit op tijd), ik wil zelf bepalen hoe ik betaal (er wordt mij nu geen keuze gelate) en verder wil ik zelf bepalen van welke rekening betaal (dit behoeft niet elke keer dezelfde te zijn). Mijn belangrijkste reden heb ik nog niet genoemd. Ik sluit het abonnemnent telefonisch af. Ik geef mijn nummer door en vervolgens is dat een mondelinge machtiging. Deze methode is onbetrouwbaar. Iedereen kan zo aan de bank doorgeven dat ik een mondelinge machtiging heb afgegeven. Ik weet dat je dit weer kunt blokkeren, maar je moet dit dan wel blijven controleren. Ik geef dus per definitie mijn bankrekening niet telefonisch door. Ik maak een keer een uitzondering omdat de jongeman mij verzekerde dat dit nodig was voor de aanmelding maar niet voor de betaling. Ik voel me dus vals voorgelicht en voor mijn gevoel heb ik geen machtiging afgegeven. Toch heeft Ziggo dit wel zo begrepen.
Ik vind dit zeer bedenkelijk
 
Ik denk dat Ziggo niet zo happig is op acceptgirokaarten. Dit kost nogal wat extra. Ik denk dat de persoon die jij gesproken hebt niet dit mocht toezeggen. Ik denk ook niet dat jij een overeenkomst op papier hebt.

Dat hij een acceptgiro krijgt geeft alleen dat er een overeenkomst is.

Ik ken geen mensen die dit nog met acceptgiro betalen. Ook geen mensen die dit nog zouden willen trouwens. Waarom wil je dat eigenlijk?:eek:

Als je betaald op de markt hou je toch ook je portomenai niet open zodat de marktkoopman er in kan graaien ??? Er zijn er trouwens meer dan je denkt, dit veelal als gevolg van de bende die bedrijven van hun administratie maken of gemaakt hebben.
 
ik heb een analoog tv abonnement van Ziggo en dat betaal ik gewoon met een acceptgiro. Verder ken ik iemand die een all in 1 gewoon met acceptgiro betaalt. Ik wil best (en dit doe ik al) iets meer betalen voor het afrekenen via acceptgiro. Mijn argumenten: ik wil zelf bepalen wanneer ik betaal (natuurlijk doe ik dit op tijd), ik wil zelf bepalen hoe ik betaal (er wordt mij nu geen keuze gelate) en verder wil ik zelf bepalen van welke rekening betaal (dit behoeft niet elke keer dezelfde te zijn). Mijn belangrijkste reden heb ik nog niet genoemd. Ik sluit het abonnemnent telefonisch af. Ik geef mijn nummer door en vervolgens is dat een mondelinge machtiging. Deze methode is onbetrouwbaar. Iedereen kan zo aan de bank doorgeven dat ik een mondelinge machtiging heb afgegeven. Ik weet dat je dit weer kunt blokkeren, maar je moet dit dan wel blijven controleren. Ik geef dus per definitie mijn bankrekening niet telefonisch door. Ik maak een keer een uitzondering omdat de jongeman mij verzekerde dat dit nodig was voor de aanmelding maar niet voor de betaling. Ik voel me dus vals voorgelicht en voor mijn gevoel heb ik geen machtiging afgegeven. Toch heeft Ziggo dit wel zo begrepen.
Ik vind dit zeer bedenkelijk


Ook ik ben iemand die wel zou willen, maar dan wel via acceptgiro. Maar helaas..

Wat ik bij het aanvragen heb aangegeven was dat ik via acceptgiro zou betalen, en dat was akkoord van ziggo medewerker. Om vervolgens 2 maanden later geld van je rekening af te schrijven, waarvoor er nooit een akkoord was gegeven. Ik heb nooit mijn bankrekening gegeven, ze hebben gewoon het nummer genomen waar ik normaal me betaal.

Overigens is dit volledig is strijd met hun algemene voorwaarden die betalen via acceptgiro wel toestaat als het basisabbonement via acceptgiro wordt betaald.

Maarja als je ze daar mee confronteerd krijg je als antwoord dat ze je niet meer als abbonee wil hebben.

Echt vriendelijk zorgvuldig is men niet bij sales en klachten.
Maar goed dat was al zo in het casema tijdperk, vandaar dat ik al per acceptgiro betaal.

Eigenlijk dus precies zoals bij jouw. Iemand bij sales zit gewoon de boel op te lichten :sad:

Oh en probeer niet naar personen verder dan helpdesk of klachten te mailen die reageren al helemaal nergens op. Alsof het ze niet interreseerd hoe men met de klant omgaat.......je zou maar woordvoerder zijn.....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
je reactie is precies waar ik me druk over maak. Je vrije wil als klant wordt volledig ingeperkt. Wat bij jou is gebeurd met het rekening nummer is ook voor mij het argument om hier moeilijk over te doen. Het klopt dat je niet verder komt dan de helpdesk. Wanneer nog meer personen dezelfde ervaringen hebben dan ga ik dit breder aan de kaak stellen. Kost natuurlijk tijd. Nu op mijn laatse vakantiedag gaat dit nog, maar daarna wordt het avond werk. Ik heb dat er wel voor over.
 
Ik denk dat betalen via AG geen mogelijkheid is als je meer dan enkel radio/tv hebt.

Je kan het nog eens via een klacht proberen, maar ik geef je eerlijk gezegd weinig kans.

Dat het een beperking van je eigen vrije wil en keuze is vind ik sterk overtrokken, en daarnaast onjuist. De keuze om bij Ziggo klant te worden is geheel je eigen vrije keuze, het is ook je geheel eigen vrije keuze om op te stappen als je het niet met Ziggo of een van hun voorwaarden eens bent.

Daarnaast snap ik niet wat nu het grote probleem is per automatisch incasso betalen? Als er onterecht geïncasseerd word, heb je een volledige maand om de bank opdracht te geven het geincasseerde terug te laten storten.
 
je reactie is precies waar ik me druk over maak. Je vrije wil als klant wordt volledig ingeperkt. Wat bij jou is gebeurd met het rekening nummer is ook voor mij het argument om hier moeilijk over te doen. Het klopt dat je niet verder komt dan de helpdesk. Wanneer nog meer personen dezelfde ervaringen hebben dan ga ik dit breder aan de kaak stellen. Kost natuurlijk tijd. Nu op mijn laatse vakantiedag gaat dit nog, maar daarna wordt het avond werk. Ik heb dat er wel voor over.

Het is natuurlijk niet netjes als je telefonisch iets beloofd wordt en je dit niet krijgt. Maar de medewerker mocht dit niet toezeggen en het komt verder ook niet in het proces. Er zijn meer bedrijven/nutsinstellingen die geen acceptgiro meer willen sturen naar klanten. De kosten daarvoor zijn veel hoger dan die klanten willen betalen. Alleen bestaande klanten worden zo nog gedoogd. De kosten zijn ook veel hoger dan alleen het sturen van de acceptgiro. Zeker de niet geheel automatische verwerking kost geld.
Ik heb van de twee mensen die graag per acceptgiro willen betalen ook geen valide argumenten gehoord. Ook met automatische betalingen ben je geheel baas over je bankrekening. In al die jaren is er bij mij nog niet één foutieve afboeking geweest. En mijn bankrekeningnummer is bij vele bedrijven bekend. Denk alleen maar aan alle winkels waar ik met pin of chipknip betaal. Die hebben allemaal mijn naam en rekeningnummer. Het scheelt natuurlijk wel dat ik alleen maar met bonafide bedrijven in zee gaan. Schimmige bedrijfjes hebben mij niet als klant.:mrgreen:
 
Bij ziggo is het betalen van analoge tv ook mogelijk via AG.
Wanneer je dit gaat wijzigen naar een Alles in 1, of los telefoon of internet abonnement geven de algemene voorwaarden aan dat dit vanaf dan alleen per automatische incasso kan.

Mocht de gene waarvan die jou abonnement heeft afgesloten dit gezegt ben je onjuist geinformeerd, opzich een merkwaardige situatie, AG is helemaal niet mogelijk, dit weet eigenlijk iedereen bij de verkoop van Ziggo, ook de dealers.

Kan natuurlijk wel zo zijn dat de andere persoon jou verkeerd heeft begrepen.

Ik begrijp je argumenten, vrees echter wel dat wanneer je aan een AG vast wil houden je geen Ziggo af kan nemen.

Je abonnement zal dus worden beeindigt. Wanneer jij AG wil de volgende bijvoorbeeld; Ideal, Paypal of creditcard. Daarnaast gebruiken ze de bankgegevens ook voor andere "controle" middelen.

een AG is in de betalingswereld een vrij lastig te controleren betaalmiddel.
Wanneer je als provider een internetverbinding ter beschikking steld, en iemand doet hier kwaadwillige dingen mee, (hacking, spam enz enz.) dan wil je zeker weten met een bankrekening nummer dat er een "verantwoordelijk persoon" aan die verbinding hangt.

Anders zouden ze je evt om ID gegevens enz enz kunnen moeten vragen, en dat geeft waarscheinlijk nog veel meer wrevel op.
 
Ik denk dat betalen via AG geen mogelijkheid is als je meer dan enkel radio/tv hebt.

Je kan het nog eens via een klacht proberen, maar ik geef je eerlijk gezegd weinig kans.

Dat het een beperking van je eigen vrije wil en keuze is vind ik sterk overtrokken, en daarnaast onjuist. De keuze om bij Ziggo klant te worden is geheel je eigen vrije keuze, het is ook je geheel eigen vrije keuze om op te stappen als je het niet met Ziggo of een van hun voorwaarden eens bent.

Als je het basisabbonement al via acceptgiro betaald staat de algemene voorwaarden het toe dat je ook de rest via acceptgiro betaald.
In de specifieke voorwaarden wordt er met geen woord over gerept.

Het probleem is dat ziggo verwijst naar de algemene voorwaarden om het te weigeren, maar die staan het nu juist toe !



Daarnaast snap ik niet wat nu het grote probleem is per automatisch incasso betalen? Als er onterecht geïncasseerd word, heb je een volledige maand om de bank opdracht te geven het geincasseerde terug te laten storten.

Ga jij naar de markt hou je vervolgens je portemonnaie open zodat de marktkoopman er in kan graaien ??

Jaren geleden heb ik netjes de rekening voor november/december betaald.
Krijg vervolgens een aanmaning dat ik deze niet betaald zou hebben.
Na bellen advies bezwaar aantekenen + bewijs van betaling mee sturen, en nogmaals betalen anders zou ik afgesloten worden (admin had een achterstand)

dus bezwaar schrijft etc gedaan jan/feb betaald en nogmaals nov/dec
En hop aanmaning, ik zou nov/dec jan en feb niet betaald hebben...

Dit is 8 maanden lang zo door gegaan. Een bedrijf als dat laat ik niet in mijn rekening grutten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan