• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Philips 37PFL9604H met CI+ module ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zit nog op 000.026.038.022 en ga vanavond 000.026.058.005 proberen.

De procedure die ik gevolgd heb en die een werkend CI+ systeem opleverde op de 37pfl9604h/12 in combinatie met firmware versie 000.026.038.005:

- CI+ CAM inclusief smartcard verwijderen.
- 37pfl9604h/12 firmware 000.026.058.005 installeren.
- Opnieuw zenders installeren. De Ned 1,2,3 HD kanalen staan automatisch op 1, 2, 3.
- CI+ CAM inclusief smartcard installeren (hot plugin).

De CI+ CAM wordt gedetecteerd; authenticatie start en gaat door totdat 100% bereikt is. Alle zenders bereikbaar.

Ik heb nu alleen GEEN teletekst met uitzondering van Ned 1 HD.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bij mij heeft uiteindelijk nadat 10 keer de authenticatie bij 80% was gestopt het volgende geholpen.

TV stekker eruit. (paar minuten)
Cam module er helemaal uit.
Tv stekker erweer in.
Wachten tot het witte lampje uit is en toen de module erweer in.
Tv aanzetten en voila de authentificatie tot 100%

Lijken steeds meer op computers bij elke tv helpt weer wat anders :mrgreen:
 
van Ziggo Z1 analoog naar CI+ Cam digitaal

Ik heb sinds juni de 37pfl9604h/12 en gisteren de firmware 000.026.058.005 ge-update via USB stick op de LCD.

Ik kijk nu nog gewoon Analoog en heb een Ziggo Z1 abonnement (Basis).

-Als ik nu vooruitlopend (kan haast niet meer wachten) op de Ziggo certificering van de Philips 8 en 9000 serie LCD's een CI+Cam module en smartcard aanschaf en laat activeren, loop ik dan een risico dat het nog niet werkt ? Of beter nog even wachten ?

-Ik neem aan dat ik dan ineens digitaal kijk zonder iets te hoeven omzetten in mijn abonnement bij Ziggo en dezelfde zender hoeveelheid houd (niks meer en niks minder?)

-Ik heb nu alle analoge zenders netjes zelf gesorteerd van 1 tot 31. Als ik straks de CI+Cam installeer moet ik dan alle zenders opnieuw laten zoeken en kan ik weer opnieuw sorteren?
(Ik zie wel eens bij andere bij digitale tv op bijvoorbeeld nr. 72 Ned 1 en 95 RTL5 staan en vind ik erg storend en lastig).

-Weet iemand ook de freq. code voor regio Den Haag want die moet je geloof ik ook bij de installatie CI+ Cam benoemen ?
 
Ik heb sinds juni de 37pfl9604h/12 en gisteren de firmware 000.026.058.005 ge-update via USB stick op de LCD.

-Ik heb nu alle analoge zenders netjes zelf gesorteerd van 1 tot 31. Als ik straks de CI+Cam installeer moet ik dan alle zenders opnieuw laten zoeken en kan ik weer opnieuw sorteren?
(-Weet iemand ook de freq. code voor regio Den Haag want die moet je geloof ik ook bij de installatie CI+ Cam benoemen ?

- Het gaat werken (ik heb dezelfde TV met dezelfde firmware, werkte niet met de oude firmware, maar nu wel)
- Je zult de module moeten aanschaffen (79 euro) en handleiding goed lezen. Hierin staan ook de frequenties.
- Voor CAM module toevoegen eerst de kanalen digitaal instellen en laten opzoeken (zie handleiding vd TV, en ja, dat is eventueel opnieuw hernummeren, maar niet voor Nederland 1, 2 en 3. Want met deze firmware komen NL1HD, tm NL3HD keurig op plek 1 tm 3.
- Let op dit forum hoe je de module met smartcard in je TV moet zetten en let NIET op het plaatje in de handleiding.
- De basis set digitale tv is uitgebreider dan je huidige set kanalen, daarvoor hoe je je abonnement niet uit te breiden. wel zal je je smartcard moeten activeren. Zie ziggo site.

Succes!
 
Mark schreef:
-Voor CAM module toevoegen eerst de kanalen digitaal instellen en laten opzoeken (zie handleiding vd TV, en ja, dat is eventueel opnieuw hernummeren, maar niet voor Nederland 1, 2 en 3. Want met deze firmware komen NL1HD, tm NL3HD keurig op plek 1 tm 3.
- De basis set digitale tv is uitgebreider dan je huidige set kanalen, daarvoor hoe je je abonnement niet uit te breiden. wel zal je je smartcard moeten activeren. Zie ziggo site.
Succes![/QUOTE]

-----------------------------------------------------------------------
- OK Mark bedankt voor deze nuttige info; ik sta bijna op het punt zo'n CAM CI+ smartcard te bestellen :wink:

Even nog een vraagje:
Begrijp ik dat ik VOOR dat ik de CAM op de juiste manier in de LCD stop eerst de digitale zenders automatisch moet laten zoeken en ook eerst herordenen of kan dat ook nog later als de CAM al (hopenlijk) werkt ?

- Ik zie nu idd. dat er een stuk of dertig niks zeggende digitale zenders zomaar bijkomen. Dat is wel veel maar zo te zien zal ik naar die digitale nieuwkomers niet vaak kijken :schater:
 
@ Roxxie

Als je de CI+ cam installeerd (paarse label naar de muur, chip van de smartcard ook richting muur) dan start het authensation progamma daarna worden de zenders opnieuw geinstalleerd. Eerst wrden c.a. 256 digitale zenders geintalleerd, Daarna worden de analoge zenders geinstalleerd (30 stuk).

De analoge zenders worden van lokatie 2000 genummerd. D.w.z. NED 1 analoog staat op lokatie 2001, NED 2 op 2002 etc.
NED 1 HD vindt je dan op lokatie 1.

Als ik het correct heb krijg je van Ziggo als welkom alle beschikbare kanalen voor 14 dagen op proef. Daarna val je weer terug op standaard pakket. Je moet dan wel de smartcard geregistreerd hebben, anders gaan alle digitale zenders op zwart.
Het lijkt mij het slimst om te wachten met het rangschikken van de zenders tot de prof periode is afgelopen.

Zender frequentie en ID code vind je in de instructie folder die bijgesloten is in het CI+ cam pakket inclusief de smartcard.

Tip: Mijn CI+ pakket heb ik besteld bij
https://www.factoryprices.nl/product_info.php?products_id=102212

koste mij 71.95 EURO INCLUSIEF verzend kosten en werd in 2 werk dagen met TNT bij mij afgeleverd. Net nog gekeken en zij hebben de cam op voorraad.

Succes Minkie
 
@ Roxxie

Als je de CI+ cam installeerd (paarse label naar de muur, chip van de smartcard ook richting muur) dan start het authensation progamma daarna worden de zenders opnieuw geinstalleerd. Eerst wrden c.a. 256 digitale zenders geintalleerd, Daarna worden de analoge zenders geinstalleerd (30 stuk).

De analoge zenders worden van lokatie 2000 genummerd. D.w.z. NED 1 analoog staat op lokatie 2001, NED 2 op 2002 etc.
NED 1 HD vindt je dan op lokatie 1.

Als ik het correct heb krijg je van Ziggo als welkom alle beschikbare kanalen voor 14 dagen op proef. Daarna val je weer terug op standaard pakket. Je moet dan wel de smartcard geregistreerd hebben, anders gaan alle digitale zenders op zwart.
Het lijkt mij het slimst om te wachten met het rangschikken van de zenders tot de prof periode is afgelopen.

Zender frequentie en ID code vind je in de instructie folder die bijgesloten is in het CI+ cam pakket inclusief de smartcard.

Tip: Mijn CI+ pakket heb ik besteld bij
https://www.factoryprices.nl/product_info.php?products_id=102212

koste mij 71.95 EURO INCLUSIEF verzend kosten en werd in 2 werk dagen met TNT bij mij afgeleverd. Net nog gekeken en zij hebben de cam op voorraad.

Succes Minkie
Ok Minkie OOK duidelijk en perfect bericht.
Is die prijs bij FP op zeker wel incl. de smartcard want dat lees ik niet duidelijk op hun site?
 
Even nog een vraagje:
Begrijp ik dat ik VOOR dat ik de CAM op de juiste manier in de LCD stop eerst de digitale zenders automatisch moet laten zoeken en ook eerst herordenen of kan dat ook nog later als de CAM al (hopenlijk) werkt ?

- Ik zie nu idd. dat er een stuk of dertig niks zeggende digitale zenders zomaar bijkomen. Dat is wel veel maar zo te zien zal ik naar die digitale nieuwkomers niet vaak kijken

- De digitale zenders moeten gezocht/geinstalleerd zijn. Herordenen mag later.

- Dat je lang niet alle kanalen kijkt, geldt ook voor veel extra pakketten; het is maar net wat je wilt. Daarom ben ik blij, dat je tegenwoordig ook losse extra pakketten kunt kiezen. Vroeger zou je alleen voor wel/niet plus pakket moeten kiezen , nu is dat het totaalpakket, tig-zenders waarvan je er dan maar een paar echt kijkt.

- Bij activering van de smartcard krijg je eerst een periode alle zenders te zien. Dit is natuurlijk om je lekker te maken. Voor jezelf prettig om te beoordelen of je ergens een abonnement op wilt en geloof me als het gratis was zouden de meesten structureel Film1 willen hebben, dus daar kan je dan in ieder geval even van genieten :lol:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan