• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Waar blijft de firmware update?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Copaco kan zoveel zeggen. Het geval is buggy en ik ben wat dat betreft een ervaringsdeskundige. ...


Als je me meer informatie geeft omtrent "zo'n niet afgemaakte service definitie" dan wil ik kijken of dit opgelost kan worden. Het opstarten van een maintenance project zal veel meer inspanning vergen..
 
Timer problemen

Dat timerprobleem is inderdaad veel voorkomend, zie ook de discussie met de titel Eerste ervaringen
 
Je zou ook eens een enquete kunnen starten om te zien hoeveel mensen problemen hebben op van basis bv: Veel, Soms, Geen problemen. Dan krijgen we misschien een beter beeld van de omvang. Als ik het voorleg aan Copaco dan wordt er gezegd dat het verwaarloosbaar is. Er zijn immers meer dan een half miljoen ontvangers in omloop.

En hoeveel van de half miljoen zijn er daadwerkelijk in gebruik?
Ik ken veel mensen die dat ding gratis hebben gekregen en waar de doos nog niet eens van geopend is.Door gebruik Alphacrypt, reeds andere decoder/PVR en gewoon geen interesse.
Omdat de Humax veelal gratis was zijn er ook minder mensen die klagen denk ik: gegeven paard idee.
 
Uit pure nieuwsgierigheid was ik dit topic aan het doorlezen en eerlijk gezegd kan ik over ongeveer ieder probleempje meepraten.

Timer: nu besef ik pas waarom gisteravond de reservering van een programma niet oversprong. Het was nog geen tijd volgens de timer (hij loopt nu 20 minuten achter).

Daardoor zal de guide ook niet up-to-date zijn en zit ik af en toe verbaasd te kijken als ik denk een programma te gaan zien wat er niet is.

Geluid: Had niet eens bedacht dat het wel eens aan de ontvanger zou kunnen liggen, maar inderdaad met regelmaat bij het overschakelen geen geluid....

Ik las ergens dat als er geen support meer zou worden gegeven, het netjes zou zijn dat Ziggo dit zou melden (bericht van, geloof ik, juni 2009). Tja, ik neem aan dat dat niet het geval is. Mijn abo is op 7 juli jl. ingegaan en ik heb nog gewoon een Humax gekregen.

Kortom, ik heb er de ballen verstand van, maar als er dus schijnbaar meer mensen last van hetzelfde probleem hebben, dan lijkt het me dus aan de ontvanger te liggen. En aangezien ik zo blont was om deze problemen niet verband te brengen met de receiver, zouden er wel eens veel meer mensen last van kunnen hebben.....
 
Uit pure nieuwsgierigheid was ik dit topic aan het doorlezen en eerlijk gezegd kan ik over ongeveer ieder probleempje meepraten.

Timer: nu besef ik pas waarom gisteravond de reservering van een programma niet oversprong. Het was nog geen tijd volgens de timer (hij loopt nu 20 minuten achter).

Daardoor zal de guide ook niet up-to-date zijn en zit ik af en toe verbaasd te kijken als ik denk een programma te gaan zien wat er niet is.

Geluid: Had niet eens bedacht dat het wel eens aan de ontvanger zou kunnen liggen, maar inderdaad met regelmaat bij het overschakelen geen geluid....

Ik las ergens dat als er geen support meer zou worden gegeven, het netjes zou zijn dat Ziggo dit zou melden (bericht van, geloof ik, juni 2009). Tja, ik neem aan dat dat niet het geval is. Mijn abo is op 7 juli jl. ingegaan en ik heb nog gewoon een Humax gekregen.

Kortom, ik heb er de ballen verstand van, maar als er dus schijnbaar meer mensen last van hetzelfde probleem hebben, dan lijkt het me dus aan de ontvanger te liggen. En aangezien ik zo blont was om deze problemen niet verband te brengen met de receiver, zouden er wel eens veel meer mensen last van kunnen hebben.....

Uiteraard zou er nog support gegeven moeten worden. Deze ontvangers worden nog steeds weggegeven aan mensen die switchen naar een alles-in een abo. Heb er zelf, een paar maanden geleden ook 1 gekregen en uiteraard gelijk weer verkocht, maar ondersteuning moet door Ziggo wel gegeven worden. Hij is tenslotte gecertificeerd en niet end-of-life verklaard. Zelfs de panasonic is dat niet, maar dat is een ander verhaal.

Gert.
 
Je zou ook eens een enquete kunnen starten om te zien hoeveel mensen problemen hebben op van basis bv: Veel, Soms, Geen problemen. Dan krijgen we misschien een beter beeld van de omvang. Als ik het voorleg aan Copaco dan wordt er gezegd dat het verwaarloosbaar is. Er zijn immers meer dan een half miljoen ontvangers in omloop.

Eigenlijk is dat toch ook een enorm arrogante k:censored:thouding van Copaco.Ieder normaal bedrijf kijkt toch serieus naar de klachten van gebruikers en toch niet alleen totdat het er heel veel zijn. Als iemand van Ziggo wat aangeeft dan kijk je toch zeker of je dat zelf kunt reproduceren. Daarna probeer je toch om het probleem op te lossen omdat je als bedrijf toch ook een goed produkt wil afleveren.
 
Problemen hier zijn:

Tijd loopt regelmatig achter, stroom eraf en het is weer even goed
EPG vaak onvolledig
Geluid loopt net een kleine seconde achter op het beeld.

Verder geen problemen hier met de Humax
 
Je zou ook eens een enquete kunnen starten om te zien hoeveel mensen problemen hebben op van basis bv: Veel, Soms, Geen problemen. Dan krijgen we misschien een beter beeld van de omvang. Als ik het voorleg aan Copaco dan wordt er gezegd dat het verwaarloosbaar is. Er zijn immers meer dan een half miljoen ontvangers in omloop.

Das mooie struisvogel politiek, zo kan ik de problemen ook wel weg wuiven !
 
Mijn Humax IR-FOX C heeft de laatste weken weer een nieuw probleem. Na het uit standby halen van de ontvanger is er bij het zappen even kortstondig een flits te zien net voordat het beeld van het gekozen kanaal wordt getoond. Na een aantal minuten is dat probleem weer verdwenen. Wat is het toch een "genot" dat we alleen die door Ziggo "goedgekeurde" goedkope rommel mogen gebruiken.
 
Mijn Humax IR-FOX C heeft de laatste weken weer een nieuw probleem. Na het uit standby halen van de ontvanger is er bij het zappen even kortstondig een flits te zien net voordat het beeld van het gekozen kanaal wordt getoond. Na een aantal minuten is dat probleem weer verdwenen. Wat is het toch een "genot" dat we alleen die door Ziggo "goedgekeurde" goedkope rommel mogen gebruiken.

Even offtopic, wees blij dat je bij Ziggo zit, bij UPC wordt je gewoon een mediabox opgedrongen en kun je helemaal niet kiezen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan