• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

T2W en T2P, Samsung geeft niet thuis

Status
Niet open voor verdere reacties.
J

jorisjansen

Naar aanleiding van een klacht die ik bij Samsung had neergelegd over de volgens mij misleidende informatie rond de LE..B650, wist men mij bij Samsung te vertellen dat de T2W in productie is genomen nadat met Ziggo afspraken waren gemaakt over de nieuwe CAM's. Daarna zou Ziggo op het laatste moment iets gewijzigd hebben waardoor de eerste B650's niet met de Ziggo CAM zullen gaan werken, vandaar dat Samsung daarna ook de T2P is gaan produceren.
Ik vind het zelf een vaag verhaal, volgens mij was het al heel lang duidelijk dat de nieuwe CAM CI+ zou worden en volgens Samsung zelf is de T2W niet bedoeld voor CI+.

Wellicht dat anoniem dit verhaal naar het land der fabeltjes kan wijzen ??
 
Wellicht dat anoniem dit verhaal naar het land der fabeltjes kan wijzen ??

Ik doe nu een uitspraak over iets waar ik eigenlijk helemaal geen verstand van heb, en wat er maar zijdelings aan raakt, maar op een ander forum kwam ik vandaag de ervaring van iemand tegen met de Samsung B650 dat er 3 fabrikanten zijn die dit toestel leveren. Zijn persoonlijke voorkeur ging uit naar één van die 3 fabrikanten.

Het is dus niet uitgesloten dat er in dit geval ook gewoon sprake is van verschillende stromen toestellen die samenkomen in de winkel en een medewerker aan de andere kant van de lijn van Samsung die zelf die (enorme) organisatie nog wat beter moet leren kennen...
 
T2W of T2P schuld van ziggo?...of toch samsung

Ik kan jorisjansens verhaal over T2W en T2P helemaal indenken. Het is inderdaad vaag....maar dan bij samsung voornamelijk....Ook ik heb een klacht ingediend bij SAMSUNG en hun zeggen direct..."Het is Ziggo's schuld zij kwamen op het laaste moment met wijzigingen". Nu vindt ik dit persoonlijk een bullshit verhaal van SAMSUNG. waarom....?
SAMSUNG zit namelijk in het officiele CI+ forum waar ook andere bekende merken in zitten....SINDS 2007!! SAMSUNG wist dus dat CI+ er aan zou gaan komen bij de providers. Ze hebben dus bewust ervoor gekozen om GEEN CI+ chip in te bouwen in de T2W modellen. Dus deze modellen zijn alleen CI compatible. Moet je dus een alphacrypt module gebruiken. En daar gaat het nou om, zonder CI+ cam module gaat het beeld op zwart met nu en 2 jaar heb ik begrepen van ziggo, en heb je dus niets aan je mooie DVB-C HD tuner die in je LCD zit. De T2P modellen van hetzelfde type (jawel de T2W modellen en T2P modellen tv's zijn identiek aan elkaar alleen deze letters maken het onderscheid of je een CI of CI+ model hebt) hebben hier geen last van.
Ik denk dat het puur om misleiding gaat bij samsung. Men wist duidelijk dat het ging komen en hebben hun TV bewust niet voorbereid. Wat ik helemaal schandalig vindt is dat men adverteert met DVB-C tuner maar men er iet bij zegt dat je er in de toekomst niets aan hebt als het gaat om een T2W model....en ja hoor deze worden tot op heden nog steeds verkocht in de winkels!! SAMSUNG is ook niet bereid om deze uit de schappen te halen.
Dus het is gokken bij samsung....
 
Naar aanleiding van een klacht die ik bij Samsung had neergelegd over de volgens mij misleidende informatie rond de LE..B650, wist men mij bij Samsung te vertellen dat de T2W in productie is genomen nadat met Ziggo afspraken waren gemaakt over de nieuwe CAM's. Daarna zou Ziggo op het laatste moment iets gewijzigd hebben waardoor de eerste B650's niet met de Ziggo CAM zullen gaan werken, vandaar dat Samsung daarna ook de T2P is gaan produceren.
Ik vind het zelf een vaag verhaal, volgens mij was het al heel lang duidelijk dat de nieuwe CAM CI+ zou worden en volgens Samsung zelf is de T2W niet bedoeld voor CI+.

Wellicht dat anoniem dit verhaal naar het land der fabeltjes kan wijzen ??

Samsung weet als geen ander dat we CIv1 nooit ondersteund hebben en dat we altijd hebben ingezet op CI-plus.
Bij ons is er nooit iets 'op het allerlaatste moment" gewijzigd !
 
Waar vind ik de Samsung BOM code?

Volgens de website van Samsung kan ik aan de BOM code aflezen of de CI+ module wordt ondersteund. Maar waar vind ik deze code eigenlijk?
 
Volgens de website van Samsung kan ik aan de BOM code aflezen of de CI+ module wordt ondersteund. Maar waar vind ik deze code eigenlijk?
De BOM code(serienummer) kan je meestal vinden aan de zijkant van de tv, de W serie hebben een CI slot en de P serie een CI+ slot.
 
je kunt de bom code vinden op een sticker aan de rechter zijkant van je lcd. ergens in de code staat T2W of T2P.
T2W = CI
T2P = CI+
 
je kunt de bom code vinden op een sticker aan de rechter zijkant van je lcd. ergens in de code staat T2W of T2P.
T2W = CI
T2P = CI+
Er staat niet altijd T2 voor de W of P, zie de Ziggo lijst, en zelfs niet altijd een W voor CI.
Handiger om te herkennen is, zoek naar PXX, dan is het CI+
 
Ik ben dus de lul...

Heb een T2W en heb net mijn Ziggo CI+ module ontvangen.

Wat is dit gvd balen...
 
Ik ben dus de lul...

Heb een T2W en heb net mijn Ziggo CI+ module ontvangen.

Wat is dit gvd balen...

Je kunt allicht op dit forum kijken of er mensen zijn die net een AlphaCrypt hebben gekocht in hun CI+-toestel. Die balen ook, maar na de ruil moeten jullie beiden het nog wel even uit kunnen zingen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan