• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Email account installeren lukt niet

Ebo.edb

Forum Gebruiker
Berichten
11
Ik krijg het installeren van mijn Ziggo account in Outlook 2010 niet werkend. Ik heb het stappenplan van Ziggo doorlopen en een medewerker van de ServiceDesk gesproken en met hen de stappen nog eens doorlopen. Ik blijf de melding ontvangen dat er geen contact gemaakt kan worden met de server.
 
Ik krijg het installeren van mijn ziggo account in Outlook 2010 niet werkend. Ik heb het stappenplan van Ziggo doorlopen en een medewerker van de ServiceDesk gesproken en met hen de stappen nog eens doorlopen. Ik blijf de melding ontvangen dat er geen contact gemaakt kan worden met de server.
Misschien heb je hier wat aan je hoeft hier bijna niks zelf in te stellen enkel je email adres en wachtwoord invullen de rest word voor je gedaan.

https://www.mozilla.org/nl/thunderbird/
 
Mijn outlook 2010 heeft geen problemen met de Ziggo server, dus zeer waarschijnlijk geen server probleem.

Weet je zeker dat je alle instellingen hebt staan zoals min het stappenplan aangegeven? Niet toevallig ergens een komma i.p.v. een punt. Vooral bij de servernamen.

Gebruik je de standaard firewall van Windows, of die van een beveiligingspakket. Indien het laatste blokkeert die de poorten niet?

Gebruik je de standaard DNS servers, of aangepaste? In het geval van de laatste worden de servers wel resolved.
Doe een ping naar imap.ziggo.nl en smtp.ziggo.nl
Voor Windows 10:
Rechtsklik op startsymbool - klik op opdrachtprompt (administrator)
Type in venster ping imap.ziggo.nl en klik op enter
Doe hetzelfde voor smtp.ziggo.nl
Je krijgt steeds te zien of er contact gemaakt kon worden.
 
Terug
Bovenaan