• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Probleem router/internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

paul1983

Forum Gebruiker
Berichten
7
Beste allen,

Ik heb een probleem met mijn internetverbinding/router. Al enige tijd wordt mijn verbinding na een hele korte tijd verbroken en ik denk dat dit aan mijn router en/of firmware ligt. Bij navraag bij Ziggo werd namelijk gemeld dat de gegevens van mijn modem niet goed door mijn router ontvangen werden. Ik reset hem dan ook wel een paar keer per dag maar dit helpt ook niet altijd. De laatste week is het helemaal drama. Misschien dat jullie me hiermee kunnen helpen.

Situatie: broadband internet van Ziggo met een motorola surfboard modem, sitecom router (xdsl cable broadband router 4s). dit heb ik al een aantal jaren en toen ik de router kocht heb ik de firmware veranderd (moest destrijds) in versie 1.6 release 30. Dit heb ik hierna nooit veranderd dus ik denk ook dat daar de fout in zit? Dus dat de firmware te oud is? Of kan het aan mijn router zelf liggen? Het is namelijk niet normaal dat de verbinding zo vaak weg valt!

Ik hoor het graag!
 
Dit heb ik hierna nooit veranderd dus ik denk ook dat daar de fout in zit? Dus dat de firmware te oud is? Of kan het aan mijn router zelf liggen? Het is namelijk niet normaal dat de verbinding zo vaak weg valt!

Ik hoor het graag!
Test het... heb je gelijk het antwoord.
Daarnaast heb je die router al jaren... na jaren kan iets kapot gaan ;)
 
Dat is goed ;). Maar welke firmware versie heb ik dan nodig? Ik dacht destijds dat het een speciale firmware versie was omdat er toen nog niet veel routers waren die deze modem aan konden? en als het fout gaat, waar haal ik dan weer de oude firmware vandaan?

Ik heb een beetje verstand van computers maar niet heel veel dus alle hulp is welkom :D
 
Dat is goed ;). Maar welke firmware versie heb ik dan nodig? Ik dacht destijds dat het een speciale firmware versie was omdat er toen nog niet veel routers waren die deze modem aan konden? en als het fout gaat, waar haal ik dan weer de oude firmware vandaan?
Zul je toch even het goede typenumme rmoeten plaatsen hier...

sitecom xdsl broadband router heb ik vrij weinig aan...

Ik heb een beetje verstand van computers maar niet heel veel dus alle hulp is welkom :D
Ach, dat is zo relatief... je hoeft geen verstand van pc's te hebben om je router te upgraden ;)
 
Ik zie staan op de doos: dc-202. En de firmware die ik nu heb is versie 1.6 release 30. Motorola sufrmodem type:sb4200e (wit).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zie staan op de doos: dc-202. En de firmware die ik nu heb is versie 1.6 release 30. Motorola sufrmodem type:sb4200e (wit).
Modem maakt niet zoveel uit...

Hier staan de enige firmware's nog die geleverd worden (via stuurprogramma's te benaderen). Ik ben er verder niet bekend mee (Sitecom dan!) en ik vind het vreemd dat er geen datums bij staan. Maar daar staat versie 2 bij, voor versie 1 worden geen firmware's meer geleverd. Je kan het altijd proberen, maar ik kan geen goede afloop garanderen. Denk dat het tijd wordt voor wat anders.
 
Ik zie staan op de doos: dc-202. En de firmware die ik nu heb is versie 1.6 release 30. Motorola sufrmodem type:sb4200e (wit).

Heb zelf ook de DC-202 gehad, er zijn echter zes versies van. Bij het zoeken naar de firmware moet je dit ook aangeven. Mijn versie was dc-202v6 en de laatste firmware hiervoor is 2.19.001.

Je moet dus achter dc-202 kijken of je iets ziet staan van v1, v2, v3, v4, v5 of v6.
 
Heb zelf ook de DC-202 gehad, er zijn echter zes versies van. Bij het zoeken naar de firmware moet je dit ook aangeven. Mijn versie was dc-202v6 en de laatste firmware hiervoor is 2.19.001.

Je moet dus achter dc-202 kijken of je iets ziet staan van v1, v2, v3, v4, v5 of v6.
Ik ging er ook van uit dat hij versie 6 had ;) 1.6
 
Ik ging er ook van uit dat hij versie 6 had ;) 1.6

Helaas hebben ze bij Sitecom niet onze logische logica. Als ik het goed heb gezien is firmware 1630 (1.6 versie 30?) voor de dc-202v1. Het is sowieso al niet zo slim van Sitecom om zes versies van een router onder de zelfde naam op de markt te brengen.
 
Bedankt voor de reacties! Ik zie niets op de doos of router zelf staan maar zie wel staan op de router s/n 9202j6005542 en scdc154a, misschien dat dat iets zegt? anders is het misschien v1 omdat er niets op staat en de firmware ook 1.6 is?

Renatus heb jij dezelfde problemen gehad met deze modem en router?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan