• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Cisco 8455 PVR Blikseminslag

Status
Niet open voor verdere reacties.
R

RuWolf

Mijn Cisco 8455PVR doet helemaal niets meer na blikseminslag in een nabij staande boom.
Deze is gekocht bij een internet leverancier die helaas niet meer te bereiken is. Ziggo verwijst naar Cisco en omgekeerd alsof dit door Cisco aan de detailhandel geleverde apparaat besmet is en geen recht op reparatie heeft.
Iemand enig idee wat er aan kan mankeren? en of dit de moeite loont te laten repareren (kosten) ??
2e. Wat kan ik dan nog met de opgenomen programma's op de HD ??
Dank voor jullie suggesties
 
Formeel gezien is de leverancier de gene waar je je garantie moet claimen. Desnoods is dit Cisco.

Ziggo staat hier in dit geval buiten want je hebt het apparaat her niet gekocht "toevallig" heb je deze op hun netwerk aangesloten maar dat betekend niet dat ze op alle apparaten garantie moeten geven die niet bij hun gekocht zijn.

Meestal is repareren niet meer mogelijk na bliksem inslag. Ik ben bang dat je de opnames kwijt bent...
 
Helaas valt blikseminslag sowieso niet onder de garantie.
Je zou kunnen vragen aan Cisco of ze deze überhaupt kunnen repareren op eigen kosten(maak hier dan wel van te voren duidelijke afspraken over).

Als dit niet mogelijk is kun je het ook bij een elektronicazaak proberen, met een beetje geluk is er alleen een zekering defect gegaan.

Mocht het zo zijn dat de decoder echt niet meer te repareren valt kun je voor de opnames proberen de harde schijf eruit te halen en aan te sluiten op een pc.
Als het goed is staan er namelijk gewoon MPEG4 bestanden op die je met de juiste software ook op een pc kunt afspelen.

Succes en ik ben benieuwd of het gelukt is.
 
Mocht het zo zijn dat de decoder echt niet meer te repareren valt kun je voor de opnames proberen de harde schijf eruit te halen en aan te sluiten op een pc.
Als het goed is staan er namelijk gewoon MPEG4 bestanden op die je met de juiste software ook op een pc kunt afspelen.
Ik verwacht eigenlijk dat Webcare medewerkers toch iets meer kennis hebben dan helpdesk medewerkers. Je zou toch moeten weten dat Ziggo de Cisco 8455DVB helemaal heeft laten dichttimmeren zodat het niet mogelijk is om opnames op wat voor een manier dan ook van de harddisk te halen.
 
Schade als gevolg van blikseminslag wordt in de meeste gevallen gedekt door je inboedelverzekering. Als ik jou was zou ik eens contact opnemen met je verzekeraar. Niet geschoten is altijd mis.
 
Ik verwacht eigenlijk dat Webcare medewerkers toch iets meer kennis hebben dan helpdesk medewerkers. Je zou toch moeten weten dat Ziggo de Cisco 8455DVB helemaal heeft laten dichttimmeren zodat het niet mogelijk is om opnames op wat voor een manier dan ook van de harddisk te halen.

Tja, we hebben dit zelf nog nooit getest dus ik wist niet dat het niet mogelijk was om deze niet op een pc af te spelen.

De tip om contact op te nemen met de inboedelverzekering is zeker een goede, vaak dekt de verzekering dit.
Je kan dan wellicht de harde schijf zelfs in de nieuwe decoder plaatsen.
Pin me er niet op vast dat het werkt, het kan ook zijn dat zelfs dit is dicht getimmerd.
 
Blikseminslag valt vrijwel altijd onder de inboedeverzekeringl, alleen moet je dan wel eerst een prijsopgave voor reparatie hebben.

Alleen kan je deze prijsopgave dus ook bij een andere winkelier vragen aangezien het sowieso niet onder de garantie valt.
 
Alleen kan je deze prijsopgave dus ook bij een andere winkelier vragen aangezien het sowieso niet onder de garantie valt.

Dat de garantie die niet geldig zou zijn nog geen uitgemaakte zaak.

Feit is:
Er is een ontvanger die niet meer werkt en het heeft geonweerd.

Maar als bijvoorbeeld de voeding niet meer werkt en er geen 'direct hit' geweest is, kun je niet vaststellen of dit door blikseminslag in de buurt gekomen is (inductie), of dat dit door een gewone defecte voeding of andere electronica gekomen is. Ik zou dus gewoon de ontvanger aanbieden voor garantie reparatie via de leverancier met de melding dat hij niet meer werkt. Als men moeilijk gaat doen kun je het altijd nog via de verzekering gaan claimen.....
Als de leverancier failliet is (??) zou Cisco gewoon de garantie moeten uitvoeren, die is de importeur/leverancier tenslotte. Bij Humax kun je bijvoorbeeld ook rechtstreeks naar de importeur stappen bij problemen.
Als Ziggo je niet de ontvanger geleverd heeft denk ik niet dat je daar kunt aankloppen.
 
bliksems

Tja , vraag me af hoe de bliksem is ingetreden , via de kabel of via het electra net .
En/of bij een binnentreden via de ziggo kabel , ziggo niet verantwoordelijk is ??.
Via het lichtnet is het makkelijk te voorkomen met een overspanningsbeveiliger , via de kabel is iets moeilijker en deze verbinding is veel gevoeliger dan de spannings ingang . Tja mosterd na de ...


ps , al de kast opengeschroefd en de glas zekering bekeken ?.
 
bliksem

lees eerst de voorwaarden maar eens
hier staat duidelijk
https://static.ziggo.nl/images/Ziggo-Algemene-Startvoorwaarden_tcm14-4835.pdf


2. Een tekortkoming in de levering van de Diensten is niet aan Ziggo toe te
rekenen, als deze niet door de schuld van Ziggo is ontstaan en ook niet
op grond van de wet, een rechtshandeling of de in het maatschappelijk
verkeer geldende opvattingen voor rekening van Ziggo komt. Er is
dan sprake van overmacht. In geval van overmacht vervallen de uit
het Abonnement voortvloeiende verplichtingen van Ziggo, waaronder
de verplichting tot levering van de Diensten, dit voor de duur van de
overmacht. Ziggo is aan de Klant daarvoor geen schadevergoeding
verschuldigd.
3. Onder overmacht wordt in ieder geval verstaan storingen in de aan
Ziggo geleverde (programma)signalen, storingen in elektronische
communicatienetwerken, uitval van elektriciteit, blikseminslag en andere
storingen of invloeden die buiten de macht van Ziggo liggen en voor haar
redelijkerwijs niet voorzienbaar of te voorkomen zijn





Tja , vraag me af hoe de bliksem is ingetreden , via de kabel of via het electra net .
En/of bij een binnentreden via de ziggo kabel , ziggo niet verantwoordelijk is ??.
Via het lichtnet is het makkelijk te voorkomen met een overspanningsbeveiliger , via de kabel is iets moeilijker en deze verbinding is veel gevoeliger dan de spannings ingang . Tja mosterd na de ...


ps , al de kast opengeschroefd en de glas zekering bekeken ?.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan