• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Technicolor modem werkt niet, DS lampje brandt, US lampje knippert

Status
Niet open voor verdere reacties.
M

Mikko3101

Beste lezers,

Ik ervaar het volgende probleem:

Gisteren heb ik het Ziggo connect start & Play ontvangen met een technicolor modem. Ik heb de modem aangesloten volgens de instructies, echter gaan de juiste lampjes niet branden. Alleen DS brandt en US blijft knipperen.

Na het bellen met de technische dienst heeft deze mijn modem proberen te activeren, hij kon deze niet bereiken dus komt er een monteur langs. Dit kan echter pas over 2 weken dus wil ik het graag proberen zelf op te lossen in de tussentijd.

Ik heb de materialen aangesloten in mijn huiskamer waar de tv aansluiting zit, daar heb ik eerst geprobeerd om met de coax data kabel de modem aan te sluiten. Daarna heb ik geprobeerd het witte blokje er tussen te plaatsen waar drie aansluitingen aan zitten (tv, radio, dat) en Dan door middel van de meegeleverde data kabel de modem aan te sluiten. Beiden geven hetzelfde resultaat.

Heeft iemand wat tips wat ik kan proberen om het probleem te verhelpen? Of wat informatie waar de oorzaak van het probleem ligt (US/DS)?
 
Meestal is het probleem als je US blijft knipperen een verkeerde coax-aansluitdoos. US is "upstream", dat is het 'zendsignaal' vanuit jouw modem naar de wijkcentrale. Die zender staat op een frequentie lager dan 80MHz. Die lage frequenties worden door sommige aansluit-dozen eruit gefilterd, zeker als die wat ouder zijn. Daarom moet je het modem aansluiten op de eerste aansluitdoos die je huis binnenkomt. Vaak is dat in de meterkast, daar zit het Abonnee Overname Punt (AOP). Daar zit geen filter in en daar werkt je modem als het goed is zonder problemen. Vanuit de meterkast wordt de coax-kabel vaak via een splitter verdeeld in huis. Als je het modem na zo'n splitter aansluit kun je problemen hebben. Ook als er een versterker tussen zit zal het niet gaan werken, tenzij die versterker 'retour-geschikt' is en de aansluitdoos in de kamer waar je het modem aansluit niet zo'n filter heeft zoals ik eerder noemde.

Er zijn dus verschillende mogelijkheden die dit kunnen veroorzaken, dus leg even uit hoe je het modem nu aangesloten hebt en hoe je coax-installatie in huis eruit ziet.
 
Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Ik ga er mee aan de slag
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan