• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

welke USB adapter werkt er met de Humax iRHD-5100?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je kan gewoon elke usb hub gebruiken die je wilt, zelf gebruik ik eentje zonder eigen voeding .
Dit gaat zonder enig probleem
Ik gebruik er een zonder eigen usb aansluitkabel.
Ik heb dat gedaan omdat ik dan de usb hub op elke plek die ik wil kan neerleggen/verbergen

Hallo pr123,

daar ging het nou net mis bij mij.
Ik heb wel een simpele hub zonder voeding, maar zodra ik die gebruik met zowel de HD als de Wifi dongle aangesloten werkt de boel niet meer. De HD, een 500GB WD Elements SE, gevoed via z'n USB aansluiting, staat dan telkens opnieuw op te starten, dus blijkbaar trekt alles bij elkaar net te veel stroom:-(.
Om nu maar allemaal ander hubs, of met voeding, te gaan proberen heb ik niet zo veel zin in.
Dus welke voedingloze USB HUB heb jij en met welke componenten aangesloten werkt de zaak OK?
 
Hallo pr123,

daar ging het nou net mis bij mij.
Ik heb wel een simpele hub zonder voeding, maar zodra ik die gebruik met zowel de HD als de Wifi dongle aangesloten werkt de boel niet meer. De HD, een 500GB WD Elements SE, gevoed via z'n USB aansluiting, staat dan telkens opnieuw op te starten, dus blijkbaar trekt alles bij elkaar net te veel stroom:-(.
Om nu maar allemaal ander hubs, of met voeding, te gaan proberen heb ik niet zo veel zin in.
Dus welke voedingloze USB HUB heb jij en met welke componenten aangesloten werkt de zaak OK?

Ik heb het zelfde probleem, maar beide werken wel (seagate HDD en USB wifi dongle), maar de HDD geeft bij afspelen een stotterend beeld, dus hier ook te weinig power voor 2 apparaten op een USB aansluiting.

Ik vermoed echter wel dat elke USB hub met een eigen voeding wel werkt. Ik zal eens testen, heb er nog wel eentje liggen.
 
HDD

Gewoon een HDD gebruiken met externe voeding, probleem is dan over:applause:
 
Ik heb het zelfde probleem, maar beide werken wel (seagate HDD en USB wifi dongle), maar de HDD geeft bij afspelen een stotterend beeld, dus hier ook te weinig power voor 2 apparaten op een USB aansluiting.

Ik vermoed echter wel dat elke USB hub met een eigen voeding wel werkt. Ik zal eens testen, heb er nog wel eentje liggen.

Ik heb inmiddels getest met een eminent HUB met eigen voeding en dat werkt perfect! :pompom:

Koop dus niet de dure HUMAX USB dongle van 40 euro, dat kan dus goedkoper!

Mijn onderdelen op een rijtje:

1. Eminent EM1036 USB Hub (4x USB 2.0)

2. RT3070 150Mbps USB 802.11n/b/g Wireless WiFi LAN Network Adapter + Antenna

3. Seagate Portable External Drive 250GB


Conclussie; 1 USB HDD zonder eigen veding werkt, maar wil je een USB Dongle en een USB HDD zonder eigen voeding aansluiten, dan heb je een USB Hub nodig met een eigen voeding.

Ik zou zeggen, doe er je voordeel mee!
 
Hallo pr123,

daar ging het nou net mis bij mij.
Ik heb wel een simpele hub zonder voeding, maar zodra ik die gebruik met zowel de HD als de Wifi dongle aangesloten werkt de boel niet meer. De HD, een 500GB WD Elements SE, gevoed via z'n USB aansluiting, staat dan telkens opnieuw op te starten, dus blijkbaar trekt alles bij elkaar net te veel stroom:-(.
Om nu maar allemaal ander hubs, of met voeding, te gaan proberen heb ik niet zo veel zin in.
Dus welke voedingloze USB HUB heb jij en met welke componenten aangesloten werkt de zaak OK?
Ik heb ooit eens een gratis hup holland uub usb hub ergens bijgekregen.
dit is werkelijk een hele simpele.
Ik denk alleen dat het probleem is dat je zowel een usb hub als HDD zonder eigen voeding aan de humax hangt.
Ik denk dat de humax dit niet aankan, je zal minimaal 1 apparaat een eigen voeding moeten geven.
Zelf heb ik een hdd met eigen voeding, dit staat veel minder vaak aan als de usb hub, dus bespaart dat ook nog een heel klein beetje.

Over een hdd gesproken, ik gebruikte een 1,5 TB hdd.
Ik heb dit vervangen omdat de hdd de hele humax liet vastlopen.
Deze heb ik voor een 1TB hdd vervangen, het lijkt erop dat er nu geen problemen zijn,ik kan het nu ook door de humax laten formatteren, dit lukt met een 1,5TB hdd niet.
Er wordt ergens een stuk van 40Gb voor gereserveerd, dit vind ik wel jammer.
Weet iemand waarvoor dit is? (humax 5200)
 
Zojuist de usb wifi stick vd conrad ontvangen. Verbinding maken werkt goed en snel, itv werkt ook goed. Echter als ik de decoder uitschakel en weer aanzet zijn de instelling kwijt en moet ik de verbinding weer opnieuw maken... iemand enig idee hoe dit kan en hoe het op te lossen is?
 
Ff zoeken levert op dat je geduld moet hebben. Na een paar keer onthoudt de humax automagisch wel je instellingen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan