Reputatiepunten toekennen

  • Onderwerp starter ziggo-newby
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je op Gebruikersinstellingen klikt (bovenste menubalk in het forum) zie je op de pagina die je dan krijgt staan : Laatst toegekende reputatie , met een lijstje van de 5 laatste punten. Rechts staat hoeveel punten je nu hebt.

Dank voor je snelle reactie, maar het klopt niet. Ik zie daar niets staan, want anders had ik het wel gevonden. Ik heb daar wel gezocht.
 
Dank voor je snelle reactie, maar het klopt niet. Ik zie daar niets staan, want anders had ik het wel gevonden. Ik heb daar wel gezocht.

Kijk nog eens goed :wink: (als je nog geen punten gekregen hebt, staat daar niets, nu dus wel)
 
Kijk nog eens goed :wink: (als je nog geen punten gekregen hebt, staat daar niets, nu dus wel)


Inderdaad staan daar nu een heleboel punten. :frons: Dank je wel Cees.
Ik had dus in meer dan een jaar en 80 berichten nog geen punt gescoord, terwijl ik er velen heb uitgedeeld.
Voor iedereen kan het nu duidelijk zijn.
 
Inderdaad staan daar nu een heleboel punten. :frons: Dank je wel Cees.
Ik had dus in meer dan een jaar en 80 berichten nog geen punt gescoord, terwijl ik er velen heb uitgedeeld.
Voor iedereen kan het nu duidelijk zijn.
De punten tellen wel langzaam door (je krijgt ook punten voor het posten en voor de tijd dat je geregistreerd bent), maar je ziet alleen niets staan zolang niemand jou punten gegeven heeft. Een cosmetisch bugje dus eigenlijk.:wink:
 
De punten tellen wel langzaam door (je krijgt ook punten voor het posten en voor de tijd dat je geregistreerd bent), maar je ziet alleen niets staan zolang niemand jou punten gegeven heeft. Een cosmetisch bugje dus eigenlijk.:wink:

Ah.. dan moet ik er ook meer hebben dus.. maar ik sta ook op 10..gelukkig betaal je bij het uitdelen niet met die dingen,deel er toch bijna wekelijks een uit,en zet daar dan ook nog netjes mijn naam bij.. overigens vind ik het jammer dat kritiek als "je leest niet" bij staat geplaatst door personen die het niet eens zijn met je mening en niet met wat je schrijft maar dat hou je altijd.
Ik geef gewoon een ram op mijn eigen weegschaaltje in een topic, dan staan daar ook je reputatie punten.
 
Omdat er onderling wel erg veel punten in een klein groepje uitgedeeld worden is het tijd om wat meer spreiding te krijgen :wink:


Voorlopig zijn de 'uitdeelregels' als volgt verbeterd:

Na het geven van 1 punt aan een ander moet je minstens 30 anderen een punt geven voordat je dezelfde gebruiker opnieuw een punt kan geven
Je kunt maximaal 10 keer een reputatiepunt per 24 uur uitdelen.


Sinds kort zijn er enkele settings in het forum aangepast zodat er wat meer effect te zien is bij het toekennen van reputatiepunten.

Hoeveel punten je kunt uitdelen is afhankelijk van een aantal zaken. Hoe lang je geregistreerd forumlid bent, hoeveel berichten je gepost hebt en hoeveel punten je zelf hebt zijn zaken die je extra 'reputatiepower' geven.

De standaard-settings van het forum zorgden ervoor dat je in het begin niet zo heel veel punten kunt uitdelen en dus ook de binnenkomende punten niet erg snel gaan. Dat zou nu dus wat sneller moeten gaan.

De groene blokjes zullen elke 100 punten vermeerderen, dat is verder niet in te stellen. Tussenliggende rangen zie je als je de muis boven het groene/grijze/rode blokje houdt. Die kunnen we wel uitbreiden. Daar zullen we nog naar kijken in de toekomst om hier meer 'rangen' te maken.







De 'instellingen' staan nu als volgt:
  • Standaard krijgt een forumgebruiker 10 reputatiepunten.
  • Als je minder punten hebt dan 10 kun je zelf geen punten uitdelen.
  • Je kunt positieve en negatieve punten krijgen van mede-forumleden.
  • Een forumlid heeft standaard een 'reputatiekracht' van 1 punt positief of negatief.
  • De reputatiekracht wordt verhoogd met:
    • 1 punt per half jaar registratieperiode op het forum
    • 1 punt per 500 geposte berichten op het forum
    • 1 punt per 50 ontvangen reputatiepunten
  • Na het geven van 1 punt aan een ander moet je minstens 15 anderen een punt geven voordat je dezelfde gebruiker opnieuw een punt kan geven (dat was 20 in het verleden)
  • Je kunt maximaal 20 keer een reputatiepunt per 24 uur uitdelen.
Verder blijven uiteraard de forumregels van kracht. Mensen die misbruik maken van de reputatiepunten om 'anoniem' mensen te beledigen of alleen maar mensen negatief te beoordelen worden uitgesloten van het gebruik hiervan. We zullen bekijken of het reputatiepunten systeem hierdoor wat beter gaat werken en beter gebruikt wordt waar het voor bedoeld is: waardering geven aan mensen die een nuttige bijdrage leveren aan het functioneren van dit forum, behulpzaam zijn aan anderen e.d. en het laten blijken aan mensen die het tegenovergestelde doen.
 
Niet goed doordacht.

Omdat er onderling wel erg veel punten in een klein groepje uitgedeeld worden is het tijd om wat meer spreiding te krijgen :wink:


Voorlopig zijn de 'uitdeelregels' als volgt verbeterd:

Na het geven van 1 punt aan een ander moet je minstens 30 anderen een punt geven voordat je dezelfde gebruiker opnieuw een punt kan geven
Je kunt maximaal 10 keer een reputatiepunt per 24 uur uitdelen.
Met de laatste regel kan ik leven,maar ik deel niet zoveel punten uit.
Als voorbeeld, ik wilde archie een punt geven,maar had dat 14 dagen geleden al gedaan.
Als ik 30 anderen punten moet gaan geven,krijg je dat als ik iemand gemeend een punt wil geven ik gewoon 29 willekeurige anderen punten moet gaan geven.
Ik haalde de oude regeling al bijna niet.
Daarnaast betekent dat dus ook dat als ik het met iemand oneens ben,en die persoon plaatst een nog veel groter stukje waarvan ik denk,mijn god... dan moet ik dus 30 anderen punten gaan geven voordat ik kan reageren.
Ik woon niet op dit forum,ik ben er op zijn hoogst 10 minuten per dag,hoe moet ik dat in vredesnaam nu nog gaan doen.
Ongemeende onzinpunten uit gaan delen,zodat ik die ene persoon toch kan waarderen ?
Ik ben bij jou al 3 keer tegen iets aangelopen waarvan ik dacht,die verdient een punt,maar ik kon hem je niet geven,omdat ik dat al eerder had gedaan.
En dit afkeuren kan ik ook niet,dat is dan je "geluk" .
Zet gewoon een limiet op het maximaal uit te delen punten,maar het verhogen naar 30 betekent dat ik niemand meer iets kan geven,of 29 onzinpunten moet gaan uitdelen aan mensen die dat helemaal niet verdienen,om toch mijn waardering voor die ene te kunnen geven.
En de grootverbruikers kunnen genadeloos anderen wel de min in helpen.
Ik heb nog niet zoveel punten,maar ik heb ze wel omdat ik ze verdiende en niet vanwege onzin maar als iemand iets afkeurt kunnen anderen die een reactie van me wel goed vinden niet reageren omdat ze eerst hun rondje van 30 af moeten maken.
Gevolg,die punt krijg je nooit meer.
Nogmaals dat van dat maximale aantal punten per dag,prima !
Maar zo ontneem je me de kans om iemand te waarderen.
Aangezien ik geen zin heb om 30 andere personen onzinpunten te gaan geven,gebruik ik het puntensysteem dan maar niet meer,dan zeg ik wel in de post zelf dat ik het waardeer.
Niet goed doordacht,deze maatregel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Na het geven van 1 punt aan een ander moet je minstens 30 anderen een punt geven voordat je dezelfde gebruiker opnieuw een punt kan geven
Is het niet handiger om daar ook een tijdsduur aan te hangen van b.v. een week of zo.
Ik vind namelijk niet iedereen zo behulpzaam om dan meteen punten te gaan uitdelen.
Laat staan dat ik 30 anderen kan vinden die ik punten zou willen geven. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan