• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Rtl zenders slecht beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.
T

Tommie33

Ik heb de laatste tijd steeds vaker dat de rtl zenders veel storingen geven.
Artifacts en piepend schelgeluid bij de artifacts.Dit geldt voor zowel de ci+ module op de slaapkamer als de settopbox in de huIskamer.
Signaalsterkte is belabberd rond 80% volgens de settopbox bij de rtl zenders. Dit was niet voorheen. Splitter verwijderd. Geen verschil.
Vandaag ook weer voetbal op rtl7 is gewoon niet te volgen. Andere zenders gewoon 100% signaalsterkte.
Echter het is niet continu. Soms ook weer een dag weinig last van.
In huis is er niets aan situatie veranderd.
Hoe op te lossen???
 
Laatst bewerkt door een moderator:
.....Artifacts en piepend schelgeluid bij de artifacts.Dit geldt voor zowel de ci+ module op de slaapkamer als de settopbox in de huIskamer.
Signaalsterkte is belabberd rond 80%..........
Echter het is niet continu. Soms ook weer een dag weinig last van.
In huis is er niets aan situatie veranderd..
Afgelopen 2/3 weken hadden we hier (Scheveningen) precies hetzelfde. Maar ook op andere kanalen, vooral HD.
Splitter eruit, vervangen. Antenneversterker vervangen. Toch steeds weer die storing. Zoals je schrijft, niet continu maar willekeurig.
Sinds gisteren 14 mei, is het weg. Alles weer 100%.
 
blokjes

lijkt op regionaal overbelast net en zenders
versterker versterkt ook storing.
Overdag en midden in de nacht wel goed?
Wachten op glasvezel
 
lijkt op regionaal overbelast net en zenders
versterker versterkt ook storing.
Overdag en midden in de nacht wel goed?
Wachten op glasvezel

Zal wel meevallen met overbelasting van het net. Voor TV signalen mag het weinig uitmaken, lijkt mij. Ziggo gaat grotendeels via glas.. dus bandbreedte in overvloed. Laatste stukje van je straatkast naar woning is koper..
 
Ik heb hier in Roosendaal ook last van, op RTL 4 is dat het ergste.
Allerlei kabels en aansluitingen al nagekeken en een paar stekkers vervangen.
Alles zonder resultaat, ik vind het ook vreemd dat het niet altijd is.
Signaalsterkte is 58, kwaliteit is 100 %.
Bij storing loopt Ber wel op tussen de 15 en 200.
Heb TV met c+ module.
 
Ik heb hier in Roosendaal ook last van, op RTL 4 is dat het ergste.
Allerlei kabels en aansluitingen al nagekeken en een paar stekkers vervangen.
Alles zonder resultaat, ik vind het ook vreemd dat het niet altijd is.
Signaalsterkte is 58, kwaliteit is 100 %.
Bij storing loopt Ber wel op tussen de 15 en 200.
Heb TV met c+ module.
Ik heb altijd begrepen dat je BER vér onder de één moet zijn. Dus als je tussen de 15 en 200 hebt, heb je gewoon geweldig veel storing. Zou toch Ziggo je aansluiting is door laten meten. Probeer het via webcare op twitter of zo, die zijn wel snel altijd.
 
Als storing niet optreedt is Ber ook 0, daarom vind ik het ook zo raar.
Bekabeling en aansluitingen zijn goed of niet goed, maar hier wisselt het zo veel. Andere zenders zijn overigens wel goed, probleem zit allen bij de RTL zenders en Veronica
 
Als storing niet optreedt is Ber ook 0, daarom vind ik het ook zo raar.
Bekabeling en aansluitingen zijn goed of niet goed, maar hier wisselt het zo veel. Andere zenders zijn overigens wel goed, probleem zit allen bij de RTL zenders en Veronica
dat kan goed hoor, dat de storing alleen op een bepaalde frequentie optreedt en dan is een hele transportstroom aan zenders die daar last van heeft. En zenders in een andere stroom niet.
Zie ook https://www.camieldellaert.nl/pages/sub/79758/uitleg_ziggo_waarom_u_zenders_mist.html
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan