• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo verhoogt tarieven per 1.1.2010

Status
Niet open voor verdere reacties.
Helaas zien we dit soort uitspraken steeds weer opduiken.
Als iemand een opmerking maakt die niet goed valt, ben je "pro Ziggo" of een "ziggovriendje".

Op die manier maak je discussieren onmogelijk en duldt je dus geen mensen met een andere mening. Een discussie voeren moet je met respect doen en met argumenten reageren. Niet met dit soort dooddoeners.

Blijft iemand bij deze mening en blijft hij volharden door iets wat niet in zijn straatje valt met dit soort non-argumenten te "bestrijden", dan zijn daar veel betere (klaag/scheld) fora voor te vinden. Blijf in dat geval gewoon hier weg, of pas het gedrag aan.

Samenvattend:
Discussieren? Graag, maar wel met respect naar anderen en anders blijf je maar weg.

wellicht had ik pro ziggo niet moeten gebruiken en moeten zeggen de mensen die geen probleem hebben met de verhoging.
de rest zijn toch echt argumenten, waar jij ook nu zomaar even overheen stapt omdat ik iets onwelvallig heb gezegd,het enige waar ik nu op afgerekend word is dat pro ziggo, dus hou het zelf dan ook zuiver.
verder valt het wel op dat het weer dezelfde mensen zijn die onmiddelijk weer beginnen met " anders blijf je maar weg"

daarbij heb ik ook absoluut niet gescholden in die bijdrage.
verder vond ik het technisch in ieder geval steeds beter worden bij ziggo, dat heb ik ook gezegd, administratief vind ik het nog steeds een log monster.
dat moet ik kunnen zeggen.

verder gedraag ik mij vrij netjes en spam dit topic ook niet vol met gescheld of alleen maar negativiteit, ik heb meer gezegd dan " pro ziggo"
op een nette manier.

ik heb ook niemand persoonlijk aangevallen.
 
Mensen gooi er een slot op, als Bor eenmaal los is...
Een bedrijf is een bedrijf en dat bedrijf mag winst maken.
Hoe,mag het bedrijf ook weten.
Als je denkt dat er iets niet in orde is of dat je wordt opgelicht ga je naar de consumenten autoriteit of de opta.
De bank waar ik mijn centjes voor 5% winst neerzette geeft die 5% ook niet mee, noemen ze variabel.
Mijn eigen risico van het ziekenfonds is gestegen met 10 euro en de premie met 5 per maand.
Bieden ze een andere service ?
Geheel volgens de wet zit je ook niet bij Ziggo aan een wurgkontrakt vast maar mag je opzeggen.
Roepen, er zijn geen alternatieven ,maakt weinig uit als je zo op je princiepes staat.
Dan maar op digitenne,je hebt je wel aan je princiepes gehouden.
Dan ben je een vent !
Ondertussen zijn Ned 1,2 en 3 HD er al bij gekomen en diverse andere zenders zonder dat de prijs is verhoogd.
Ned 1,2 en 3 mogen dan gratis zijn in de vorm van dat het publiekszenders zijn,ze nemen wel streams in van zenders die in een betaal pakket kunnen.

De punten zijn gemaakt, dit is geen discussie meer voor die 1,55 maar om gelijk te krijgen en de argumenten worden steeds wilder.
Niemand is verplicht om die 1,55 te betalen want niemand wordt verplicht om bij Ziggo te blijven.
Een gelijkwaardig alternatief is er nooit want al staan er nu 20 maatschappijen op,een identiek pakket als Ziggo voert men niet.
Bij UPC zit je vast aan een verplichte decoder die je na een paar jaar al tig keer betaald hebt en waar de losse pakketten ook duurder zijn.
Het enige dat je verliest is je geloofwaardigheid door hier zo'n stampij te maken maar ondertussen toch bij Ziggo te blijven.
En in totaal gezien is digitenne wel een gelijkwaardig pakket, ze bieden veel minder zenders maar de prijs is zoveel lager dus in verhouding zijn ze gelijkwaardig.
Gelukkig ben ik niet verplicht om het allemaal te lezen want dan zou ik graag 1,55 betalen om het niet meer hoeven te doen en de MGV komt voor je belangen op als je ook lid bent.
"wij hebben hier een MGV".. nee de betalende leden hebben een MGV.
In de algemene voorwaarden van Ziggo staat dat ze (tussentijds) de prijs mogen verhogen en daarmee ben je akkoord gegaan toen je abonnee werd bij Ziggo.
Hun verhoging blijft ruim onder het inflatie nivo en hoe ze een verhoging doorvoeren en waar,staat ze als bedrijf helemaal vrij.
Zoals ik het nu lees mag elk pakket van een ander verhoogd worden zolang het maar niet je eigen pakketje is,dat noem ik hypocriet.
Er is concurrentie genoeg maar men is niet bereid om voor de eigen trots en princiepes dan maar een stapje terug te moeten doen.
Dat noem ik geen trots of princiepes.
Ik ga weer terug naar borrelpraat,daar is men in elk geval serieus.
 
Je kan het ook andersom zien. Wanneer er voor Ziggo geen reden is om de losse pakketten te verhogen dan is er dus ook geen reden om AIE te verhogen. Dat is wel degelijk een argument.

Ziggo komt zelf met de argumentatie gestegen prijzen, deze is hiermee dus onderuit gehaald. Dat is een drogreden.

Bij de bakker zie je ook niet dat de bakker alleen de prijs van bruin brood met € 1,= verhoogd omdat alle grondstoffen zijn gestegen. Ik heb zware woorden gebruikt omdat ik het gewoon zo voel. Ik beoordeel de prijsverhoging als onredelijk en onevenredig. Voor mij is het of iedereen betaald meer of allemaal niet. Nu wordt een bepaalde groep gepakt.

Het staat Ziggo vrij om bepaalde producten meer of minder in prijs te verhogen dan andere.

Bijvoorbeeld: de Ai1 Extra klanten zorgen voor extra omzet, dus die sparen ze t.o.v. andere Ai1 klanten. De losse producten maken ze al wat meer winst op, dus die sparen ze mischien ook Ik gok maar wat, Ziggo heeft hier zondermeer zijn eigen strategie.

Verder kan het heel goed zo zijn dat voornamelijk de vaste kosten (die onafhankelijk zijn van je internet snelheid) gestegen zijn.

Maar het belangijkste is: het staat Ziggo vrij om bepaalde producten relatief duurder te maken dan andere, om op deze manier het gedrag van hun klanten en de samenstelling van de geleverde producten te beinvloeden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Jarenlang geen verhoging gehad en nu gaat men miepen over 1,55 p/m.
In die tussentijd heb je wel veel sneller internet gekregen, waar je bij een andere ISP veel dieper voor in de buidel kon gaan tasten.
Tis voor sommige weer zeiken om niks.

P.s Heeft één van de zeikers al een topic gestart onder het noemertje: Waarneer komt de verhoging naar 100+MB??? :wink:
 
P.s Heeft één van de zeikers al een topic gestart onder het noemertje: Waarneer komt de verhoging naar 100+MB??? :wink:

Heb geduld ... dat topic wordt vast al heel snel geopend :wink:
Ik snap deze discussie trouwens nog steeds niet ... wat is nou 1,55?!
Ik blijf erbij: er zijn belangrijkere dingen in het leven dan je energie in zo'n onzinnige discussie te steken.
 
Heb geduld ... dat topic wordt vast al heel snel geopend :wink:
Ik snap deze discussie trouwens nog steeds niet ... wat is nou 1,55?!
Ik blijf erbij: er zijn belangrijkere dingen in het leven dan je energie in zo'n onzinnige discussie te steken.
Precies. :wink::thumb up:
 
Ik heb de mail met tariefwijziging vanochtend ook gekregen.
Zijn ze nou %#$$@$% helemaal gek geworden bij Ziggo! :evil:

:schater:
 
Ik heb de mail met tariefwijziging vanochtend ook gekregen.
Zijn ze nou %#$$@$% helemaal gek geworden bij Ziggo! :evil:

:schater:
Ik stel voor, morgen met zijn allen naar Den Haag en het Binnenhof blokkeren, net zolang tot Balkenende ingrijpt....
 
Ik stel voor, morgen met zijn allen naar Den Haag en het Binnenhof blokkeren, net zolang tot Balkenende ingrijpt....
De politie heeft de boetes ook weer verhoogd.. zonder je een alternatief te bieden, tis maar even dat je het weet... ,hun prestaties zijn ook al niet verbeterd dus ik begrijp niet waar ze het lef vandaan halen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan