• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Film1 HD Ghosthing/Slecht beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.
H

Humaxfan

Sinds een paar dagen valt mij op, dat Film 1 HD soms erg slecht beeld heeft. Bij sommige films lijkt er een soort ghosting over heen te zitten. Wat heel erg storend is als het je eenmal is opgevallen. Hebben meer mensen hier last van?

Ik heb de Humax IRHD-5000C en Panasonic plasma en gebruik 1080i. De andere HD zenders zoals Discovery HD , NGC HD, History HD en Eurosport HD heb ik dit euvel niet waargenomen.

Kan het liggen aan het feit dat de films bij Film1 HD misschien geupscalled worden. van SD naar HD. Wat ik een slechte zaak vind, want de nieuwste film komen nu ook op Blu-Ray uit. Dus zou Film1 HD toch echte HD content aan moeten beiden. Ik heb soms het idee dat ik als abonnee bedrogen wordt bij Film1.
 
Kan het liggen aan het feit dat de films bij Film1 HD misschien geupscalled worden. van SD naar HD. Wat ik een slechte zaak vind, want de nieuwste film komen nu ook op Blu-Ray uit

Ze zenden ook een hoop wel in HD uit, maar ook oude films die niet in HD-kwaliteit beschikbaar zijn, dan is upscaling het hoogst haalbare.

Je zegt al dat je op de andere HD-zenders nergens last van hebt, maar zijn er andere SD-zenders waar dit probleem hebt?
 
Ik heb gisteren met dezelfde decoder een Film1 HD gekeken zonder ergens last van te hebben. Prima beeld dus.
 
Dit is mij op Film1 HD nog niet opgevallen en ik probeer eigen alleen Film1 HD te kijken of op te nemen. Wel is het zo dat "oude films" die niet op HD DVD of Blu-ray uitgebracht zijn inderdaad minder scherp zijn. Zie de reactie van Decibert waarom.
Maar dan is de HD zender nog beter dan de SD zender.
 
ik heb hier ook last van met de humax irhd 5000c en alleen bij film 1 HD
de rest ziet er strak uit
 
Dit is mij op Film1 HD nog niet opgevallen en ik probeer eigen alleen Film1 HD te kijken of op te nemen. Wel is het zo dat "oude films" die niet op HD DVD of Blu-ray uitgebracht zijn inderdaad minder scherp zijn. Zie de reactie van Decibert waarom.
Maar dan is de HD zender nog beter dan de SD zender.

Is het zo dat Film1 alleen kan beschikken over filmmateriaal dat reeds is gedigitaliseerd? Een beetje TV zender heeft zelf filmaftasters om filmmateriaal om te zetten naar video.
 
Wat interessant zou zijn is of het logo dat film1 uitzendt ook "ghosting" vertoont bij de personen die daar last van hebben. Bij mij is het logo haarscherp, maar als dat niet zo is zou het aan het signaal kunnen liggen ... :?:
 
Wat interessant zou zijn is of het logo dat film1 uitzendt ook "ghosting" vertoont bij de personen die daar last van hebben. Bij mij is het logo haarscherp, maar als dat niet zo is zou het aan het signaal kunnen liggen ... :?:

Het logo blijft wel scherp, maar sommige films hebben echt een ghosting.
iets van de laatste tijd. en het valt echt op.
 
Ook vanavond weer geconstateerd bij de film The Stranger. Het beeld was niet om aan te zien. Hebben echt niet meer mensen hier last van. De rest van de HD zenders zijn wel dik ok.
 
Als je dat perse wilt weten moet je me even toevoegen op messenger of zo. Als je dan last hebt van ghosting kan ik tegelijkertijd eens kijken. :roll:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan