Hikjes in beeld/geluid bij de Horizon

Heb je wel of geen last van hikjes in beeld van je Horizon ? (lees eerst bericht #1)


  • Totaal aantal stemmers
    336
Probleem is nog steeds niet opgelost en zal niet opgelost worden. Ik hoop dat er een nieuw apparaat voor in de plaats komt op korte termijn. Ik heb veel last van hikken bij opnames, gewoon 10 sec stilstaand beeld. Ik download steeds meer programmas via usenet om het gewoon te kunnen bekijken, want terugkijken via de box is ook een ramp, je kunt dan niet doorspoelen. Voordeel van downloads via usenet, de reclame is verwijderd en je kunt doorspoelen zoveel je wilt.
 
Helemaal mee eens.. The Voice of Holland duurt dan maar 65 minuten i.p.v. 120..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is een beetje hit and miss met die hikjes....

bij live kijken zijn het echt hikjes, fracties van seconden.
Bij opnames varieert het van 1 seconden tot 20 seconden, en dan mis je dus echt wel wat en is het opgenomen programma niet te kijken....

erg storend, binnenkort maar weer eens met ziggo contact opnemen.

terug kijken doen we bijna nooit, wij hebben alles via surround set aangesloten, en bij terug kijken heb je alleen maar stereo, en dan nog dat als je gepauzeerd hebt, je daarna niet eens kunt doorspoelen
(en dan zegt ziggo dat terug kijken net zo moet zijn als live kijken... NOT)
 
stotterend beeld

Onze "oude" grote horizon box is vervangen door zo een nieuwe box (G7401), de vorige was er 1 met een scart aansluiting en hadden we al zo'n 3 tot 4 jaar.

De vorige horizon box gebruikte ik ook als wifi accesspoint en had hiervoor de netwerk optie zonder thuisnetwerk gekozen. Hierdoor heb je meer opties en mogelijkheden tot instellen van de netwerk opties.

Deze box is vervangen omdat we geen on demand meer konden kijken en we hadden prima beeld op de nieuwe box totdat ik de netwerk instellingen ging aanpassen. Zodra ik de wifi netwerk naam had aangepast of de netwerk instellingen had aangepast was het mis en hebben we bij elke zender stotterend beeld.
De box laten vervangen waarna we weer prima beeld hadden totdat ik weer met de netwerk instellingen ben gaan knutselen. Probleem is echter dat als ik terug ga naar fabrieksinstellingen of de originele instellingen weer probeer terug te zetten het probleem niet meer weggaat.

Ga nu maar weer bellen en weer een nieuwe box proberen te krijgen, maar dit werkt dus totdat de netwerk instellingen worden aangepast. Het probleem is dus reproduceerbaar en heeft een direct verband met de netwerk instellingen
 
Vroeger geen enkele keer last van deze "vastlopende hikjes" maar nu vrijwel dagelijks.
Onacceptabel en irritant voor de geboden abbo. prijs.
Mocht dit door ziggo niet worden verholpen zal ik op zeer korte termijn met mijn volledige abbo. over stappen naar een andere aanbieder via glasvezel.
Leest u mee Ziggo, want dit gebeurt al geruim tijd als u uw klanten opzadelt met onvoldoende werkende systemen.
Vroeger was ik nog tevreden met Ziggo, echter deze tijden zijn helaas wel voorbij.
De alternatieven zijn rijkelijk voor handen en gaan het waarschijnlijk ook winnen van de nu bestaande ( Ziggo ) provider.
Als Ziggo nog enig overwicht ten aanzien van de concurrentie wilt behouden zal zij zich toch echt heel intensief en enovatief moeten opstellen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is jammer dat ZIGGO niet in staat is deze problemen op te lossen. Ook ik heb een nieuwe box ontvangen, maar weer hetzelfde probleem. Het lijkt er op dat overstappen naar een andere provider de enige oplossing is om van dit probleem af te komen..


knip ...
Deze box is vervangen omdat we geen on demand meer konden kijken en we hadden prima beeld op de nieuwe box totdat ik de netwerk instellingen ging aanpassen. Zodra ik de wifi netwerk naam had aangepast of de netwerk instellingen had aangepast was het mis en hebben we bij elke zender stotterend beeld.
Knip ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is jammer dat ZIGGO niet in staat is deze problemen op te lossen. Ook ik heb een nieuwe box ontvangen, maar weer hetzelfde probleem. Het lijkt er op dat overstappen naar een andere provider de enige oplossing is om van dit probleem af te komen..

Ik wil het eigenlijk nog wel een kans geven. ;-) Heb jij je mediabox xl opgenomen in het thuisnetwerk? Zo ja, ervaar je het ook wanneer dit niet het geval is? Graag ontvang ik een PB met een adres en klantnummer. Zou je ook willen verwijzen naar dit topic? Scheelt een hoop uitleg.

Vroeger geen enkele keer last van deze "vastlopende hikjes" maar nu vrijwel dagelijks.
Onacceptabel en irritant voor de geboden abbo. prijs.
Mocht dit door ziggo niet worden verholpen zal ik op zeer korte termijn met mijn volledige abbo. over stappen naar een andere aanbieder via glasvezel.
Leest u mee Ziggo, want dit gebeurt al geruim tijd als u uw klanten opzadelt met onvoldoende werkende systemen.
Vroeger was ik nog tevreden met Ziggo, echter deze tijden zijn helaas wel voorbij.

Jammer dat je niet happy meer bent met ons. Wil je ons een privébericht sturen met daarin jouw adres, klantnummer en verwijzing naar dit topic? Dan gaan we jou helpen met een oplossing.
 
Ook ik heb nog steeds last van hikjes in beeld en geluid als ik de Mediabox opneem in mijn bekabeld thuisnetwerk. Vandaag weer opnieuw uitgeprobeerd!!! Helaas geen verbetering,dus weer uit het thuisnetwerk. Ziggo is kennelijk niet in staat dit probleem op te lossen. Wel weer abbo-prijs verhogen. Het probleem krijgt van ziggo weinig of geen aandacht. Op de site wordt dit niet benoemd. Van mij beslist een onvoldoende.
 
Terug
Bovenaan