• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Beeld Humax 5050C valt na 30 sec weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

mvveelen

Forum Gebruiker
Berichten
228
Hoi,

sinds gisteravond, voetbalwedstrijd :rolleyes: , valt ineens het beeld en geluid weg van de Humax 5050C. Ik hou dan een groenig beeld over (Sony TV) en de Humax reageert nog wel op zappen e.d. maar beeld komt niet meer door. Uit en aanzetten helpt even, maar na ongeveer een halve minuut is het beeld weer weg. Een enkele keer blijft hij een uur werken, maar dat is sporadisch.
Nu dacht ik eerst aan de HDD, die is na al die jaren misschien wel aan vervanging toe, maar ik lees ook berichten over een te sterk signaal?
Voor zover ik weet heeft de Humax de laatste firmware versie en ik heb ook niets veranderd in huis aan de aansluitingen. Ziggo heeft hier wel af en toe wat werkzaamheden verricht in de buurt volgens de mailtjes die ik van ze heb ontvangen, maar of er een oorzakelijk verband is kan ik lastig zeggen omdat ik op de andere TV (boven) geen problemen ervaar.
Hoe kom ik er nu achter wat dit veroorzaakt? Welke stappen kan ik nemen om zaken af te strepen? Ik kan de signaalsterkte zo snel niet bekijken, omdat de TV dan weer op een groenig beeld springt.....
 
Groen beeld is meestal het gevolg van niet goed functionerende HDCP via de HDMI aansluiting
 
HDCP ? Wasda? En klopt het dat ie dan soms wel een tijd goed werkt?

Edit:

HDCP (High Defenition Content Protection)

Blijft de vraag staan: klopt het dat ik dan nu al uren probleemloos zit te kijken? Of zal er dan toch iets anders aan de hand zijn (geweest) ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gisteren de hele avond probleemloos kunnen kijken.

Wat kan ik het beste doen: kijken voor een 2e handsie (paar tientjes) of voor een geheel andere oplossing gaan?

Ik weet dus niet of ik dit haperen kan blijven verwachten of dat het misschien een combinatie van factoren is (geweest).

Iemand?
 
het is ws een probleem met je hdmi aansluiting (foute handshake)'
je kunt het soms oplossen door je apparatuur in een andere volgorde aan te zetten , dus bv eerst tv en dan humax of juist andersom, zowieso goed om de stroom even helemaal van de humax af te halen.
anders hdmikabel tussen humax en tv vervangen.
 
Oh my.....

heb een andere 5050C op de kop getikt voor een paar tientjes en daarmee hetzelfde probleem. Toen werd ik bang dat het de Onkyo zou zijn, of de ingang van de Onkyo. Andere ingangen geprobeerd: zelfde probleem. Toen een andere HDMI kabel....en ja hoor.....probleem opgelost.

Had ik je berichtje maar eerder gelezen, hahahaha.

Een HDMI kabel die ineens kuren gaat geven, ik had er nog niet aan gedacht. Maarja. Heb nu een extra 5050C staan :mrgreen:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan