• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

eigen mailserver / poort-25

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo mooi doet KPN het ook niet hoor
want je kan vaak niet eens smtp naar buiten naar een andere server, dat moet je via port 587 proberen dan
 
Waarom niet gewoon de SMTP van je provider gebruiken? En mailscripts doe je gewoon via mail(); in php.
Ik heb er nog nooit last mee gehad. Alleen nu dus wel dat er een domein al 1,5 maand op mail wacht en andere opties heb ik helaas ook niet.

Zou iemand alsnog naar cdjabrabant.eu willen kijken?
 
eigen domeinnaam wordt afgeschaft

Vandaag wederom gebeld met Ziggo en ik heb nu te horen gekregen dat de gehele functie domeinnaam komt te vervallen.
De mx-records worden niet meer ondersteund en ik moet dus op zoek gaan naar een andere provider.

Dus als ik het goed heb wordt poort 25 niet meer opengesteld.
Mijn mail blijft hangen bij de mx-records en dat zal zo blijven ook :cry:
 
Vandaag wederom gebeld met Ziggo en ik heb nu te horen gekregen dat de gehele functie domeinnaam komt te vervallen.
De mx-records worden niet meer ondersteund en ik moet dus op zoek gaan naar een andere provider.

Dus als ik het goed heb wordt poort 25 niet meer opengesteld.
Mijn mail blijft hangen bij de mx-records en dat zal zo blijven ook :cry:

Ik denk dat de helpdesker dingen door elkaar haalt. Je kon vroeger bij Multikabel een domeinnaam koppelen aan je normale homepage en mailaccount.
De 'eigen mailserver' zaken wordt zowiezo niet ondersteund door de helpdesk en die weten er ook niets van en je kunt dus verwachten dat je dit soort antwoorden krijgt.
 
Ik wacht het sowieso maar af, want zelfs al zou ik overstappen dan duurt dat 2 weken en het aanbod van ISP's is maar beperkt.
 
Eigenlijk snap ik er helemaal niets meer van.
Mijn mail wordt zonder meldingen van Ziggo niet meer doorgestuurd.
Als ik dan met de servicedesk bel aangaande zakelijke abonnementen, dan wordt mij ook verteld dat het draaien van een eigen emailserver niet mogelijk is. Alleen als ik een abonnement neem van 200+ euro dan kan het wel.
Als ik voor meer info ga zoeken op de site dan wordt er nergens gerept over mailrelaying of iets over poort 25.

Hoe zit het nu eigenlijk??? Mag ik nu wel of niet een eigen server draaien?
Wanhoop begint nu wel een beetje toe te slaan.
Waarom wordt er nu allemaal zo moeilijk over gedaan?
 
Eigenlijk snap ik er helemaal niets meer van.
Mijn mail wordt zonder meldingen van Ziggo niet meer doorgestuurd.
Als ik dan met de servicedesk bel aangaande zakelijke abonnementen, dan wordt mij ook verteld dat het draaien van een eigen emailserver niet mogelijk is. Alleen als ik een abonnement neem van 200+ euro dan kan het wel.
Als ik voor meer info ga zoeken op de site dan wordt er nergens gerept over mailrelaying of iets over poort 25.

Hoe zit het nu eigenlijk??? Mag ik nu wel of niet een eigen server draaien?
Wanhoop begint nu wel een beetje toe te slaan.
Waarom wordt er nu allemaal zo moeilijk over gedaan?
Als je het eerste bericht uit dit topic leest zie je ook dat er geen support op gegeven wordt en ook nooit gegeven is, je hoeft dus niet bij de helpdesk aan te komen, want die weten niet eens van het bestaan hiervan af.

Poort 25 staat dicht bij Ziggo en je kunt dus geen eigen mailserver draaien. Bij Multikabel was daar wel een mogelijkheid voor (unsupported) die na de migratie naar Ziggo in eerste instantie uitgeschakeld zou worden.

Op veler verzoek is deze wel 'draaiend' gebleven voor bestaande gebruikers onder dezelfde voorwaarde, dus dat er geen support op gegeven kon worden. Ook kan tijdens allerlei migratie zaken de dienst (tijdelijk?) niet werken. Als je ip-adres wisselt wordt dit niet altijd goed opgepakt bijvoorbeeld. In dit geval is dat ook gebeurt. Da's jammer dus.
Een oplossing daarvoor is niet altijd te doen.

Dus als je dit voor belangrijke mail gebruikt kun je beter een externe emailprovider gebruiken. Voor weinig geld kun je ook mail hosten bij de providers waar je nu je eigen domeinen hebt geregistreerd denk ik of de mail laten forwarden naar één van de 60 emailadressen (10 mailboxen met elk 5 aliassen) die je met Z3i kunt aanmaken.
 
Als je het eerste bericht uit dit topic leest zie je ook dat er geen support op gegeven wordt en ook nooit gegeven is, je hoeft dus niet bij de helpdesk aan te komen, want die weten niet eens van het bestaan hiervan af.

Poort 25 staat dicht bij Ziggo en je kunt dus geen eigen mailserver draaien. Bij Multikabel was daar wel een mogelijkheid voor (unsupported) die na de migratie naar Ziggo in eerste instantie uitgeschakeld zou worden.

Op veler verzoek is deze wel 'draaiend' gebleven voor bestaande gebruikers onder dezelfde voorwaarde, dus dat er geen support op gegeven kon worden. Ook kan tijdens allerlei migratie zaken de dienst (tijdelijk?) niet werken. Als je ip-adres wisselt wordt dit niet altijd goed opgepakt bijvoorbeeld. In dit geval is dat ook gebeurt. Da's jammer dus.
Een oplossing daarvoor is niet altijd te doen.

Dus als je dit voor belangrijke mail gebruikt kun je beter een externe emailprovider gebruiken. Voor weinig geld kun je ook mail hosten bij de providers waar je nu je eigen domeinen hebt geregistreerd denk ik of de mail laten forwarden naar één van de 60 emailadressen (10 mailboxen met elk 5 aliassen) die je met Z3i kunt aanmaken.

Of switch naar een provider die het wel ondersteund.
 
Dat een mailserver voor de particulier niet ondersteund wordt weet ik, maar lijkt mij dat ze dat zakelijk toch wel doen?
Persoon van de servicedesk zakelijk kreeg van zijn supervisor te horen dat het bij een zakelijk abonnement ook niet ondersteund werd. En dat klinkt mij toch onwaarschijnlijk in de oren.

Uiteraard kan ik ook mail forwarden vanaf de hosting en pop accountjes organiseren. Maar waarom zou ik dat allemaal doen als ik een goed werkende mailserver heb, wat jaren goed draaide zonder restricties en onbeperkte message store?
 
Dat een mailserver voor de particulier niet ondersteund wordt weet ik, maar lijkt mij dat ze dat zakelijk toch wel doen?

O, ik wist niet dat je een zakelijk abonnement had.
De specs voor zakelijke abonnementen staan ook online op ziggozakelijk.nl dacht ik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan