• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Android toestellen op 5 GHz Wi-Fi gebruiken.

Mofar

Forum Gebruiker
Berichten
32
Besteforumleden,

Ikkrijg het niet voor elkaar om Android toestellen op 5 GHz wifi te zetten.
Ikheb het stappenplan op de site van Ziggo gevolgd om in de Connect Box de SSIDin naam aan te passen: toevoegen -5G.
Vervolgenszie ik op de Android toestellen de SSID-5G verschijnen en kan ik dat selecterenen het bijbehorende wachtwoord invullen. Het verbinden lukt maar -5G komt en valt weer weg, dat kan ik ook goed zien op Wifi Analyser.
Dusde Connect Box van stroom gehaald, niet gerest. Maar het opkomen en weerafvallen van 5G blijft. Wat kan ik nu nog doen?
 
Zie dat jij dat de telefoon/tablet op de 2,4 GHz verbinding heeft nadat de SSID-5G weg gaat?
Vaak is de 2,4 GHz verbinding sterker en dan schakelt Android automatisch naar die verbinding.
Oplossing is om in Android de 2,4 GHz verbinding uit de lijst te halen.
 
Maar als ik zeg maar naast de Connect Box zit, zou er in sterkte toch geen verschil moeten zijn tussen 2,4 en 5 GHz?
 
Dan eigenlijk niet.

Heb je op een pc, of tablet wel een werkende 5 GHz verbinding?
Werkt de 5 GHz van jouw telefoon ergens anders wel goed?
Schakelt de telefoon naar jouw 2,4 GHz verbinding als de 5 GHz weg valt, of naar een andere verbinding bij jou in de buurt, bv die van de buren, hotspot o.i.d.

Je moet echt stap voor stap de oorzaak achterhalen.
 
Woon je in de buurt van een vliegveld, of staan er andere radarinstallaties in de omgeving? Dan heb je kans dat wifi op de 5GHz zo nu en dan wordt uitgeschakeld als de radar wordt gedetecteerd door de router. Als dit het geval is kun je het kanaal vastzetten op 36/40/44/48, die kanalen worden namelijk volledig vrij te gebruiken, helaas wel met wat minder vermogen.
 
Mannen,
Bedankt; nee, ik woon niet in de buurt van een vliegveld.
Maar ik ga alles controleren/doen wat jullie voorstellen.
 
Terug
Bovenaan