• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

humax 5200 interactief maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanvdB

Forum Gebruiker
Berichten
599
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Beste forumleden,
Graag een advies.
Een familielid van mij heeft een Humax 5200.
Ze wil de Humax graag interactie hebben.
De a.o.p is 25 jaar oud en voorzien van een tv en radio aansluiting.
Ik heb op dit forum gezocht, maar de meningen lopen uiteen, of de a.o.p.
retourgeschikt moet zijn of niet.
Op dit moment zit er een, goedgekeurde splitter in de tv aansluiting en loopt er 1 coax naar de Humax en 1 naar de Samsung tv, die voorzien is van een CI Cam.
De tv is te oud voor een CI+ Cam.
Ik weet dat de Humax verbonden moet worden met het internet.
Wil iemand me laten weten, of ik iets moet veranderen aan de a.o.p?
Alvast bedankt voor eventuele reactie.
janvdB
 
De Humax hoeft alleen met een UTP-kabel verbonden te worden met je modem. That´s all.
 
Een Humax 5200 heeft alleen een internet verbinding met de netwerkpoort nodig. Dat heeft dus niets met het AOP te maken als je internet bijvoorbeeld via een ADSL modem loopt.

Verder moet je kabel-aansluiting wel geschikt zijn om ook de kanalen in de 'lage VHF band' te ontvangen om de interactieve kanalen te kunnen zien. Een oude aansluitdoos (AOP of in de huiskamer) kan deze kanalen soms niet doorgeven. Je kunt dat controleren door te kijken of je op kanaal 750 op de Humax een kanaal ziet met het Ziggo logo op een oranje achtergrond.
 
Allemaal bedankt voor de snelle reactie.
vr.gr JanvdB.
 
Ik heb inmiddels familielid gebeld.
Ze heeft inderdaad geen beeld op kanaal 750.
Uitstekende diagnose dus.
Nogmaals bedankt.
Welk type a.o.p moet er gemonteerd worden, een type met tv en radio aansluit mogelijkheden?
Alvast bedankt voor eventuele reactie,
JanvdB
 
Welk type a.o.p moet er gemonteerd worden, een type met tv en radio aansluit mogelijkheden?

eh... zoals als eerder geschreven: je hoeft niets te wijzigen aan het AOP om interactieve TV via de Humax 5200 te kunnen kijken, mits je de Humax aansluit met een netwerk kabel op het bestaande internet modem.
 
Ik heb begrepen uit je vorige bericht, dat de a.o.p. vervangen moet worden, als
Kanaal 750 , niet beschikbaar is op de Humax.
En dat laatste is het geval.
De a.o.p , is ongeveer 25 jaar oud.
Of begrijp ik het misschien niet goed?
Vr.gr. JanvdB
Bedankt voor eventuele reactie.
 
Welk type a.o.p moet er gemonteerd worden, een type met tv en radio aansluit mogelijkheden?

AOP in de huiskamer waar de TV rechtstreeks op zit aangesloten? Dan Ziggo bellen om deze te laten vervangen.

AOP in de meterkast en een WCD in de huiskamer. Dan zelf een goed WCD (laten) plaatsen, bijvoorbeeld Hirschmann EDC1000 of Astro GUT14D(+).
 
Een Humax 5200 heeft alleen een internet verbinding met de netwerkpoort nodig. Dat heeft dus niets met het AOP te maken als je internet bijvoorbeeld via een ADSL modem loopt.

Verder moet je kabel-aansluiting wel geschikt zijn om ook de kanalen in de 'lage VHF band' te ontvangen om de interactieve kanalen te kunnen zien. Een oude aansluitdoos (AOP of in de huiskamer) kan deze kanalen soms niet doorgeven. Je kunt dat controleren door te kijken of je op kanaal 750 op de Humax een kanaal ziet met het Ziggo logo op een oranje achtergrond.

Dan moet je wel eerst opnieuw een zenderscan uitvoeren en hier zit deze zender dan op kanaal 800 op freq. 120 Mhz.
 
Een Humax 5200 heeft alleen een internet verbinding met de netwerkpoort nodig. Dat heeft dus niets met het AOP te maken als je internet bijvoorbeeld via een ADSL modem loopt.

Verder moet je kabel-aansluiting wel geschikt zijn om ook de kanalen in de 'lage VHF band' te ontvangen om de interactieve kanalen te kunnen zien. Een oude aansluitdoos (AOP of in de huiskamer) kan deze kanalen soms niet doorgeven. Je kunt dat controleren door te kijken of je op kanaal 750 op de Humax een kanaal ziet met het Ziggo logo op een oranje achtergrond.

Op mijn Humax 5100, waar interactief prima werkt, zie ik geen kanaal 750.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan