Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Nieuwsgroepen

Mededelingen

Nieuwsgroepen Discussies over de news-server van Ziggo, het gebruik van een payserver en usenet software

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 2 januari 2017, 18:23   #1
po2280
Junior Member

po2280's schermafbeelding
Standaard Internet valt steeds uit

Ik krijg er de rambam......g van internet valt continu uit dit is al jaren zo zowel vaste netwerkbekabeling als wifi, heb alle alles intern met vaste ip adressen en nog........ kom een keer met een echte oplossing ZIGGOOOOOO.
po2280 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 januari 2017, 19:08   #2
TheGrouch
Senior Member

TheGrouch's schermafbeelding
Standaard

Wat verwacht je nu van ons?
Wij zijn, net als jij, klanten van ziggo.
Daarom heet dit forum ook ziggo-gebruikers.

Misschien zijn er hier mensen die je kunnen helpen, maar dan moet je iets concreter aangeven wat je probleem is.
Oud 3 januari 2017, 09:11   #3
LoveByte
Senior Member

LoveByte's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door po2280 Bekijk bericht
Ik krijg er de rambam......g van internet valt continu uit dit is al jaren zo zowel vaste netwerkbekabeling als wifi, heb alle alles intern met vaste ip adressen en nog........ kom een keer met een echte oplossing ZIGGOOOOOO.
Al sinds 5 december 2012 zie ik als ik je topics terug lees.

Indien internet wegvalt, ook als je bekabeld werkt dan is er iets goed mis.
Het kan aan je Ziggo Modem/Router liggen, die wellicht defect is.
Of met het AOP als je ook slecht tv beeld hebt.
Dus ik zou zeggen bel nog eens met de helpdesk en leg het probleem zo duidelijk mogelijk uit.
Oud 3 januari 2017, 09:41   #4
migroen
Senior Member

migroen's schermafbeelding
Standaard

Als je al zolang problemen hebt en het maar niet opgelost krijgt dan zou ik het volgende doen.

1.Zorg dat je een pc bedraad met modem van Ziggo verbindend, liefst met een korte kabel en geen eigen switch/router of ander apparaat er tussen.
2. Reset het modem naar de fabrieksinstellingen en zorg dat je geen vast ip-adressen gebruikt voor de test maar laat alles standaard, behalve je inloggegeven van het modem en voor je WiFi.

Test deze setup en als internet wegvalt test dan of je tablet / telefoon ook geen verbinding meer heeft.

Als deze ook de verbinding met internet ook heeft verloren dan grote kan dat inderdaad het modem kuren heeft.

Ziggo bellen, je probleem duidelijk uitleggen en tevens hoe je dit getest hebt, reset liever niet het modem als je Ziggo belt. Zolang de verbinding weg is kunnen zij dit mogelijk ook zien en sterkt dit je zaak.

Mooiste is als je bijhoudt in een lijst de data en tijd waarop dit gebeurt zodat je het ook kunt onderbouwen.

Een verbinding hoort niet weg te vallen en als het probleem is zoals bovenstaand en alle interne factoren hebt uitgesloten zoals hierbij als test is aangeven dan zullen ze een monteur sturen en waarschijnlijk je signaal en modem vervangen.

Maar zorg dat je goed test zodat je zeker weet dat het probleem niet aan jouw kant zit. Is dat wel het geval dan kunnen ze kosten in rekening brengen.

Hier je probleem aangeven kan maar wij kunnen ook niet meer dan je info geven. Je bent voor dit soort problemen aangeven op de hulpvaardigheid van de helpdesk. Lukt het niet met een medewerker dan bel je gewoon op nieuw.

Zelf pas ook een nieuw modem gekregen nadat ik veel problemen had met bellen / internet op de vreemdste momenten en die waren ook lastig te achterhalen. Maar door een goede onderbouwing was dit geen probleem en gingen ze de discussie niet eens aan en krijg ik een nieuwe toegestuurd.
migroen is offline   Met citaat reageren
Reageren

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Nieuwsgroepen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten