• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Webmail server niet benaderbaar

  • Onderwerp starter edvaessen
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou, hier ligt de webmail server eruit, en uiteraard geen melding van een storing...
 
Ik kijk altijd eerst bij Ziggo Storingen, voordat ik dit shit plaats!

En inmiddels werkt het hier alweer.
 
Bij mij thuis blijven de problemen hardnekkig. Op mijn Linux-PC lukt het beantwoorden van berichten niet eens meer. Op de Macbook Air lukt het meestal nog wel (via wifi dan wel ethernetkabel), maar soms hangt ook hij, terwijl ik tegelijk wel probleemloos naar andere sites kan internetten.
Ik doe vanavond nog een laatste poging bij een vriend met mijn Macbook air. Hij zit ook bij Ziggo en heeft dezelfde modem als ik. Ik kan bij hem via wifi dan wel ethernetkabel werken.
Wordt vervolgd.
Dit moet echt gaan ophouden.
 
En ja hoor. Bij die vriend liep het als een tierelier via zijn wifi. Steeds als ik safari startte en Ziggo webmail contacteerde, was er binnen enkele seconden verbinding en kon ik e-mails lezen en versturen.
Raar als het klinkt lijkt het probleem hem te zitten in de wisselwerking tussen mijn Ubee modem en Ziggo webmail.
 
Ondertussen heb ik, na heel wat getelefoneer met de medewerkers van de helpdesk, begrepen dat het probleem tussen de Ubee EVW321b en de mailserver van ziggo vaker voorkomt en onderzocht wordt.
 
Op een collega site vond ik de volgende tip van een ziggo medewerker:

Het klopt dat er op dit moment een storing gaande is met de webmail i.c.m. de Ubee EVW321 modem. Dit komt doordat er door Windows een IPv6 ip adres geprobeerd wordt aan te vragen. Met onderstaande instructie zou je dit moeten kunnen oplossen.

Afhankelijk van welke Windows versie je hebt, kun je de opdracht prompt openen via start, uitvoeren en dan CMD in te typen. Heb je geen uitvoeren in het start menu, dan kun je CMD ook direct in het zoekveld zetten en op enter drukken, dan krijg je ook opdracht prompt.

Typ onderstaande in het dos venster en druk op enter na iedere opdracht.

netsh interface ipv6 set global randomizeidentifiers=disabled
netsh interface ipv6 set privacy state=disabled

Start hierna de computer opnieuw op. Hierna zou het weer normaal moeten werken.

De reactie is dat het werkt, maar verderop worden toch weer problemen gemeld. Het zou interessant zijn of deze oplossing bij anderen werkt. Effectief komt het er op neer dat IPv6 ondersteuning op de PC uitgeschakeld wordt.
Ik zie niet vermeld hoe je de ondersteuning weer aan moet zetten, als de problemen opgelost zijn.
 
Ik zie niet vermeld hoe je de ondersteuning weer aan moet zetten, als de problemen opgelost zijn.


Dat zal dan wel zijn:

netsh interface ipv6 set global randomizeidentifiers=enabled
netsh interface ipv6 set privacy state=enabled


....en de computer opnieuw opstarten.
 
Bij mij speelde dit probleem sinds de laatste Ddos attack van 18 Augustus jl. Als ik zo naar de datum kijk van de topic starter, dan komt dat dus ook overeen met die datum( 2 september - 14 dagen ). Ik maak ook gebruik van het Ubee EVW321 modem en alleen webmail.ziggo.nl doet het vaker niet dan wel.

Ik heb eens lopen kijken naar het netwerkverkeer via wireshark en ik zag dat er nogal veel ipv6 verkeer over de dump heen liep.

Via ipconfig in het cmd menu van Windows 7 zag ik dat ik zowel een ipv6 adres als een tijdelijk ipv6 ip adres en het lokale ipv6 adres en een ipv4 adres terugkreeg.

Ik heb toen bij de netwerkeigenschappen van mijn netwerkaar, ipv6 uitgezet en de computer opnieuw opgestart.

Nu kon ik webmail zonder problemen gebruiken. Ik heb daarna ipv6 weer aangezet en de computer opnieuw opgestart en webmail weer vreemd.

Bij nader onderzoek op het internet kwam ik erachter dat er veel problemen zijn met het tijdelijk ipv6 ip adres.

Dit tijdelijk ipv6 adres zorgt ervoor dat je een bepaalde anonimiteit krijgt toe bedeeld, iedere keer je pc opnieuw opgestart.
Ik las verder hoe je dit tijdelijk ipv6 adres onder windows kan uitzetten.

Toen via het cmd venster MET administratieve rechten ( anders werken de commando's niet ) de volgende 2 commando's uitgevoerd :

netsh interface ipv6 set global randomizeidentifiers=disabled
netsh interface ipv6 set privacy state=disabled

Toen de pc weer opnieuw opgestart. Bij het bekijken van ipconfig zag ik dat ik alleen nog het ipv6 adres, het lokale ipv6 adres en het ipv4 adres terug kreeg.

Opnieuw webmail.ziggo.nl getest en het werkt weer prima.

Toen het tijdelijk adres weer terug gezet via cmd met de volgende gegevens :

netsh interface ipv6 set global randomizeidentifiers=enabled
netsh interface ipv6 set privacy state=enabled

De computer weer opnieuw opgestart en toen kwamen de problemen weer terug :X

Wat ik mij afvraag is namelijk of ipv6 nu helemaal is uitgerold binnen Ziggo ?

Volgens tweakers was het uitrollen stop gezet en daarna heb ik niets meer kunnen vinden over het weer opnieuw uitrollen ervan.

https://tweakers.net/nieuws/104284/ziggo-zet-uitrol-ipv6-tijdelijk-op-lager-pitje.html

Betekend dat ik nu bij de chosen few toe behoor, die nu ook met ipv6 kan internetten ?

Ik ben nu heel benieuwd of jullie met de klachten ook EN hetzelfde type modem gebruiken EN ipv6 aangeboden krijgen.

En als dat zo is, wat gebeurd er dan als ipv6 even word uitgezet bij de netwerkeigenschappen.

Ik heb hier onder even de commando's beschreven hoe je ze dient uit te voeren :


Kijken naar je ipgegevens in windows :

Start -> dan in het zoekveld ( uitvoerscherm ) tik je in -> cmd en wacht je even. Dan klik je met je rechtmuisknop erop en kies je voor als adminstrator uitvoeren.
Daar tik je in :

ipconfig en dan enter

Kijk naar je ipconfiguratie en zie of je ipv6 krijgt toebedeeld.

Uitzetten/aanzetten van ipv6 in je netwerkkaart

Dit uitzetten doe je via :

Start -> Configuratiescherm -> Netwerk en internet ( kies eronder voor ) -> Netwerkstatus en taken weergeven -> Adapter instellingen wijzigen
Hier op de netwerk kaart klikken met je rechtermuisknop en dan kiezen voor eigenschappen.

Klik op internet protocol versie 6 en haal het vinkje links weg en kies voor ok. Reboot de computer


Uitzetten van alleen het tijdelijk ipv6 adres :

Start -> dan in het zoekveld ( uitvoerscherm ) tik je in -> cmd en wacht je even. Dan klik je met je rechtmuisknop erop en kies je voor als adminstrator uitvoeren.
Daar tik je in :

netsh interface ipv6 set global randomizeidentifiers=disabled
netsh interface ipv6 set privacy state=disabled

Herstart de computer, kijk naar je ipconfig configuratie en test webmail

Terug zetten van het tijdelijk ipv6 adres :

Start -> dan in het zoekveld ( uitvoerscherm ) tik je in -> cmd en wacht je even. Dan klik je met je rechtmuisknop erop en kies je voor als adminstrator uitvoeren.

Daar tik je in :

netsh interface ipv6 set global randomizeidentifiers=enabled
netsh interface ipv6 set privacy state=enabled

Herstart de computer, kijk naar je ipconfig configuratie en test webmail
 
Toen ik 4 of 5 november de helpdesk aan de lijn had, zei die dat Ziggo de IPv6 nog helemaal niet uitgerold had en dat het (in ieder geval) voor mij helemaal geen zin had om in de instellingen van IPv6 te gaan rommelen.
In de network settings van mijn Macbook Air zag ik inderdaad ook niets dat erop wees dat IPv6 een rol speelde. Alles was 'grayed out' zoals dat heet.
Ik kan vanavond eens kijken of ik onder Windows (overigens onder Virtualbox 5 met OpenSuSE 13.2 als host) iets kan zien en of jullie suggesties werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan