Forum pagina's laden erg traag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Af en toe duurt het weer lang dat de pagina's laden :

Page generated in 11,81667 seconds with 11 queries [Server Loads: 14.26 5.92 : 3.20]
 
Het is weer wat drukker.

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:20.

Page generated in 14,06734 seconds with 11 queries [Server Loads: 15.30 6.41 : 3.39]
 
Tot nu toe dus nog geen gekke dingen. Dat een pagina af en toe een keer wat langer laadt ligt niemand echt wakker van. Als dit constant zo zou zijn wel natuurlijk. Maar af en toe een pagina die 20 seconden nodig heeft omdat de server druk bezig is en de volgende pagina's binnen een paar seconden of minder komen is niet zo'n probleem denk ik.

Dus alleen graag meldingen als dit langdurig gebeurt (met de tijd erbij graag), 1 of 2 pagina's die iets langer duren kan altijd voorkomen.

Page generated in 0,98486 seconds with 17 queries [Server Loads: 3.35 1.95 : 1.30] Het is nu 18:32
 
Server Loads: 6.50 5.11 : 3.67
een server load boven 1 betekent meestal dat de server het gewoon niet aan kan.
wat zijn de specs eigenlijk waar deze forum op draait.
 
Server Loads: 6.50 5.11 : 3.67
een server load boven 1 betekent meestal dat de server het gewoon niet aan kan.
wat zijn de specs eigenlijk waar deze forum op draait.
Hier ook erg traag...

Page generated in 7,83683 seconds with 54 queries [Server Loads: 5.37 5.16 : 4.06]
 
Server Loads: 6.50 5.11 : 3.67
een server load boven 1 betekent meestal dat de server het gewoon niet aan kan.

Dit zijn niet de standaard linux getallen die je hier ziet staan, maar een door de forumsoftware berekende waarde die je alleen maar als eigen relatieve referentie kunt gebruiken voor deze meting. De tijd is belangrijker en als tijdens spitsuur de pagina's gemiddeld onder de 5 seconden blijven lig ik daar niet wakker van. Af en toe een uitschieter naar 10 of 15 seconden voordat de meest-volle pagina's opgebouwd zijn kan ook. Als veel mensen tegelijk een zoekopdracht uitvoeren zie je dat wel. Maar veel problemen zien we niet. Overdag bouwen pagina's vaak in minder dan een seconde op.
 
Dit zijn niet de standaard linux getallen die je hier ziet staan, maar een door de forumsoftware berekende waarde die je alleen maar als eigen relatieve referentie kunt gebruiken voor deze meting. De tijd is belangrijker en als tijdens spitsuur de pagina's gemiddeld onder de 5 seconden blijven lig ik daar niet wakker van. Af en toe een uitschieter naar 10 of 15 seconden voordat de meest-volle pagina's opgebouwd zijn kan ook. Als veel mensen tegelijk een zoekopdracht uitvoeren zie je dat wel. Maar veel problemen zien we niet. Overdag bouwen pagina's vaak in minder dan een seconde op.

Neem toch een fatsoenlijke hoster
dat thuisprojectje toch altijd ..... :schater:

Nee hoor, ik merk er weinig van, op sommige dagen is het iets trager dan normaal, maar ik geef dan altijd de provider de schuld, met 50Mb gaat alles traag
 
Dit zijn niet de standaard linux getallen die je hier ziet staan, maar een door de forumsoftware berekende waarde ....

dan heb ik niks gezegt,:cool:
buiten dat het nog wel aan de hoge kant lijkt.:wink:
maar puur uit intresse zou toch ik de specs willen weten waar de forum op draait.
 
Server Loads: 6.50 5.11 : 3.67
een server load boven 1 betekent meestal dat de server het gewoon niet aan kan. (...)
Misschien op een server uit het stenen tijdperk, meeste servers zullen nu meer dan 1 CPU hebben.
 
(...)
De tijd is belangrijker en als tijdens spitsuur de pagina's gemiddeld onder de 5 seconden blijven lig ik daar niet wakker van. Af en toe een uitschieter naar 10 of 15 seconden voordat de meest-volle pagina's opgebouwd zijn kan ook.
(...)
Ik neem aan dat dit forum een hobby-projectje is en er dus geen budget is ? Normaliter (lees: wel budget) wil je toch echt wel ruim onder de 0.1 seconden blijven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan