• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Opnamen mislukken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nederland 1 is een kanaal dat bij Ziggo niet van encryptie wordt voorzien, dus daar is zelfs geen smartcard voor nodig om het kanaal te kunnen bekijken of op te nemen. Des te opmerkelijker dat juiste bij dit kanaal de opname mislukt is.
Het was Ned 1 HD. Dat verklaart het?

Marc
 
Ook Nederland 1 HD is niet van encryptie voorzien.
De melding "preview periode verlopen" zal dan wel met het abonnement te maken hebben. Ik kan me niet voorstellen dat Ziggo Ned 1 (2/3) gratis rondstuurt.

Marc
 
De melding "preview periode verlopen" zal dan wel met het abonnement te maken hebben. Ik kan me niet voorstellen dat Ziggo Ned 1 (2/3) gratis rondstuurt.

Nederland 1 en Nederland 1 HD zijn bij Ziggo zonder smartcard vrij te ontvangen door iedereen die een kabel ontvanger heeft. Het is daarom zeer vreemd dat jij bij deze twee kanalen last hebt van de "preview periode verlopen" melding omdat de smartcard en de Irdeto softCAM in de kabel ontvanger niet eens aangesproken horen te worden bij deze kanalen. Als meer klanten deze melding zien bij deze twee kanalen dan is er gewoon sprake van een behoorlijke bug in de iHDR-5050C.
 
Nederland 1 en Nederland 1 HD zijn bij Ziggo zonder smartcard vrij te ontvangen door iedereen die een kabel ontvanger heeft. Het is daarom zeer vreemd dat jij bij deze twee kanalen last hebt van de "preview periode verlopen" melding omdat de smartcard en de Irdeto softCAM in de kabel ontvanger niet eens aangesproken horen te worden bij deze kanalen. Als meer klanten deze melding zien bij deze twee kanalen dan is er gewoon sprake van een behoorlijke bug in de iHDR-5050C.

Volgens mij zijn alleen de Ziggo kanalen vrij te ontvangen.
Mijn Sony TV heeft een digitale decoder, ook voor kabelkanalen, en ook die ontvangt alleen de Ziggo kanalen digitaal. Nederland 1 niet.
Toen ik nog de Samsung H360 had, waren ook alleen de Ziggo kanalen zonder kaart te ontvangen en toen 1 dag alles weg was (Ziggo was te laat met abonnement instellen) ook alleen de Ziggo kanalen en geen Nederland 1.
Dus volgens mij ontvang je Nederland 1 niet vrij, maar alleen de Ziggo kanalen.
 
Beetje off-topic ivm welke kanalen vrij te ontvangen zijn (zonder smartcard) maar hier even een opsomming. Getest met de 5050.

NED1 en NED1HD
Ziggo TV
Zenderoverzicht
Etalagekanaal'
Nickelodeon
TV Gelderland
L1
TV Oost
Omroep Friesland
TV Noord
TV Flevoland

Op de andere kanalen de E04-4 melding (Voer smartcard in).
 
Volgens mij zijn alleen de Ziggo kanalen vrij te ontvangen.
Mijn Sony TV heeft een digitale decoder, ook voor kabelkanalen, en ook die ontvangt alleen de Ziggo kanalen digitaal. Nederland 1 niet.
Dan zal je toch echt eens een keer je TV opnieuw moeten laten zoeken waarbij je ook de Quick Scan parameters invult, want bij Ziggo/Casema zijn in ieder geval de volgende kanalen vrij te ontvangen:
- Nederland 1
- Zenderoverzicht
- Nederland 1 HD
- Ziggo TV

Voor Ziggo/Multikabel gebied komen daar nog de volgende kanalen bij:
- Regio 22
- Schagen FM
- Seaport TV

Waarom daar weer verschillen in zitten tussen Ziggo/Casema/Multikabel en Ziggo/@Home gebied is mij verder niet duidelijk. Het gelijktrekken van het signaal voor alle Ziggo klanten wil maar niet lukken bij Ziggo.
 
Heren, dan nog maar even preciseren...
Wij nemen Ned 1 HD op voor het journaal. Dat start zo'n beetje 5 voor 8.
Deze keer was het 1 a 2 minuut voor 8, en zette ik de Humax aan, die kennelijk op Ned 2 was bekeken, want daarop startte hij. Er verscheen echter de beruchte melding. Omdat ik niet Ned 2 maar Ned 1 wilde zien, drukte ik op 1 en meteen begon de opname te lopen, verdween de melding en kreeg ik Ned 1 te zien.

Voorzichtig concludeer ik dat de opname op Ned 1 niet was begonnen omdat de previewperiode op Ned 2 zogenaamd verlopen was.
En dat gebeurde net op die dag dat de Humax al vanaf gisteren aanstond.

Marc
 
Heren, dan nog maar even preciseren...
Wij nemen Ned 1 HD op voor het journaal. Dat start zo'n beetje 5 voor 8.
Deze keer was het 1 a 2 minuut voor 8, en zette ik de Humax aan, die kennelijk op Ned 2 was bekeken, want daarop startte hij. Er verscheen echter de beruchte melding. Omdat ik niet Ned 2 maar Ned 1 wilde zien, drukte ik op 1 en meteen begon de opname te lopen, verdween de melding en kreeg ik Ned 1 te zien.

Voorzichtig concludeer ik dat de opname op Ned 1 niet was begonnen omdat de previewperiode op Ned 2 zogenaamd verlopen was.
En dat gebeurde net op die dag dat de Humax al vanaf gisteren aanstond.

Marc

Dan lijkt er toch echt iets mis met jouw decoder te zijn.

Ik heb hier een ongeregistreerd kaartje gepakt waarop op alle zenders E19 zit. De andere zenders doen het gewoon zoals ik in mijn vorige bericht had aangegeven.
Ik heb een timeropname van NED 1 HD geprogrammeerd en de decoder uitgezet op NED 3 HD. Dit kanaal gaf dus E19.
Ondanks (toen ik de decoder weer handmatig aanzette) dat hij weer op NED 3 HD aansprong (dus weer de E19) heeft hij de opname van NED 1 HD gewoon gemaakt.

Misschien kan iemand anders dit ook bevestigen cq testen.
 
Voorzichtig concludeer ik dat de opname op Ned 1 niet was begonnen omdat de previewperiode op Ned 2 zogenaamd verlopen was.
Dan was die "preview periode verlopen" melding inderdaad voor Nederland 2 wat te verklaren valt omdat Nederland 2 van encryptie is voorzien. Jouw ervaring zou er op kunnen duiden dat de iHDR-5050C na het opstarten eerst probeert om weer het kanaal weer te geven waarop de iHDR-5050C stond nadat hij standby ging en pas als dat gelukt is gaat kijken of er nog timers stonden waarvoor een opname moet worden gestart. En als bij het wachten op de sleutel update voor het weer te geven kanaal het tijdstip al is verstreken waarop de opname op de tweede tuner gestart had moeten worden dan lijkt de iHDR-5050C die opname te negeren. Doordat je nu handmatig de iHDR-5050C verplichte om naar Nederland 1 te gaan tijdens het wachten op de sleutel update kwam de iHDR-5050C tot de ontdekking dat er voor Nederland 1 geen gebruik gemaakt hoeft te worden van de softCAM en kon dus direct de opname gaan starten op de tweede tuner waarvan het start tijdstip nog net niet verlopen was.

Nog een vraag: Maak jij gebruik van de instelbare vaste voorloop tijd bij het maken van opnames?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan