• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Verwijzing van nl-domein naar webspace probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
domein draait bij wned [dot] nl en heb er geen klachten over, zeker niet voor deze prijs.

Ze hadden pas een domein actie, 1euro80 (incl btw), voor een jaar... daarna 12 euro per jaar....(domeinen kunnen elders goedkoper worden aangeschaft natuurlijk). Nu zijn de kosten 5.50 per domein...

(p.s. heb verder geen banden met deze of andere hoster overigens)

Aanbod ziet er goed uit. Merkt wel dat de laatste jaren de prijzen echt omlaag zijn gegaan. Ook, waar ik niet zo kapot van ben, zijn de webbuilders die meer komen, mooi voor mensen die snel een site willen maken.
Weet nog bij Vevida dat je minstens € 50,00 kwijt was voor 1 jaar hosting en zonder webbuilder.
 
De 50 tot 75 euro tijd ken ik ook....:roll: en heb diverse hosters gehad, dit omdat het niet veel hoeft te kosten, een beetje een familiesite.... maar zag dat menig firma na een tijdje de boel laat lopen waardoor je lange downtijden hebt of hele slechte response tijden.

Nu een tijdje bij deze firma en moet zeggen voor die €1.50 per maand (incl btw) krijg je heel veel als je het mij vraagt. Ook reacties op mail zijn snel, nog nooit langer dan 24 uur op antwoord moeten wachten (ook weekend).

Uptime is prima in orde, rond de 99+%.
 
Wned ken ik niet. Maar ik heb al echt veel hosters versleten (heb een eigen .com domein sinds 2000), maar NL hosters vond ik toch altijd uiteindelijk toch wel erg slecht in service als er iets mis gaat. Bovendien bleek telkens unlimited toch niet zo unlimited te zijn voor mijn echt toch niet zo heel fancy site (blog op basis van NucleusCMS, foto's met Gallery3).
Zeker als je ook daadwerkelijk een flinke bups foto's ging uploaden en resizen middels Gallery kreeg ik vaak meteen een mail dat die CPU belasting toch niet de bedoeling was.

Na veel omzwervingen en online aanbevelingen zit ik nu bij een host in de VS, Dreamhost.
En die bevalt erg goed. Is wel net wat duurder dan de opties die jullie noemen, maar nooit gezeik over CPU use en ongelimiteerd alles wat ook echt ongelimiteerd is zonder gezeur. En erg goede support.
Nadeel is wel dat ze geen .nl domeinen doen. Maar omdat ik een .com domein heb (in 2000 kon je als particulier nog geen .nl domein krijgen) is dat voor mij geen probleem. Ze doen trouwens wel .eu domeinen voor de eurofielen onder ons. Voor mijn beide zoons heb ik een .eu domein.

Ook in hostingland is echt budget vaak ellende uiteindelijk. Al zal het voor een simpele statische pagina voldoende zijn.

Overigens tip van iemand die vaak van hostingprovider geswitcht is: kijk uit met veel 'gratis' domeinnaam aanbiedingen van budget hosters. Vaak is het domeinnaam dan niet van jou, maar van de provider. En kun je het dus niet meenemen als je bij die provider weg gaat.
Sowieso bespaart je het veel gedoe en werk als je je domein afneemt bij een andere partij dan je hoster (kan alleen helaas voor .nl niet, maar voor .com en .eu gaat dat prima). Duurder, maar nooit gezeur als je ruzie met een hoster hebt en die weigert jouw domein vrij te geven voorovergang naar een concurrent.
 
[mega offtopic]
@xahmol: heel herkenbaar verhaal, helaas :)

Tot nu toe gaat het bij deze NL hoster heel goed, ik zal eens wat CPU testen doen een kijken wat ze daarvan zeggen :), maar verwacht er geen issues van te ondervinden maar wie weet...

Normaal zet ik mijn foto's al zelf in juiste format (incl thumbs) en zorg dat dit dan netjes wordt geupload en laat dit niet over aan de scripts.... juist om een beetje rekening te houden met shared omgeving.... (off-line tooltjes te over en vaak veel beter als het gaat om compressie/kwaliteit)

Maar kan dit bij een volgende reeks wel eens testen.
----
Als je een NL domein zou willen bij je VS hoster, kan je dan niet een domein ergens aanschaffen en naar je VS webhoster doorzetten?

Ik heb bij mijn Webhosting een paar domeinen, voor weinig, maar ook een paar voor nog minder elders en deze stuur ik door...

Kan je soms veel geld schelen.... vele domein aanbieders hebben een paar keer per jaar van die leuke aanbiedingen (wel letten op eigenaarschap regels) en kan je voor een euro of twee weer een jaartje van het domein gebruik maken. Vaak is de verlenging een stuk duurder....
[/mega offtopic]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan