• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

De ZIGGO MailScanner E-Mail Virus Protection Service

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo!

ook ik wordt ineens geplaagd door de virusscanner van Ziggo. (Ik wist niet eens dat er een virusscanner actief was op mijn e-mail account!).

Ook bij mij worden er sinds vorige week bijlagen weggegooid op basis van de extensie die het bestand heeft. Er wordt dus niet gekeken of het wel/niet om een virus gaat.
In mijn geval gaat het om bestanden met de extensie .fdf. Dit zijn data bestanden aangemaakt door Adobe Acrobat en dus zeker geen virus.

Nu heb ik geprobeerd om via de bovengenoemde oplossing het virusfilter (betere naam: extensie filter) in de Mijn Ziggo omgeving minder streng in te stellen, of liever nog helemaal uit te schakelen omdat ik er helemaal niet op zit te wachten dat een ander voor mij bepaald wat wel of niet goed voor mij is. Maar helaas, dit mag niet baten. Ik zie alleen een mogelijkheid om een spamfilter minder streng in te stellen, maar niets voor het virusfilter.

Hoe hebben andere dit probleem opgelost?
Heeft iemand een mogelijkheid gevonden dit minder streng in te stellen?
Heeft iemand een mogelijkheid gevonden om dit virusfilter helemaal uit te schakelen?


En dan nog uit nieuwgierigheid de volgende vraag:
De virusscanner voegt een txt bestandje bij de e-mail waaruit de bijlage is gefilterd. In dit text bestandje staat de volgende tekstregel:
Due to limitations placed on us by the Regulation of Investigatory Powers Act 2000, we were unable to keep a copy of the original attachment.
Volgens mij is Ziggo toch nog steeds een Nederlandse ISP? Waarom beroepen ze zich dan op een niet-Nederlandse wetgeving als ze een excuus zoeken waarom de bijlage is weggegooid?

Groeten,
Martin
 
Kan die centrale virusscanner van Ziggo uit??

Ben al zowat 10 jaar lid van keyacces / @home en had nooit veel problemen. Maar sinds begin oktober houdt de centrale virusscanner van Ziggo allerlei bijlagen tegen waar ik eerder nooit moeite mee had. Het gaat om bestanden als urenregistratie.pk.sep.xls en cur.vitae.pk1.doc waarbij de lettercombinatie PK kennelijk taboe is. Wat lastig is, als je P.King heet.

Nooit problemen gehad en nu dit. Lullig als je ergens solliciteert en de a.s. werkgever krijgt bericht dat ik virussen zou versturen....

Volgens de helpdeks van Ziggo? of van @Home? (ik ben zooo vaak doorverbonden) moet ik iets de-installeren wat ik nooit geinstalleerd heb, en het vervolgens opnieuw installeren. En ik moet op een icoontje klikken...

Kan iemand me uitleggen wat ik moet doen of kan er iemand met Ziggo gaan bellen om te vragen of het afgelopen kan zijn? Ik surf gewoon met Firefox en ik mail met Pegasus.
 
Nu, het is ook hier weer zover.Ook dit zijn dus normale muziekbestanden, die over de hele wereld door diverse personen naar mij worden toegestuurd via e-mail.

Warning: This message has had one or more attachments removed (60sTwist.S585.prs). Please read the "ZiggoSMTP-Attachment-Warning.txt" attachment(s) for more information.

This is a message from the MailScanner E-Mail Virus Protection Service
----------------------------------------------------------------------
The original e-mail attachment "60sTwist.S585.prs"
is on the list of unacceptable attachments for this site and has been
replaced by this warning message.

Due to limitations placed on us by the Regulation of Investigatory Powers
Act 2000, we were unable to keep a copy of the original attachment.

At Wed Oct 29 09:23:44 2008 the virus scanner said:
MailScanner: Found possible filename hiding (60sTwist.S585.prs)

--
Postmaster
Ziggo
www.ziggo.nl

En dus nu ineens niet meer aankomen.En nog maar weer een keer, waarom worden deze bestanden, die mij al jaren zonder problemen worden toegestuurd nu ineens geblokkeerd ?.Waarom ?.Zijn nooit geen virussen geweest, en zullen het volgens mij ook nooit kunnen worden.Keyboard data ..
 
Hi!

Nu, het is ook hier weer zover.Ook dit zijn dus normale muziekbestanden, die over de hele wereld door diverse personen naar mij worden toegestuurd via e-mail.

En dus nu ineens niet meer aankomen.En nog maar weer een keer, waarom worden deze bestanden, die mij al jaren zonder problemen worden toegestuurd nu ineens geblokkeerd ?.Waarom ?.Zijn nooit geen virussen geweest, en zullen het volgens mij ook nooit kunnen worden.Keyboard data ..

Kun je dat nogmaals proberen?

Thanks,
Raymond.
 
Hi!



Kun je dat nogmaals proberen?

Thanks,
Raymond.

Ok bedankt, werkt weer !!. ( nu dan toch :wink: )

Kun je me uitleggen waarom het de laatste maanden steeds mis gaat.Is dat omdat jullie scherper willen gaan filteren om zo virussen nog beter tegen te gaan ?.
 
Hi!

Ok bedankt, werkt weer !!. ( nu dan toch :wink: )

Kun je me uitleggen waarom het de laatste maanden steeds mis gaat.Is dat omdat jullie scherper willen gaan filteren om zo virussen nog beter tegen te gaan ?.

Correct. Spammers maken het een ISP steeds moeilijker, dus kijken we naar nieuwe en andere manieren om je mailbox toch schoon te houden.

Bye,
Raymond.
 
E-mail scanner

Helaas lukt het bij mij ook niet meer om een bijlage te versturen die ik voorheen wel kon versturen. Ik heb alle aanwijzingen opgevolgd en het filter op 1 gezet, maar helaas ik ontvang toch weer een mail met onderstaande boodschap.

One or more of the attachments (Puur 2008 AccntPeriode tot en met 30-09-2008 .ssa) are on the list of unacceptable attachments for this site and will not have been delivered.

Consider renaming the files to avoid this constraint.

The virus detector said this about the message:
Report: Report: MailScanner: No programs allowed (Puur 2008 AccntPeriode tot en met 30-09-2008 .ssa)

Ziggo bellen...daar kom ik niet doorheen, verbinding wordt zelfs verbroken.
Help... ik heb moet deze bijlage voor mijn werk versturen en ik weet dus zeker dat dit geen virus is...
Hoe los ik dit op.


 
Help... ik heb moet deze bijlage voor mijn werk versturen en ik weet dus zeker dat dit geen virus is...
Hoe los ik dit op.
Bestandje rarren en dan verzenden al geprobeerd?
 
Kan het wellicht veroorzaakt worden door het gebruik van meerdere punten in de naam van de bijlagen? Op mijn werk gaat dat nl. ook mis
 
Ik heb nu het bestand ingepakt en als .rar verstuurd. Nu lukt het wel.
Toch wil ik graag het bestand kunnen versturen zonder in te pakken zoals voorheen wel kon.
Ik heb een e-mail naar Ziggo gestuurd met een vraag hierover. Tot op heden nog geen reaktie ontvangen. Ik ben benieuwd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan