Kan deze web site ook een IPv6 adres krijgen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zag vanmiddag zelfs dat speedtest.ziggo.nl op IPv6 voorbereid is (vanuit een IPv6 verbinding natuurlijk). Er stond geloof ik ook een FAQ dat het dit jaar staat te gebeuren ;)
 
Ze hebben zelfs een aparte IPv6 speedtest ingericht. Je maakt verbinding met speedtest6.ziggo.nl (2001:b88:1f02::10), en zelfs via de tunnel (buitenlangs dus) haal ik > 170Mb download en bijna 17Mb upload.

Zo, en nu ga ik naar de spoed kliniek van het ziekenhuis om wat valium te halen, want zoveel IPv6 activiteiten van Ziggo kan een mens niet zomaar verdragen. :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit is al geval sinds Ziggo hun website host bij basefarm, het zegt weinig over het al dan niet invoeren van IPv6 voor niet-zakelijke abonnementen.

Ik dacht dat ik tot vorige week op een ipv4 adres bij ze binnenkwam, en nu op een ipv6 adres. De opmerkingen bij de speedserver zijn ook recent. Nu linkt de speedserver door naar speed4.ziggo.nl en zie je een knop onderaan staan waarmee je naar speed6.ziggo.nl kunt klikken. Dat was er tot kort geleden ook niet. Dus er is wel degelijk wat gewijzigd. Ook de opmerking bij de speedtest dat ziggo in 2014 gaat overschakelen stond daar nooit. We zullen het maar op voorbereidingen houden.
 
Die methode van "Daar merkt u niets van" is leuk voor browsen, maar als je aan het gamen bent (o.i.d.) dan is dat niet zo handig. Je zit namelijk met je portforwarding en zo, die moet je voor IPv6 apart inrichten.Je spelletje doet het plotseling niet meer en je begrijpt niet waarom...
 
De meesten klooien niet met portforwarden, die gebruiken daarvoor UPnP. Dat werkt ook al jaren met IPv6.
 
Humor, speedtest van Ziggo: Downloadsnelheid IPv4: 60Mb/sec, Downloadsnelheid IPv6: > 170Mb/sec, Uploadsnelheden bijna gelijk, ca 17Mb/sec.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan