• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Aantal vragen over abonnement

  • Onderwerp starter Klaphark
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
K

Klaphark

Beste gebruikers, ik ben van plan om van KPN naar Ziggo te gaan maar ik heb eerst een aantal vragen.
Hier zit ik over na te denken: https://www.ziggo.nl/#producten/alles-in-1/extra

Vraag 1: Welke router krijg ik?
Vraag 2: Kan ik port forwarden, FTP opzetten en/of een VPN server?
Vraag 3: In hun folder zag ik 'Veilig internetten staan'. Maar dit is mij niet duidelijk. Worden er bijvoorbeeld vanuit hun ISP server kwaadaardige acties geblokkeerd?
Vraag 4: Welke soort partitie gebruikt Ziggo met hun HD Recorder?
Vraag 5: Wat is voordeliger? Wij willen er graag een recorder bij maar ik wil het toch even navragen.


  • eerste 6 maanden voor maar € 30 p/m
  • Interactieve HD ontvanger gratis
  • Interactieve HD recorder voor maar € 49
Vraag 6: (Niet Ziggo gerelateerd) Wat is het verschil tussen koper en glas? Ik denk zelf dat glas een snellere reactie tijd heeft maar wie weet...
Vraag 7: Hoe verbind ik de TV ontvanger/recorder met het internet? LAN/Wireless?

Vraag 8: Als vraag 7 LAN is kan ik dan met 3 PowerLAN's zeg maar 1 PowerLAN achter de router zetten en de 1 achter de TV en de 1 op een PC?


Alvast bedankt!
 
Vraag 4: Welke soort partitie gebruikt Ziggo met hun HD Recorder?
Ik snap het nut van deze vraag niet helemaal, maar goed.
Ziggo levert momenteel Humax recorders; de Humax iHDR-5200C.
(het is dus geen Ziggo recorder).
Specificaties van dit apparaat kun je hier vinden

Overigens wordt vraag 7 daar ook beantwoord.
 
Vraag 1: Welke router krijg ik?
De Ubee EVW3200 of de Cisco EPC3925

Vraag 2: Kan ik port forwarden, FTP opzetten en/of een VPN server?
Geen ervaring zelf. Het zou moeten kunnen, al staan de twee modem/routers niet bepaald bekend om hun uitgebreide functionaliteit of grote bereik.

Vraag 3: In hun folder zag ik 'Veilig internetten staan'. Maar dit is mij niet duidelijk. Worden er bijvoorbeeld vanuit hun ISP server kwaadaardige acties geblokkeerd?
Geloof dat ze daarmee doelen op de virussoftware die je er bij kan krijgen.

Vraag 4: Welke soort partitie gebruikt Ziggo met hun HD Recorder?
Geen idee wat je hiermee bedoelt. Sowieso is er niet een 'hun' HD recorder, je hebt keuze uit verschillende recorders die je of los kan kopen of (al dan niet met introductiekorting) bij Ziggo kan kopen. De door Ziggo momenteel uitgeleverde interactieve HDTV recorder is meestal de Humax 5200C.

Vraag 5: Wat is voordeliger? Wij willen er graag een recorder bij maar ik wil het toch even navragen.
De aanbieding van Ziggo voor een interactieve recorder is, als je inderdaad de Humax 5200C krijgt (dat wordt nml niet gegarandeerd) een erg goede deal.

Vraag 6: (Niet Ziggo gerelateerd) Wat is het verschil tussen koper en glas? Ik denk zelf dat glas een snellere reactie tijd heeft maar wie weet...
Volgens mij maakt dat in de praktijk weinig uit. Verschil is wel dat glas veelal een veel hogere uploadsnelheid heeft.

Vraag 7: Hoe verbind ik de TV ontvanger/recorder met het internet? LAN/Wireless?
Kan in het geval van de Humaxen beide, of bedraad via LAN of, met een dongle, via Wifi. Met de Samsung geloof ik idem. De Cisco geen van beide, die heeft een intern kabelmodem en haalt zelfstandig het internet via de COAX. Alleen de Humax kan communiceren met de rest van je netwerk.

Vraag 8: Als vraag 7 LAN is kan ik dan met 3 PowerLAN's zeg maar 1 PowerLAN achter de router zetten en de 1 achter de TV en de 1 op een PC?
Probeer het zou ik zeggen. Zou in principe moeten werken.
 
De interactieve HD recorder levert je een korting van ongeveer 250 euro op. Dus dat is zonder meer een goede deal.

pvd
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan