• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Eindelijk het nieuwe docsis 3.0 modem, maar er is een probleem met activeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb overigens geruchten gehoord over een nieuwe firmware update zeer binnenkort?
Volgende week à eind van de maand wordt er een nieuwe firmware versie uitgerold voor de nieuwe Arris TM702B modem, die er voor moet zorgen dat men de beloofde download en upload snelheden haalt en dat de internet en telefonie verbinding stabiel werkt, zo vertelde een medewerker van Ziggo mij gisteravond.

Persoonlijk heb ik er echter weinig vertrouwen in. De nieuwe Arris TM702B modem is overduidelijk niet voldoende getest alvorens er begonnen is met de uitrol hiervan. De exacte datum van de uitrol van een nieuwe firmware versie is ook nog niet bekend, wat doet vermoeden dat deze nieuwe firmware versie of nog niet af is of nog niet volledig getest, wat beiden niet veel goeds beloofd naar mijn mening. Daarnaast moet deze nieuwe firmware versie ook wel heel veel problemen gaan oplossen, waarbij ik betwijfel of deze nieuwe firmware versie deze belofte wel waar kan maken. Het klinkt mij allemaal in de oren als tijd rekken. :roll:
 
Volgende week à eind van de maand wordt er een nieuwe firmware versie uitgerold voor de nieuwe Arris TM702B modem, die er voor moet zorgen dat men de beloofde download en upload snelheden haalt en dat de internet en telefonie verbinding stabiel werkt, zo vertelde een medewerker van Ziggo mij gisteravond.

Persoonlijk heb ik er echter weinig vertrouwen in. De nieuwe Arris TM702B modem is overduidelijk niet voldoende getest alvorens er begonnen is met de uitrol hiervan. De exacte datum van de uitrol van een nieuwe firmware versie is ook nog niet bekend, wat doet vermoeden dat deze nieuwe firmware versie of nog niet af is of nog niet volledig getest, wat beiden niet veel goeds beloofd naar mijn mening. Daarnaast moet deze nieuwe firmware versie ook wel heel veel problemen gaan oplossen, waarbij ik betwijfel of deze nieuwe firmware versie deze belofte wel waar kan maken. Het klinkt mij allemaal in de oren als tijd rekken. :roll:

Met deze uitspraak wek je de suggestie dat iedereen problemen heeft met de Touchstone Arris TM702B. Hierin moet ik je tegenspreken. Er zijn genoeg mensen die gemeld hebben geen enkel probleem te ondervinden met dit nieuwe modem. Wel schijnt het modem gevoelig te zijn voor RF storingen van DECT telefoons en draadloze routers als deze dicht bij staan.
 
Met deze uitspraak wek je de suggestie dat iedereen problemen heeft met de Touchstone Arris TM702B. Hierin moet ik je tegenspreken. Er zijn genoeg mensen die gemeld hebben geen enkel probleem te ondervinden met dit nieuwe modem. Wel schijnt het modem gevoelig te zijn voor RF storingen van DECT telefoons en draadloze routers als deze dicht bij staan.
Tja, denk dat het zeker vaak goed gaat (anders was de uitrol wel ff uitgesteld), hoewel hier vandaag mijn modem is vervangen.
Monteur belt aan, zegt goedemorgen, sluit een Ubee aan, belt voor activatie, babbel babbel babbel "ja ik heb weer zo'n Arris die vervangen moet worden", 5 minuten later internet + telefonie.

Dat geeft voor mij toch een indicatie dat het niet helemaal probleemloos gaat (in ieder geval niet in dit deel van voormalig Casema gebied).
 
Met deze uitspraak wek je de suggestie dat iedereen problemen heeft met de Touchstone Arris TM702B. Hierin moet ik je tegenspreken. Er zijn genoeg mensen die gemeld hebben geen enkel probleem te ondervinden met dit nieuwe modem. Wel schijnt het modem gevoelig te zijn voor RF storingen van DECT telefoons en draadloze routers als deze dicht bij staan.
Ik ben niet degene die deze suggestie wekt, dat doet Ziggo. ;) Er zijn inderdaad gebruikers die geen problemen ervaren met de nieuwe modem, maar wat betreft de gebruikers die wel problemen ervaren, hier zegt Ziggo tegen dat het een probleem betreft met de firmware. Dit kan echter niet de enige oorzaak zijn, aangezien dan alle gebruikers van deze specifieke modem dit probleem zouden moeten ervaren. De kans is groter dat het een probleem betreft met bijvoorbeeld de wijkcentrales in bepaalde regio's, eventueel in combinatie met de nieuwe modems. Ik heb er weinig vertrouwen in dat Ziggo deze problemen snel zal oplossen. :roll:
 
Tja, denk dat het zeker vaak goed gaat (anders was de uitrol wel ff uitgesteld), hoewel hier vandaag mijn modem is vervangen.
Monteur belt aan, zegt goedemorgen, sluit een Ubee aan, belt voor activatie, babbel babbel babbel "ja ik heb weer zo'n Arris die vervangen moet worden", 5 minuten later internet + telefonie.

Dat geeft voor mij toch een indicatie dat het niet helemaal probleemloos gaat (in ieder geval niet in dit deel van voormalig Casema gebied).
Er zijn gebruikers bekend die mee hebben gedaan aan de pilot ten behoeve van de nieuwe Arris TM702B modem, die dezelfde problemen gemeld hebben en waarbij deze ook niet zijn opgelost. Ziggo geeft aan dat deze problemen ook bekend zijn, maar tot op heden laten zij het na om deze op te lossen.

Op de website van Ziggo wordt ook geen melding gemaakt van deze problemen, ook niet onder het kopje storingen. Het lijkt er op dat Ziggo deze problemen stil wil houden en mogelijk zelfs een slaatje wil slaan uit de telefoniekosten van de gebruikers die met Ziggo bellen à zoveel-cent-per-minuut. Ik ga vandaag nog een melding doen bij de Consumentenbond en de Ombudsman van bedrog en oplichting.

Ziggo geeft aan dat de te lage download en upload snelheden, evenals de instabiele internet en telefonie verbinding veroorzaakt wordt door de firmware van de nieuwe modem. Een nieuwe firmware versie zal al deze problemen moeten gaan oplossen en wordt volgende week à eind van de maand uitgerold.

Zie ook mijn reactie hierboven aan "copymaster".
 
Het lijkt er op dat Ziggo deze problemen stil wil houden en mogelijk zelfs een slaatje wil slaan uit de telefoniekosten van de gebruikers die met Ziggo bellen à zoveel-cent-per-minuut.
Hmm denk dat winst maken wel tegenvalt, vanmiddag gaat de gespecificeerde rekening voor gemaakte telefoonkosten eruit en die is met bijna 3,5uur alleen al voor helpdesk calls redelijk hoog.
 
Het is nu zaterdag en inmiddels is er gewoon NIKS veranderd.
Wat wel raar is dat ik een utp-kabel heb aangesloten tussen arris modem en
pc en wel gewoon internet heb ( snelheid ca. 25mb ) maar dat de telefoon lijn gewoon niks doet, en dat al vanaf maandag!!

Dus schiet mij maar lek, ik weet het niet meer.

Wel iets hogere snelheid ( terwijl het modem volgens ziggo nog niet geactiveerd is )
Heel de week al geen telefoon.
Volgens HD moet ik geduld hebben, maar nu al een week niks meer gehoord, hoeveel geduld verwachten ze eigenlijk??

Boze melding is inmiddels weer onderweg via de klantenservice.
Kan ik mobiele telefoonkosten declareren??

wordt vervolgd.......................

grtz......
 
Hier viel afgelopen week de verbinding weg een aantal uren. Helpdesk gebeld en gelijk werd er gekeken en gemeten etc. Blijkt dat het modem (arris) geen juiste verbinding had die sterk genoeg zou zijn. Er werd meteen gezegd dat het niet iets tijdelijk iets was. Een monteur werd in geplanned welke dus gelijk afgelopen vrijdag al langskwam.

Een groot aantal modems heeft een verkeerde firmware ontvangen vertelde de monteur dus moest het oude modem er weer even aan. Over een week of twee/drie zou de uitrol plaatse hebben gevonden van de juiste firmware waarna het nieuwe modem weer opnieuw geactiveerd kan worden.

Hier gaan we dus nog even op wachten terijl we gewoon lekker doorgaan met het oude moden nu.

Ik maar denken dat het activeren niet geheel goed was gegaan maar dat is dus niet het geval.
 
Een groot aantal modems heeft een verkeerde firmware ontvangen vertelde de monteur.

Wat is dat nou weer voor onzin verhaal? :mrgreen: Eerlijk waar, die verklaringen van helpdesk/monteurs zijn te belachelijk voor woorden.
 
Feit is wel dat een deel (?) van de mensen problemen hebben met dieze modems. Ik weet niet hoeveel problemen er zijn want niet iedereen bezoekt dit forum of geeft aan problemen te hebben.

Sommige problemen worden veroorzaakt door randapparatuur maar andere problemen kunnen niet worden gerangschikt onder deze categorie.

Wijsheid is misschien dat Ziggo of medewerkers met verstand van zaken uitleg geven over de opmerkingen over een mogelijk nieuwe firmware. Want zo blijft het een wellis nietis spelletje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan