• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Nieuwe snelheden/tarieven m.i.v. medio feb. 2004

Status
Niet open voor verdere reacties.
B

buisj

Ik vind de aangekondigde snelheidsverhogingen wel meevallen, ik had eigenlijk wel iets meer verwacht. Dit schaar ik onder de categorie "rommelen in de marge". Spectaculair is dit niet vergeleken met de concurrentie. De klanten zitten op echte snelheden te wachten. Ik weet wel dat een uploadverhoging voor kabel in verhouding een dure investering is voor MK, maar compenseer dat dan met een flinke download verhoging.
Roept u maar !!
 
Ik ben wel zeer tevereden.

Mijn upload gaat van 512 naar 768 en ik ga 16 euro !!!!!!!!! in de maand
minder betalen.

Ik ben daar zeer over te spreken. Ik kom nu, voor wat betreft sneldheid boven en voor wat prijs betreft onder een vergelijkbaar ADSL abbo van XS4all bijvoorbeeld.

Prima zo
 
Tevreden

Vandaag vernomen dat mijn XL-lerate abonnement €16 in prijs wordt verlaagd en dat de uploadsnelheid wordt verhoogd.

Komt bij niet over zijnde "rommelen in de marge", wanneer je bij de concurent gaat kijken zie je dat ze regelmatig hun verscheidenheid aan abonnement, niet in 1 keer over de gehele linie veranderen ten voordele van de klant.

De ADSl markt is op dit moment een gespannen markt, daar heerst een moordende concurentie. Lees en hoor dat er al diverse ISP zijn dat het niet meer kunnen waarmaken. Wanneer de ADSL markt kapot is gemaakt, waar staat de klant dan, hopelijk niet in de kou.
Kunnen ze technisch gezien wel hetgeen waarmaken wat er allemaal belooft wordt?
Hebben de ADSl ISP alleen maar tevreden klanten, ik denk het niet.

MK volgt wel degelijk de markt, dat het voor jouw niet naar wens uitpakt is helaas te betreuren.

Voorheen had ik ook het Power-plus abonnement, woon ook in hoofddorp, destijds geen problemen ervaren met te lage downloadsnelheden.

Wanneer ik ontevreden zou zijn en het is bij de concurent veel beter, dan stapte ik over naar de concurent, ik kan immers maandelijks opzeggen.

Rudy Volkert
 
Geachte baree,
Ik heb het over de gevolgen voor Power Plussers en niet over XL-lerate abo. Voor Power Plus blijven de nieuwe Power snelheden "rommelen in de marge", nl. slechts 100kB/s upload extra.
Dat de ADSL markt een gespannen markt is dat klopt en is ook goed voor de concurrentie, anders zou MK zijn prijzen niet aanpassen. Dat is een gezonde zaak.
Of MK technisch gezien de afgelopen tijd alles kan waarmaken kun je je ook afvragen (Newsserver, email, Curtains for W etc.).
Je had waarschijnlijk voor 1 okt. een Power Plus abo neem ik aan, want toen had ik ook geen problemen.
Een klant dan maar adviseren dat hij dan zou kunnen overstappen naar andere ISP kon ik zelf ook wel bedenken.
Als iedereen destijds ook zo over zijn automerk had gedacht zou dat merk waarschijnlijk niet meer bestaan of we reden nu nog allemaal in een DAF.
De huidige ISP concurrentie bestaat uit lage prijzen en hoge snelheden, m.i. blijft MK hierin nog steeds achter op de markt ook na feb. 2004.
 
Geachte buisj

Baree probeert je alleen maar de keerzijde te laten zien. Eerlijk gezegd is jouw insteek erg éénzijdig en bespeur ik een stuk frustratie omdat je verbinding niet is wat ie zou moeten zijn. Ik zie van jouw hand n.l. een reeks van gemopper op Multikabel. Bedenk wel dat MK klachten aan hun adres niet vanzelf oppakt uit dit forum.

Als je het op de keeper beschouwd krijg je voor ruim 25% minder geld meer upload. Natuurlijk begrijp ik dat dat best nog meer mag worden van jouw en ook nog goedkoper.

Vergelijk de nieuwe getallen nu eens eerlijk met die van ADSL https://www.adslwinkel.nl/search/se...l=cr&nr=149&bp=0&ep=1000000&aff_id=125&sort=1 dan zit MK nog helemaal niet zo gek. Let dan ook eens op de bijkomende zaken. Extra betalen bij overschreiding datalimieten, dure helpdesks, 1 jaar er aan vastzitten, enz.

Dat die concurrentieslag straks voor een aantal providers misgaat, is voor mij zonneklaar. Wat b.v. KPN daarna gaat doen met z'n prijzen hoef je niet naar te raden.

Denk niet dat ik nu MK zit te verdedigen. Ik heb er gewoon geen zin om over een poosje daarvoor de rekening te moeten gaan betalen.
 
Advies ISP

Geachte Meneer Buis,

Op het forum lees ik regelmatig dat u ontevreden bent over de snelheid/prijsverhouding.

Wanneer ik in uw situatie zou verkeren en de mogelijkheid zou hebben om naar een andere ISP (ADSL), had ik dat allang gedaan.

Ik adviseerde u niet om dan maar over te stappen, het was een stap geweest welke ik allang genomen zou hebben.

Dat het bij gelijkwaardige ISP (cable) beter gesteld is met de abonnementen blijkt uit https://www.wanadoo.nl/cable/

Om af te sluiten, ik zit overigens niet het beleid van MK te verdedigen. Daar zijn zij zelf verantwoordelijk voor.

MGV probeert ook dmv overleg haar steentje bij te dragen, de beslissingen in deze worden nog steeds door MK zelf genomen.
 
Wanadoo link

Hallo Maarten,

Wanneer je de specificaties van de Wanadoo abonnementen bekijkt, zie je dat bij deze ISP, de abonnementen via cable op 1 na allemaal duurder zijn dan de abonnementen bij multikabel. Hierbij wel de prijs die MK hanteert vanaf februari.

Het was bedoelt om aan te geven dat het bij collega providers per definitie niet beter gesteld is dan bij MK.
 
Hier dan nog eenmaal een éénzijdige reactie dan:
In MGV nieuwsbrief van 24 dec. 2003 wordt door MGV geuit dat men ook niet blij is dat MK downloadsnelheden niet heeft verhoogd. In feite zeg ik in mijn reactie niets anders.
In dezelfde nieuwsbrief wordt door MGV reakties via het forum gevraagd.
Ik (bijna als enige) heb mijn teleurstelling in MK geuit. Dit wordt door MGV bijna als een persoonlijke aanval op MGV beschouwd. (over éénzijdigheid gesproken).
Ik zal mij verder van "gezeur en gemopper" over dit onderwerp op dit forum onthouden, misschien dat anderen hierover nog wel iets durven te zeggen ?
Ik vrees van niet.
 
MGV constateert dat de gevraagde download van X-tra is uitgebleven en is daarover nog volop bezig. De meeste abo's laten wel een verhoging in snelheden zien. Als er tegen MK aangeschopt moet worden dan doen wij dat op grond van argumenten. Met alleen maar zeggen dat MK het slecht doet komen we niet verder. Daarom is er een oproep geplaatst.
Uit het feit dat wij in deze discussie een stelling innemen, teneinde argumenten te verkrijgen, mag niet worden geconcludeerd, dat wij het dus met Multikabel eens zijn. Laat staan dat wij ons aangesproken voelen door kritiek die men op Multikabel heeft.
Als je stelt dat MK het zoveel slechter doet dan andere providers dan moet je dat ook hard kunnen maken. Daar ging deze thread toch over?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan