Quotes verwijderen.

De laatste tijd verwijderen de nieuw Mods steeds QOUTES, dit is hinderlijk

  • ja

    Stemmen: 8 34,8%
  • nee

    Stemmen: 15 65,2%

  • Totaal aantal stemmers
    23

Tv-Kijker

Forum Gebruiker
Berichten
2.203
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
De laatste tijd worden steeds qouters verwijderd door de nieuwe mods. Dit was eerst ook niet. De nieuw mods, dit is hinderlijk?
 
Ik ben blij dat er nieuwe moderatoren zijn. Dit lijkt op een aanval. Maar ze hebben gelijk. Alleen quooten waarop je wilt reageren. Niet gebruiken als replay knop.
 
@ Topicstarter
Waarom een nieuw topic terwijl je hierover al een discussie hebt gestart?

BTW Crossposten is op geen enkel forum toegestaan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit is op andere fora ook gebruikelijk, indien een topic een onderwerp bevat, wordt soms een deel apart genomen om daar een poll over te maken en/of dat verder te discusseren zodat de hoofdtopic niet afdwaalt.
 
Ik kom nu regelmatig op de laatste pagina van een draadje een post tegen waarvan de quote weer is verwijderd.
Kan ik eerst weer een pagina terug om te kijken waar precies op gereageerd is :roll:
 
Dat komt omdat er verkeerd gequoot wordt door een deel van onze leden. Die gebruiken de quote knop als knop om te reageren, zonder de irrelevante delen te knippen. Dus alleen dat te laten staan waar je op reageert.

Zo is er nog nooit een quote van mij verwijderd.
 
Dat de quoteknop wordt misbruikt is natuurlijk wel waar, maar het integraal verwijderen van zo een quote is geen modereren meer.
De heksenjacht van met name Johnny54 schiet hier regelmatig in door en leid, zoals jef61 aangeeft, tot onleesbare draadjes.
 
Als iemand een hele lap tekst heeft gequote kan ik me voorstellen dat je wat weg knipt, maar zoals nu heeft toch helemaal geen meerwaarde?

Haal dan liever dit soort teksten weg:
Aangezien je zegt "me dochter" blokkeer ik je :wink:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Ja lol. Helemaal mee eens:grin:. Maar dan had ik op de rode driehoek moeten drukken. Het zelfreinigend vermogen van deze community werkt ook wel.

Er worden door het verkeerde quooten en het daarna resoluut weghalen van de hele quote wel wat onleesbare draadjes overgebleven.
We hoeven toch niet te verwachten van een moderator dat hij de quote hersteld om het leesbaar te houden. Dan hebben we nog 10 moderatoren nodig.
Kwestie van opvoeden en over een tijdje quote iedereen goed.
 
Bij het weghalen van citaten houd ik er rekening mee dat een topic leesbaar moet blijven.
Maar zolang er on topic word gereageerd is citeren veel minder vaak nodig.

Heel veel citaten zijn overbodig als men in het antwoord een paar woorden meer gebruikt zodat duidelijk is waarop word gereageerd.
Hele berichten citeren met daaronder een paar woorden als antwoord maakt het forum rommelig en minder leesbaar.
Ik begrijp best dat het voor een aantal leden wennen is om niet constant de citaatknop te gebruiken terwijl ze dat al lang doen.

Ik verwijder inderdaad vrij veel citaten om te laten zien dat ze overbodig zijn en het forum veel duidelijker kan worden.
Hoe meer/minder er met citaten gewerkt word hoe meer/minder andere leden dat ook gaan doen.


Misschien moet ik het wat rustiger aan doen en af en toe een bericht plaatsen met een herinnering dat men zich aan de Forum regels moet houden en dan met name de regels betreffende citeren.
De reden waarom een bericht werd gemodereerd word blijkbaar weinig gelezen.
 
Terug
Bovenaan