• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Newsleecher probleem

  • Onderwerp starter bandietjeoo7
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ik de speedtest op BBnet doe en ik download daar het bestand
van 1000Mb/s dan loopt de test op tot 5.16MB/s zonder te haperen.
En de cpu word dan ook niet te volle belast.
Denk zelf dat het met newsleecher te maken heeft.
Zal een een andere newsreader proberen kijken of het dan beter gaat.
 
oplossing heb ik al gegeven voor jouw post.
dan heb je er geen last van.
onthoud ook dat die speed tet van je maar een klein fragment is.
meestal is je download iets uit usenet een stukje groter

een uitgebreidere/preciesere uitleg kan je vinden in dit topic
 
Als ik de speedtest op BBnet doe en ik download daar het bestand
van 1000Mb/s dan loopt de test op tot 5.16MB/s zonder te haperen.
En de cpu word dan ook niet te volle belast.
Denk zelf dat het met newsleecher te maken heeft.
Zal een een andere newsreader proberen kijken of het dan beter gaat.
Dat bin bestand wat je download hoeft niet automatisch gerepareerd te worden, hoeft niet uitgepakt te worden... dat vergeet je even. Newsleecher moet iets meer doen voor die download. Afhankelijk van de kwaliteit van de server natuurlijk. Wel of geen reparatie van bestanden. Sowieso nog de handeling van het uitpakken van de gedownloade bestanden. Een harde schijf zit ook snel op zijn grenzen. Al moet ik zeggen dat de 1TB schijven die ik dedicated voor usenet gebruik, de last wel trekken.

Verdiep je er eens in... er gaat een veel grotere wereld voor je open ;)
 
een uitgebreidere/preciesere uitleg kan je vinden in dit topic

Zo had ik mijn newsleecher ook ingesteld al ver voor de problemen begonnen.

Heb nu SABnzbd+ aan het draaien die doet hetzelfde als Newsleecher incl auto repareren en uitpakken.
Met het downloaden van een bestand van 30gig is het CPU gebruik
van 99% naar 40% gedaald.

Probleem heeft zich nog niet weer voor gedaan.

NL is dus een programma wat je pc zwaar belast en dat doet SABnzbd+
dus niet.
Heb jaren met NL gewerkt maar als SABnzbd+ bevalt gaat NL hier de deur uit.

iig bedankt voor de reakties allemaal.
 
Zo had ik mijn newsleecher ook ingesteld al ver voor de problemen begonnen.

Heb nu SABnzbd+ aan het draaien die doet hetzelfde als Newsleecher incl auto repareren en uitpakken.
Met het downloaden van een bestand van 30gig is het CPU gebruik
van 99% naar 40% gedaald.

Probleem heeft zich nog niet weer voor gedaan.

NL is dus een programma wat je pc zwaar belast en dat doet SABnzbd+
dus niet.
Heb jaren met NL gewerkt maar als SABnzbd+ bevalt gaat NL hier de deur uit.

iig bedankt voor de reakties allemaal.
Je kunt ook Grabit nog eens proberen, die gebruikt ook wat minder resources. Zelf gebruik ik NewsBin Pro, maar dat is betaald en heeft deze problemen niet, temeer door de erg goede ondersteuning en reacties op bugs van Quade en Dexter.
 
Zelf gebruik ik NewsBin Pro, maar dat is betaald en heeft deze problemen niet, temeer door de erg goede ondersteuning en reacties op bugs van Quade en Dexter.


Ben deze ook ff aan het proberen.
Ook deze vreet aanzienlijk minder aan je CPU.
Denk wel dat deze het gaat worden.
 
En dan ook nog is het is een 5400 toeren HD dat speelt ook mee niet snel genoeg.
 
En dan ook nog is het is een 5400 toeren HD dat speelt ook mee niet snel genoeg.
Er zijn 5400rpm schijven die 'sneller' qua schrijven op schijf zijn dan 7200rpm schijven... toeren zegt heel weinig ;)

Meer is niet altijd beter...
 
Er zijn 5400rpm schijven die 'sneller' qua schrijven op schijf zijn dan 7200rpm schijven... toeren zegt heel weinig ;)

Meer is niet altijd beter...

Het hangt er van af wat je met je schijf van plan bent te doen... Qua throughput zit er niet veel verschil, maar wel in seek times.
Newsleecher download een heleboel kleine files (elk rar deel is opgebouwd uit een hele hoop losse attachments, vergeet dat niet, dat laat NL niet zien). Bij het samenstellen van het uiteindelijke bestand gaat de seek time meespelen; veel kleine bestandjes zoeken/openen verdeeld over de schijf.

Opslag voor veel (grote) bestanden is een 5400RPM schijf prima voor. Kleine bestanden heb ik staan op een 15.000RPM schijf.
SSD is (nog) geen optie aangezien de schrijfsnelheid instort als de schijf vol begint te raken...
 
Het hangt er van af wat je met je schijf van plan bent te doen... Qua throughput zit er niet veel verschil, maar wel in seek times.
Newsleecher download een heleboel kleine files (elk rar deel is opgebouwd uit een hele hoop losse attachments, vergeet dat niet, dat laat NL niet zien). Bij het samenstellen van het uiteindelijke bestand gaat de seek time meespelen; veel kleine bestandjes zoeken/openen verdeeld over de schijf.
Alle newsreaders gebruikt hetzelfde protocol, inderdaad, rar-parts bestaan uit vele segmenten, vaak rond de 200 (mits de bestanden rond de 50MB zijn).

Kortom, tegenwoordig mag je echt wel een beetje pc inzetten om te downloaden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan