• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Oproep: testen Software (2)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ik op de P +/- druk van 1 HD naar 2 HD krijg ik eerst een 2 in het scherm en dan in grote letters 2 Nederland 2 HD (de zender naam).
Het is eigenlijk ook zoals het schakelen met de nummer toetsen. ik heb de 32pfl9604h/12 dus lijkt mij het zelfde logic board in te zitten.

Gr,
Marchel.

De 2 krijg ik wel maar niet de programma naam, ook krijg ik vaak de melding gecodeerd programma, beeld is dan wel zichtbaar.
 
Eerste ervaringen:

  • Automatische update via USB probleemloos.
  • CI+ cam eruit gehaald.
  • Volledige herinstallatie eerste keer niet gelukt (TV schakelde zich uit in stap 2 van het zenderzoekprogramma, ik zweten).
  • Via aan/uit TV weer ingeschakeld.
  • Herstart van herinstallatie verliep normaal.
  • CAM herplaatst. Eerst bericht "Authenticatie start" gevolgd door "Authenticatie gelukt".
Opgemerkte veranderingen:
  • EPG werkt nu volledig :applause:
  • Reserveren programma via EPG werkt nu :pompom:
  • OSD nog steeds "Undefined".
  • Zappen (subjectief) nu iets sneller.
Testen NetTV en andere functies doe ik morgen.
 
OSD nog steeds "Undefined".
Het lijkt wel of alleen de 37 inch daar last van heeft.

Een probleempje ontdekt in de programma lijst.
Als je daar een programma verborgen maakt dan verdwijnt hij uit de lijst.
Tot daartoe werkt dat goed. Maar als ik dan de optie verborgen zenders weergeven gebruikt is de tekst van de zenders niet meer te lezen. Ook is het niet mogelijk om per zender te bepalen of je hem weer zichtbaar wilt maken. De enige optie die je hebt is alle kanalen weer zichtbaar maken.

NetTV lijkt te werken ik heb alleen op bright geen plaatjes meer op de video links. Maar ik weet niet of dit een probleem van de software versie is of een probleem van de portaal in combi met de NetTV.

[edit] typo's
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat undefined heb ik dus ook op mn 37pfl8684. Ik dacht dat ik de enige was. Als ik naar 1 zap en dan een zender terug zap staat er "geen programma beschikbaar" dan weer naar 1 en de osd doet het weer. Jammer dat het nog niet opgelost is.
 
Het lijkt wel of alleen de 37 inch daar last van heeft.

Een probleempje ontdekt in de programma lijst.
Als je daar een programma verborgen maakt dan verdwijnt hij uit de lijst.
Tot daartoe werkt dat goed. Maar als ik dan de optie verborgen zenders weergeven gebruikt is de tekst van de zenders niet meer te lezen. Ook is het niet mogelijk om per zender te bepalen of je hem weer zichtbaar wilt maken. De enige optie die je hebt is alle kanalen weer zichtbaar maken.

NetTV lijkt te werken ik heb alleen op bright geen plaatjes meer op de video links. Maar ik weet niet of dit een probleem van de software versie is of een probleem van de portaal in combi met de NetTV.

[edit] typo's

scherp opgemerkt, ik heb een 37 inderdaad

In de vorige 'officiele release' zag ik het ook bijna altijd, maar spooradisch van het een op het andere moment ging het dan wel goed en zag ik wel de zender naam, om vervolgens een paar minuten later weer undifined te krijgen.

De plaatjes van de videolinks liggen niet aan nettv (je kan de link opvragen door naar bright te gaan en te openen, teletekst te drukken en de beveiligingsinfo opvragen, die link kan je intypen in een browser op de pc, dit werkt overigens niet met alles volgens mij)

Overigens krijg ik bij het drukken op de info knop alleen de now next balk met info over het programma maar zie ik niet de signaalsterkte/-kwaliteit zoals beschreven was in een post over q5492-0.26.64.0, of doe ik iets verkeerd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Overigens krijg ik bij het drukken op de info knop alleen de now next balk met info over het programma maar zie ik niet de signaalsterkte/-kwaliteit zoals beschreven was in een post over q5492-0.26.64.0, of doe ik iets verkeerd.
Je komt daar via eerst 'info' en daarna de 'options' toets of via 'options' en dan 'status' selecteren.
 
resultaat van eerste test

Allereerst TOP van Ziggo_Anoniem om dit allemaal te regelen.
:-)

Eerste ervaringen:

  • Automatische update via USB probleemloos, start meteen nadat stickie in TV werd gestoken
  • vervolgens TV uitgezet
  • CI+ cam eruit gehaald en er weer in
  • Alle zenders werken naar behoren
  • Teletekst doet het op alle kanalen
  • Ondertiteling getest op 13th street, discov HD, NGC HD en History HD maar verdwijnt voor 10 sec als volume harder of zachter wordt gezet. Duidelijk een bugje
  • merk geen verschil in ZAP snelheid
  • er is een nieuw menu item scenea
  • connectie met mediaserver computer (twonky) lijkt stabieler; moet nog uitgebreid getest worden
Testen NetTV en verder testen computer doe ik later vandaag en morgen
 
De ondertiteling is na het gebruiken van de volume toets bij digitale (hd) kanalen (MGM, Discovery HD) ca 10 seconden verdwenen.
Door eerdere problemen was dit niet zichtbaar, ik weet niet of dit een probleem is, of een "heb geduld" kwestie is.
Ik merk het volgende bij de ondertitels bv. bij 13th street.
Zodra er een aanpassing van het volume is vallen de ondertitels weg. Deze komen ook niet na 10 sec. terug. Na 'info', teletekst etc. of ondertitels aanzetten komen ze pas weer terug.
Hier staat wel de volumebalk 'uit' in de settings - wellicht dat dat het verschil is.
 
Ook ik wil graag even te kennen geven dat dit een top initiatief is van zowel Ziggo als Philips!

Heb de software zojuist even getest en alles lijkt soepel te werken. Alleen even 3 dingetjes die ik zojuist geconstateerd heb:

- De zendernaam ging niet na een X aantal seconden weg, deze bleef staan totdat ik zapte naar een ander kanaal. Werkte daarna weer naar behoren.
- Het geluid op Ned 1 HD leek zojuist achter te lopen, heb hier met de vorige versies geen last van gehad.
- Ondertiteling op bijv. 13th street, national geographic, duurt een seconde of 10 voordat het zichtbaar is en staat niet in het midden gecentreerd. Zinnen lijken ook raar afgebroken te worden.

Aangezien ik de software pas een uurtje heb geprobeerd zullen er nog wel wat andere puntjes aan het licht komen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan