• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Decoder

Status
Niet open voor verdere reacties.
R

Rabian

Het geluid van onze TV valt tijdens een avondje TV kijken elk heel uur 4 a 5 minuten voor ongeveer 50% weg, dit op alle zenders, na de 4 a 5 minuten is het geluid weer terug.
Dit probleem deed zich bij ons vorige TV toestel ook voor en nu met onze nieuwe LCD TV het zelfde probleem, bij analoog TV kijken hebben we dit probleem niet alleen met de Samsung Digitale ontvanger DCB 9401R aan.


Dit probleem al eeder geplaatst maar na enig speurwerk naar de oorzaak ben ik er nu achter dat niet de decoder het probleem is maar de Video recorder.
Deze is samen met nog een home cinema set aangesloten via scart.

Als ik de scart kabel van de videorecorder eruit haal dan is het probleem over.
Maar nu zou ik natuurlijk alleen nog willen weten waarom wordt dit probleem door de Videorecorder veroorzaakt.
Deze staat uit en wordt een heel enkele keer gebruikt.

Dus hierbij nog maar een keer mijn vraag voor de techneuten we gaan er gewoon een keer uitkomen.



Alvast bedankt!!



Rabian
 
Dit probleem al eeder geplaatst maar na enig speurwerk naar de oorzaak ben ik er nu achter dat niet de decoder het probleem is maar de Video recorder.
Deze is samen met nog een home cinema set aangesloten via scart.

Wat is het merk en type van deze videorecorder?
 
Andere scartkabel geprobeerd?

Wat is de leeftijd van de videorecorder?
Het lijkt mij een videorecorder die al aardig wat jaartjes oud is.
Op het internet kom ik meer zaken tegen over de JVC zoals, lekkende batterij, droge solderingen, 5-8 keer resetten voordat de JVC het doet, etc.

Het kan gewoon zijn dat hij "op" is, economisch gezien zal hij dat waarschijnlijk ook al zijn. ;)
 
Het lijkt er inderdaad op dat je vcr een redelijk bekend probleem heeft wat bij JVC nogal eens voorkomt.

Gezien jouw klacht lijkt het dat de video elk uur een soort reset, opstart of update wil maken. Dat zou bv kunnen zijn voor het updaten van de systeemklok. Deze wil bv elk uur zijn klok synchroniseren met het teletekst signaal.
Dit gebeurt normaal gesproken "achter de schermen" en daar zal de gebruiker geen last van hebben. Vermoedelijk zit er een storing in je vcr waardoor hij een soort van kortsluiting veroorzaakt.

Als je de vcr toch zo weinig gebruikt zou ik deze er gewoon tussenuit laten. En alleen bij het incidenteel gebruik even aansluiten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan