• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo verhoogt tarieven per 1.1.2010

Status
Niet open voor verdere reacties.
Behalve dat Ziggo met zijn tarieven omhoog gaat, is Ziggo van plan om HD-TV van de commerciele zenders alleen door te geven als de klant hier ook voor betaalt!!!!:no: Bij andere providers (UPC en Tele2) krijg je de HD-recorders voor I-TV zelfs in bruikleen en niets van bijbetalen voor de interactieve diensten en ook NIET extra betalen voor de zenders die in HD gaan uitzenden. Ziggo JE DENKT OOK AAN ALLES (dat wordt de nieuwe slogan van Ziggo)
Hoe kom je aan deze informatie?
 
Het is inderdaad moeilijk zo te lezen zonder punten en hoofdletters, maar wel met scheldwoorden. Toch kon ik het wel begrijpen. Hij heeft maar 50 Euro te besteden voor een alles in 1 pakket. Zijn hoop is gevestigd op glasvezel. Een hogere snelheid voor een lagere prijs. Niet realistisch maar hoop doet leven. Zijn rode balkje zegt genoeg.
En dat gaat niet lukken want die glasvezel is duurder, spreek uit ervaring.
Isdn.. hogere aansluitkosten en hogere maandlasten.
@LjRobin
Als je maar zo weinig te besteden hebt,zou ik daar eens naar kijken. (isdn laten omzetten naar analoog)
En een rechter..kom zeg... zelfs als je op basis van een toevoeging (proces voeren bij een minimum inkomen) recht hebt op een advocaat is het minimaal zelf te betalen bedrag exclusief griffiekosten ruim 130 euro.
Bovendien moet de raad van de rechtsbijstand dan beslissen of deze zaak kans van slagen heeft anders krijg je de toevoeging niet.
En die zegt dan, een luxe probleem, er is internet verkrijgbaar, dat de snelheid niet hoger is dan 8 mb is jammer maar er is nergens bepaald dat iemand met een minimum inkomen recht heeft op internet van minimaal 10 mb per seconde.
Ik zeg: kansloos.
Het goedkoopste alles in een glasvezel pakket is 54,95
Daarbij komt 150 euro aansluitkosten.
Voor digitale tv komt er 8,95 bij, exclusief extra pakketten, exclusief decoder.
De nieuwsserver kost 9,95. ( die is dus niet gratis)
Neem je alleen internet en telefonie dan betaal je 44,95.

Ik heb internet en telefonie via de glasvezel, televisie via Ziggo, digitale tv via Ziggo en met de nieuwsserver er bij ben ik ruim 80 euro per maand kwijt.
Reggefiber verhoogde de tarieven dit jaar met 4,95... tel maar op,dan valt het bij Ziggo echt nog mee.
De , staat onder de < vlak bij de alt en spatiebalk,rechtsonder je toetsenboard.
De . staat er naast en helemaal links onder zit de shift toets,als je die tesamen met een letter intikt krijg je een hoofdletter, en na de . druk je even op de enter toets die samen met de andere shift toets helemaal rechts zit,en meestal herkenbaar is aan een haakje met pijltje. :cool:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Behalve dat Ziggo met zijn tarieven omhoog gaat, is Ziggo van plan om HD-TV van de commerciele zenders alleen door te geven als de klant hier ook voor betaalt!!!!:no: Bij andere providers (UPC en Tele2) krijg je de HD-recorders voor I-TV zelfs in bruikleen en niets van bijbetalen voor de interactieve diensten en ook NIET extra betalen voor de zenders die in HD gaan uitzenden. Ziggo JE DENKT OOK AAN ALLES (dat wordt de nieuwe slogan van Ziggo)
Dan heb je niet goed op de site van UPC gekeken, een HD pakket bij een 3 in 1 pakket kost ook bij UPC €9,- extra, bovenop de abonnementsprijzen exclusief maximaal €16,70 Basistarief analoge TV!!! Dus kom je op het zelfde uit.

UPC Fiber 30Mbit/s + Onbeperkt bellen NL en Europa + Royaal met DVR (PVR dus!) + analoge basistarief maximaal €16,70 = €64,70 exclusief HD pakket à €9,-!!! :D

Hmja, nu zul je spijkers op laag water gaan zoeken, 'UPC heeft dan wel onbeperkt bellen'! Nou, moet je het wel verbellen ;)

Kortom, UPC en Ziggo schelen qua prijs niet zo van elkaar en het zou me niets verbazen dat UPC binnenkort ook weer de prijzen verhoogt.
 
dit is boel eerst zeggen van gratis snelheids verhogen en dan later wat meer gaan betalen het is dat ziggo de enige kabel aanbieder is en adsl kan ik niet want ik zit 4km van de wijkcentrale af en dat geeft al onstabiel internet en heb hier isdn lijn dus kan maar tot 8mb verbinding krijgen ik zal nog zeker een jaar wachten op glasvezel en als daar hoge snelheid,tv, en telefoon voor minder dan ziggo dan stap ik over heb maar max 50euro per maand te besteden aan alles in 1 nu met die verhogen ze zullen allen die 50 euro krijgen niet meer anders krijgen ze een rechter op zijn dak dat de overheid de rest maar betaald dankzij hun heb ik maar zoveel te besteden echt steletje klootviolen zijn het

Ik neem voor het gemak even aan dat je AiE Plus hebt zonder extra pakketten.
Dan word de prijs dus straks na de verhoging 51,50 euro.
Als jouw budget zo strak is dat je dat niet kunt betalen, dan is downgraden de enige optie.
Dan heb je wel een veel lagere snelheid, maar wel meer ruimte in je portemonnee.
't Is maar waar je prioriteit ligt ...

Trouwens: waarom zou de overheid de rest moeten betalen?
Daar heeft Ziggo toch niks mee te maken, volgens mij.
Ik geef die rechtszaak weinig kans.
Niemand heeft jou gedwongen om 50 euro uit te geven voor AiE.
Bovendien kun je, zoals ik al aangaf, kiezen voor downgraden.
 
Maar aan de andere kant verwijt hij de overheid dat hij niet meer dan €50 te besteden heeft (zegt hij). Dus de bereidheid meer te betalen is er dan wel?:roll:
Is het standpunt nou principieel, of pragmatisch? In geval van het laatste is hij hier bij het verkeerde loket/forum.:cool:

Op dat deel van zijn post ben ik maar niet op ingegaan, omdat dat niets met Ziggo te maken heeft. (inderdaad het verkeerde loket) Zelf ben ik van mening dat het een principieel standpunt is. (voor zichzelf) Pragmatisch kan hij nog denken aan een "Alles in een" basis.
 
Ik vraag mij het volgende af.....

Iemand heeft alles in 1 bij Ziggo en daar zit telefoon bij in.
Hij heeft ook nog eens ISDN van KPN wat maandelijks kost
zonder ermee te bellen...

Als men nu ISDN opzegt ... heeft men toch tenminste 20.-
(ik weet niet wat ISDN per maand kost.. ik schat het maar)
per maand meer beschikbaar.. Of zie ik dit verkeerd?
 
Ik vraag mij het volgende af.....

Iemand heeft alles in 1 bij Ziggo en daar zit telefoon bij in.
Hij heeft ook nog eens ISDN van KPN wat maandelijks kost
zonder ermee te bellen...

Als men nu ISDN opzegt ... heeft men toch tenminste 20.-
(ik weet niet wat ISDN per maand kost.. ik schat het maar)
per maand meer beschikbaar.. Of zie ik dit verkeerd?

Nee, dat zie je goed ... al weet ik ook niet wat de precieze prijs is van ISDN.
Het verhaal van LJ_Robin rammelt aan meerdere kanten ... da's wel duidelijk.
Lekker klagen om te klagen ...
Misschien krijgt hij/zij nu ook wel een chocoladeletter van Ziggo :schater:
 
Isdn is 8,95 per maand duurder.
Een belbasis isdn, zeg maar alleen telefoneren zonder voordeel kost 27,35 per maand.
Je bespaart dus heel wat met een alles in een van Ziggo op die maandlasten.
 
Ik begrijp ook niet dat men zich zo druk maakt om de verhoging van 1,55.-

Is dit niet normaal in de Economie??? Alles wordt toch ergens duurder met de tijd of niet? Huren gaan omhoog - levensmiddelen worden duurder -
maar tegelijkertijd gaan ook de lonen omhoog dus je verdiend iets meer.

Het is toch logisch dat een bedrijf in het begin aanbiedingen lanceert om klanten te trekken en als men dan genoeg klanten heeft gaan de prijzen
iets omhoog... Er vallen door die prijsstijging weliswaar klanten af maar daar is rekening mee gehouden. Als het aantal klanten te laag wordt of de inkomsten zijn te laag om alle onkosten te dekken dan komen weer acties..

Ik noem dit gezonde Economie.

Kun je dan voorstellen dat altijd alles hetzelfde blijft? Geen loonsverhogingen
en ook geen prijsstijging?? Ik niet want dan klopt iets niet... Ook kan ik mij niet voorstellen dat regelmatig de lonen omhoog gaan en de prijzen dalen..
dat zou ja dan betekenen dat ik steeds meer geld over heb en het risico loop om rijk te worden...:mrgreen:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan