• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

NL-1 HD Storingen hier melden

Status
Niet open voor verdere reacties.
vorig jaar was Eurosport Tour e France veel beter dan Ned HD, ook dit jaar zie ik verchil tusen Eurosport en Ned 1 (zwemmen).

Het lijkt er dus op dat het "knijpen" (bitrate????) eerder in de keten gebeurt, aangezien beide door Ziggo worden doorgegeven

Ik denk ook dat het bij de NOB zelf gebeurd. Zowel Eurosport als NOB en anderen krijgen allemaal hetzelfde signaal als "bron" die ze dan downgraden in bitrate en doorsturen.
Eurosport doet namelijk hetzelfde met hun SD kanaal. Zelfde feed als de HD maar afgeknipt, logo's elders geplaatst en verlaagd in bitrate en resolutie.

Door de hele uitzending heen heb je verschillende beelden die allen hun eigen portie bitrate gebruiken. Snelle beelden hebben meer bitrate nodig dan een stilstaand plaatje.
Ik vermoed dat de NOB de bitrate verlaagd om er zeker van te zijn dat ze er niet uit klappen tijdens de uitzending waneer die beelden met hoge bitrate doorgestuurd worden. Alle kabelaanbieders hebben per HD kanaal een max. aan doorvoer bepaald.
Als ze dan het zekere voor het onzekere kiezen scheelt dat weer klagende kijkers.
 
Ik denk ook dat het bij de NOB zelf gebeurd. Zowel Eurosport als NOB en anderen krijgen allemaal hetzelfde signaal als "bron" die ze dan downgraden in bitrate en doorsturen.
Eurosport doet namelijk hetzelfde met hun SD kanaal. Zelfde feed als de HD maar afgeknipt, logo's elders geplaatst en verlaagd in bitrate en resolutie.

Door de hele uitzending heen heb je verschillende beelden die allen hun eigen portie bitrate gebruiken. Snelle beelden hebben meer bitrate nodig dan een stilstaand plaatje.
Ik vermoed dat de NOB de bitrate verlaagd om er zeker van te zijn dat ze er niet uit klappen tijdens de uitzending waneer die beelden met hoge bitrate doorgestuurd worden. Alle kabelaanbieders hebben per HD kanaal een max. aan doorvoer bepaald.
Als ze dan het zekere voor het onzekere kiezen scheelt dat weer klagende kijkers.
Toch jammer dat NPO niet in staat zijn de kwaliteit te halen van Eurosport, die klappen er tenslotte ook niet uit.

Volgens mij zenden de NPO inmiddels alles in HD uit dat ze in HD binnenkregen, alleen er wordt momenteel weinig in NL in HD opgenomen, dus studio uitzendingen over sport zullen wel in SD zijn maar ik neem toch aan de live feeds die in HD binnenkomen, ook worden doorgesluisd in HD!?

Zo niet HD uitzending, gedownsized naar SD en vervolgens weer geupscaled naar HD????
 
NPO

Ik weet niet of deze link al vermeld is (heb niet het hele topic gelezen), maar hier wordt uitgelegd dat de NPO inderdaad de bitrate 'knijpt'.
Doordat de publieke omroep een zo groot mogelijk publiek wil bereiken zenden wij, in overleg met de distributeurs, in 12 Mb/s uit. Momenteel zijn wij bezig om deze snelheid langzaam te verhogen.
 
Als ze iets in native HD uitzenden, dan wordt het input signaal wordt voorzien van de logo's, en wordt dan door een encoder omgezet naar een H264 video stream.
Meestal is de bron 1080i mpeg2.
12Mbit/s h264 on the fly encoding kan voor het meeste materiaal genoeg zijn, 15 Mbit/s zou beter zijn natuurlijk.

Zoals iemand hier zei, was het zwemmen bij studio sport niet in HD.
Het kan dus zo zijn, dat studio sport de SD feed van het zwemmen heeft gebruikt voor de uitzendingen.

Het blijft lekker gissen zo met een simulcast HD zender, zonder additionele informatie over native of niet.
 
Als ze iets in native HD uitzenden, dan wordt het input signaal wordt voorzien van de logo's, en wordt dan door een encoder omgezet naar een H264 video stream.
Meestal is de bron 1080i mpeg2.
12Mbit/s h264 on the fly encoding kan voor het meeste materiaal genoeg zijn, 15 Mbit/s zou beter zijn natuurlijk.

Zoals iemand hier zei, was het zwemmen bij studio sport niet in HD.
Het kan dus zo zijn, dat studio sport de SD feed van het zwemmen heeft gebruikt voor de uitzendingen.

Het blijft lekker gissen zo met een simulcast HD zender, zonder additionele informatie over native of niet.

Vooralsnog valt het flink tegen. Het is wel beter als de SD variant, maar HD is amper 1% van alles wat we binnen krijgen, en dan nog is het twijfelachtig van kwaliteit.
 
Vooralsnog valt het flink tegen. Het is wel beter als de SD variant, maar HD is amper 1% van alles wat we binnen krijgen, en dan nog is het twijfelachtig van kwaliteit.

helemaal mee eens, teleurstellend.......
 
Vooralsnog valt het flink tegen. Het is wel beter als de SD variant, maar HD is amper 1% van alles wat we binnen krijgen, en dan nog is het twijfelachtig van kwaliteit.
1% ? Ik zou het niet weten.
Nergens is na te gaan of wat je ziet echt HD is.
 
1% ? Ik zou het niet weten.
Nergens is na te gaan of wat je ziet echt HD is.

Dit draadje wordt dan ook weer voor een groot deel gevuld met "ik geloof", "ik denk", "volgens mij" of woorden van gelijke strekking.

Het duurt gewoon een tijdje voor een redelijk deel van het aanbod in HD zal worden uitgezonden. De mogelijkheid is er in ieder geval, de invulling komt ook wel.

Vraag: welke steden werden er ook al weer niet op ééń dag gebouwd ??
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een nieuwe Engelse komische dramaserie 'Bonkers' op Ned. 2 in HD maandagavond was een schitterende kwaliteit. Ook a.s. maandag weer te zien.
 
Ik heb de zelfde problemen bij HD Ned 1, 2 en 3, elke paar minuten een stukje stilstaand beeld.
Heb alles al moet proberen, telefoons uit, alle randapparatuur uit, splitters uit, etc.
Geen enkel resultaat.
Volgens Ziggo een bekend probleem maar het zou in middels opgelost zijn.
Niet dus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan