Hikjes in beeld/geluid bij de Horizon

Heb je wel of geen last van hikjes in beeld van je Horizon ? (lees eerst bericht #1)


  • Totaal aantal stemmers
    336
Ook bij live uitzendingen vertoont de Horizon dit vervelende gedrag. De ene dag meer als de andere, maar op alle zenders komt dit voor.

Ziggo heeft gewoon geen oplossing voor het probleem, en probeert ons aan het lijntje te houden met mooie beloftes, zoals ook gedaan door de huidige directeur B.Coopmans, die in landelijke dagbladen liet weten dat klanten met klachten hem ALTIJD konden bellen.
Alleen jammer dat hij dan weer niet zijn telefoonnummer erbij had gezet.

Link naar artikel: https://www.bndestem.nl/regio/roose...klaagt-heeft-hij-in-principe-gelijk-1.6196113

Ik ben over het algemeen tevreden over de Ziggo producten internet/WiFi en telefoon, maar die horizonbox is een ramp, en die wordt groter naarmate je erover gaat klagen bij de helpdesk, want dan wordt het probleem alleen maar groter door onbegrip en het bekende "nieuwe kabel" verhaal.

Ik wacht wel af of er ooit nog eens iets verbetert. Heb niet echt vertrouwen daarin.

Heb uit betrouwbare bron vernomen dat er eind dit jaar een een behoorlijke update in de vorm van firmware komt voor de Horizon box waardoor de meest bestaande problemen worden opgelost en verbeterd. :applause::applause:
 
Als iemand zegt dat zijn bron bij ziggo werkt is dat per definitie uiterst onbetrouwbaar. :wink:
 
Ik heb 3 weken geleden een Samsung SUHD TV uit de 8000 serie gekocht met als gevolg dat ik ook al 3 weken achter elkaar chagarijnig ben. Vanaf dag 1 nl problemen met hikjes, vooral bij live uitzendingen. Ook af en toe een paar seconden een schokkend computerbeeld. Ontelbare keren bij Ziggo aan de lijn, gedeeltelijk nieuwe bekabeling, installateur van de tv er bij geweest, 3 x een Ziggo mannetje gehad inclusief een nieuwe box ZONDER ENIG RESULTAAT.!!. Als ik met Ziggo bel of met de langskomende monteur praat geeft men mij de indruk dat ze dit probleem nog nooit eerder tegengekomen zijn. Even begrijpelijk als irritant. Gelukkig lees ik nu dat het probleem er echt wel breder ligt. Nu ben ik verder erg tevreden over Ziggo, maar heeft iemand op dit forum enig idee of overstappen naar bv KPN in deze zinvol zou kunnen zijn? Ik wil het nl best wel een maandje of 2 aanzien in afwachting van een evt software update, maar ik ga mij hier geen jaren aan irriteren.

Iemand enig idee?
 
Nou spelen sommige problemen al langer dan één jaar, en zicht op een mogelijke oplossing zie iknog niet zo snel vanuit Ziggo gebeuren.
Sterker nog, men heeft er totaal geen aandacht voor.

Als je een overstap overweegt naar KPN zou ik dat zzeker niet ontraden.
 
Tot voor kort nergens last van maar nu heb ik sinds deze week last van korte hickups in het geluid. Ook is de Horizon Box op momenten zo traag dat hij totaal niet meer op de afstandsbediening lijkt te reageren. Ik heb gezien dat hij op 29 november een software-update heeft gehad. Ik mag hopen dat het probleem daar niet mee in verband staat. Of misschien juist wel...

Ik heb nu mijn kabels maar weer eens nagelopen en weer goed vastgedraaid. Nu maar hopen dat dit geholpen heeft. De signaalsterkte is gewoon goed en de signaalkwaliteit is uitstekend dus daar zou het nu niet meer aan mogen liggen.

Ik zit op dit moment een opname van RTL 4 van vanavond terug te kijken en die bevat dus best veel hickups in het beeld en geluid (soms een halve seconde en dan weer een hele seconde). Ik kan nog niet oordelen of het live beeld nu goed is.
 
Terug
Bovenaan