• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

sitecom wl-306 problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

richard.aarts

Forum Gebruiker
Berichten
130
sinds ca. 1/2 jaar heb ik de sitecom wl-306
nu de laatste tijd valt mijn verbinding geregeld weg, draadloos en bedraad.
dan doe ik het onderstaande:


1: Reset het modem, stekker er uit en er in doen. (30 Sec wachten)
2: Haal de spanning van de router
3: Reset het modem
4: Start de router weer


en dan werkt het weer, maar na een poosje weer hetzelfde probleem.
inmiddels heb ik op de site van sitecom al eens de firmware geupdate, maar ook zonder succes.

rechtstreeks bedraad aan het kabelmodem is alles prima.

ik heb geen flauw idee.
 
Problemen met router, misschien een oplossing?

Hallo,

Ik herken het helemaal, je blijft aan het resetten, volgens mijn zwager (systeem beheerder) staat bij mij thuis alles OK ingesteld.

Heb nu ff tijdelijk mijn oude sitecom router (bedraad) tussen modem, laptop en pc en alles lijkt het goed te doen.....

Zou die sitecom WL 306 dan gewoon conflicteren met Ziggo???
kan toch niet aan het feit liggen dat het een gigabit router is....

Ik heb ondertussen 2 monteurs en een nieuw modem van ziggo gehad probleem blijft....

HELLUP ! wil gewoon draadloos kunnen internetten

ff een kleine update:
na meerdere berichten gelezen te hebben van mensen met de zelfde problemen, zou je toch kunnen aannemen dat het probleem bij Ziggo bekend is...
De vraag is hoe krijgen we het bij ze aan het verstand gepeuterd dat meerdere gebruikers het nu wel zat zijn en een oplossing willen.....

Ik wil vanmiddag ff iets proberen, door de volgende opstelling te testen:
modem---(oude)router---wirelessrouter, laptop (--- is bekabeld)

Ik ken mensen die zo werken en geen problemen hebben, alleen ik zit in @home gebied, zij in multikabel gebied
Misschien werkt het wel, ik houd jullie op de hoogte!

maar, mocht het werken dan realiseer ik me dat het toch een noodgreep is, er zijn mensen zat die géén extra (bekabelde)router hebben liggen
Dus Ziggo: los het op!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
vanmorgen was het weer kassa, modem uitgezet en opnieuw opgestart, en daarna router weer aangezet, resultaat -----> alles werkt weer.
wordt er gek van.
 
kleine update

Tot nu toe lijkt het goed te gaan, oude router staat er nu 6 dagen tussen. Heb in het begin 1 keer de draadloze router moeten resetten.

Moet er bij zeggen, dat mijn oude router inderdaad nog een hostname uit het @home tijdperk in de instellingen heeft staan. Ik weet niet of dit in het huidige ziggo tijdperk nog zoveel invloed heeft, maar iets anders kan ik niet bedenken.

Wil ff proberen om in de draadloze router bij de instellingen ff de zelfde hostname in te voeren, misschien is het probleem dan opgelost.

Vraag me alleen af of ziggo bij huidige abonnees nog steeds die hostnames uitgeeft, of dat dat echt iets van @home was.....

wordt vervolgd.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan