• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Wat een (geluids) ellende met NL 1,2,3 in HD

Status
Niet open voor verdere reacties.
geluid op dolby?

Hier de Humax 5000c en heb nergens last van alles loopt prima ook geluid. Bij de NPO is echte HD uitzending nog een gemis. Hoewel dat voetbal op Ned3 er toch wel erg gelikt uitziet Ben ik dan een van de weinigen die geen problemen heeft:?: postcode 9671LK

heb jij het geluid van de humax op dolby of op PCM staan? indien op PCM dan zijn er idd gen problemen, echter het gaat natuurlijk om dolby. hierbij treden toch echt wel hickup's op indien op NED 1,2,3 HD.
 
Hmm


Op dit moment voor het eerst lipsync probleem op NED 1 HD op mijn W4000.
Geluid loopt een fractie voor op het beeld.

Of dit het algemene probleem is of een fout in de eind regie... weet ik niet.
Maar daar het voor het eerst op mijn w4000 wel waard om te vermelden.
 
Ik heb ook al lang last van hick-up problemen.

Situatie is als volgt:
TV: Philips 42PFL8654H/12 (met Alphacrypt)
Home Cinema: Bose 321 GS III

Probleem:
Bij Dolby Digital geluid via NLD 1,2,3 HD heb ik last van hick-ups. Opvallend is echter dat ik alleen last heb van hick-ups wanneer ik gebruik maak van mijn Bose 321 systeem. Als ik geluid afspeel via de tv heb ik geen probleem.

Ik heb hem Bose systeem al 2x ter reparatie aangeboden, maar de uitgevoerde reparaties helpen helaas niet. De hick-ups verdwijnen niet.
 
Ik ben er overigens steeds meer van overtuigd dat het toch aan het signaal achter NL 1,2,3 HD ligt.

Ik kijk/luister nu namelijk al een hele poos naar ZDF (ook via Alphacrypt en de Bose321) en deze uitzending wordt, zoals zoveel uitzendingen in Duitsland, in DD2.0 uitgezonden. Ik heb al die tijd geen 'hick-up' gehoord.

Zou het kunnen dat de Bose automatisch correcties uitvoerd op DD-geluid om deze weer syncroon te laten lopen met het beeld? Deze verklaring zou:
a) aangeven dat er daadwerkelijk lip-sync problemen zijn (zoals bij een hoop andere mensen)
b) aangegeven dat er inderdaad een probleem is met het signaal van NL 1,2,3 HD
 
Hmm


Op dit moment voor het eerst lipsync probleem op NED 1 HD op mijn W4000.
Geluid loopt een fractie voor op het beeld.

Of dit het algemene probleem is of een fout in de eind regie... weet ik niet.
Maar daar het voor het eerst op mijn w4000 wel waard om te vermelden.

Grappig.

Nos journaal uit synch. Reclame in sync.
Nos journaal uit synch. een of ander tros programma in sync.

:giveup:
 
Grappig.

Nos journaal uit synch. Reclame in sync.
Nos journaal uit synch. een of ander tros programma in sync.

:giveup:
Ik zit dit nu te testen op de humax 5000. Zowel pcm/Dolby gewoon normale synch op HDNed123. Ik kan niet over dit item meespreken.
 
Bij DWDD vanavond moest ik de lipsync van mijn versterker met 2.1 seconden aanpassen. :?
Samsung 360 PC 1648
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vanmorgen weer lip synch problemen bij het nos journaal.
Grappig genoeg gaat een item over de rellen bij rotterdam wel goed.

het zou me niet verbazen dat het veroorzaakt wordt door een brak apparaat bij de NOS.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan