• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

analoog radio signaalsterkte

Status
Niet open voor verdere reacties.

mlip

Forum Gebruiker
Berichten
4
Digitale TV
  1. Ziggo
Weet iemand de signaalsterkte voor radio4 (zendermast Lopik)?
BBC3 geeft een veel sterker signaal dan radio4. Hoe kan dat?
Radio 4 geeft ook hoorbaar ruis.
Kan het radio4 signaal niet net zo goed als dat van BBC3?

michel
 
Radio 4 vanaf Lopik 49KW gericht richting noorden.

Maar ik neem aan dat we het hier over kabelradio hebben? Dus de signaalsterktes van Lopik zijn niet (direct) belangrijk.

Op welke frequentie zit BBC3 en radio4 bij jouw?
 
BBC3 zit op107,90 en Radio4 op 89,10.

Voor een goede signaal/ruis verhouding zou de signaalsterkte in de buurt van 500microVolt moeten zijn ( zoiets leid ik af uit mijn quad tuner handleiding).

Het radio4 signaal lijkt dan onder 100 microvolt te zitten.

michel
 
het signaal dat binnenkomt gaat naar een Astro versterker en vandaar naar de TV/radio aansluitdozen.
Signaal verdeler met aan/uit knop heb ik volgens mij niet.
 
het signaal dat binnenkomt gaat naar een Astro versterker en vandaar naar de TV/radio aansluitdozen.
Signaal verdeler met aan/uit knop heb ik volgens mij niet.

Als je geen aan en uit knopje zal je kunnen vragen aan Ziggo of er een storing monteur langs kan komen na vervanging van AOP en UMU of SQ wordt ook het analoge signaal stuken beter de monteur kan dit heel snel voor je nakijken.
 
Maar hoe kan het dat BBC3 wel een prima en ruisvrij signaal geeft?
 
Maar hoe kan het dat BBC3 wel een prima en ruisvrij signaal geeft?

Bijvoorbeeld als het kabel signaal waar je wel ruis op hoort gestoord wordt door bijvoorbeeld een etherzender op dezelfde frequentie die rechtstreeks in jouw kabel instraalt. Haal de coax kabel die naar je antenneversterker loopt eens los van de kabel-aansluiting en kijk eens of je dan nog steeds zenders hoort. Dat zou niet zo mogen zijn, de hele FM band zou dan stil moeten blijven. Hoor je nog steeds zenders dan pikt je bekabeling FM stations uit de ether op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan