• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Probleem Usenet snelheid Ubee verholpen. Reset modem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
was nogal bang dat ubee deze bug nog had.
aangezien nooit getest heb dus ff pakketje 120 mbit genomen via hitnews.eu
en dat haalt ie ook makelijk ^_^
 
Ik heb een probleem met de snelheid van mijn Eweka payserver.

Vorige week mijn installatiepakket gekregen en als volgt geinstalleerd:
-Groene kabel komt binnen in meterkast
-Daarop een TRAS 1000/B aangesloten en daarop weer de splitter
-Via bijgeleverde datakabeltje naar Ubeemodem
-Van Ubee modem een UTP kabel naar mijn computer

Als ik inlog op mijn modem dan zie ik 4 downstream kanalen met prima power waarden (allemaal op -5) en SNR waarden (allemaal +35). Ook de firmware is de goede 4.111.4002.

Als ik speedtest.net of speedtest.ziggo.nl bekijk dan kom ik standaard op 48MBIT/s downstream. Als ik met newsleecher of newsbin pro van de Ziggo nieuwsserver of eweka payserver download kom ik niet hoger dan 22/23 MBIT/s. Iemand een tip? Modem resetten heb ik al zo vaak gedaan omdat ik het op meerdere pc's en laptops heb getest en met of zonder router ertussen. Maakt geen verschil. Zijn die speedtests gewoon een grote onzin ofzo?
 
Ik heb een probleem met de snelheid van mijn Eweka payserver.

Vorige week mijn installatiepakket gekregen en als volgt geinstalleerd:
-Groene kabel komt binnen in meterkast
-Daarop een TRAS 1000/B aangesloten en daarop weer de splitter
-Via bijgeleverde datakabeltje naar Ubeemodem
-Van Ubee modem een UTP kabel naar mijn computer

Als ik inlog op mijn modem dan zie ik 4 downstream kanalen met prima power waarden (allemaal op -5) en SNR waarden (allemaal +35). Ook de firmware is de goede 4.111.4002.

Als ik speedtest.net of speedtest.ziggo.nl bekijk dan kom ik standaard op 48MBIT/s downstream. Als ik met newsleecher of newsbin pro van de ziggo nieuwsserver of eweka payserver download kom ik niet hoger dan 22/23 MBIT/s. Iemand een tip? Modem resetten heb ik al zo vaak gedaan omdat ik het op meerdere pc's en laptops heb getest en met of zonder router ertussen. Maakt geen verschil. Zijn die speedtests gewoon een grote onzin ofzo?

Ziggo is sowieso max 20mbit en eweka is tot 50mbit en kan in drukke uren langzaam werken - als je ze bundelt dus eweka+ziggo haal je dan ook geen 50mbit?
 
Wat een top forum is dit toch. Bedankt voor de tip: ik heb nu inderdaad 4 connecties aangezet naar ziggo en 4 naar eweka en dan zit ik al snel op de 44mbit. Ben altijd tevreden geweest met eweka maar ik ga dan toch op zoek naar een snellere. Hitnews.eu scheen goed en snel te zijn dus laten we die eens proberen.
 
Wat een top forum is dit toch. Bedankt voor de tip: ik heb nu inderdaad 4 connecties aangezet naar ziggo en 4 naar eweka en dan zit ik al snel op de 44mbit. Ben altijd tevreden geweest met eweka maar ik ga dan toch op zoek naar een snellere. Hitnews.eu scheen goed en snel te zijn dus laten we die eens proberen.

Fijn dat het werkt je kunt trouwens 8 lijntjes gebruiken met eweka + die 4 van Ziggo het is vaak zo dat het verhogen van 1 lijn verbetering brengt vaak testen 4/5/6 of wellicht alle 8, Hitnews heeft bij mij altijd de snelheid gehaald totdat ik naar 120mbit ging ik heb nu Astraweb jaar abonnement en het bevalt prima haal de volledige snelheid en dat voor 69 euro per jaar
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan