Overweeg je een grotere harddisk te plaatsen?


  • Totaal aantal stemmers
    519
  • Opiniepeiling gesloten .
Dat heb ik ook niet gezegd, alleen is het allemaal wel leuk en aaridg dat NED 1-, 2- en 3 HD uitzenden, alleen als het filmmateriaal niet is gebouwd voor 720P (dat zijn bijna alle zenders van NED 123) helpt het nog geen donder..
 
Dat heb ik ook niet gezegd, alleen is het allemaal wel leuk en aaridg dat NED 1-, 2- en 3 HD uitzenden, alleen als het filmmateriaal niet is gebouwd voor 720P (dat zijn bijna alle zenders van NED 123) helpt het nog geen donder..
Kuch... 1080i. ;)
 
Is inprincipe hetzelfde.. Toch heb ik HD liever in 720P. D'as pas echte HD.
Wat is jouw reden daarvoor? Heb je een LCD die native 720 pixels toont of zo ? Hier zijn heel veel discussies over geweest in het verleden, en er heeft een uitgebreide 'test' gelopen. Conclusie was dat wat er nu gebruikt wordt juist als 'beter' ervaren werd door de vele kijkers die hun mening hierover gegeven hebben. Zie dit forum en zoek eens tussen de discussies van zo'n anderhalf jaar geleden.
 
1.5 tb

Ik heb problemen met een externe 1.5 TB schijf. Eén van de forumleden suggereerde dat het het misschien om een te grote schijf gaat. Iemand ervaringen met zulke schijven, intern of extern? Heeft HUMAX eisen op dat punt?
 
Hoi Adrianus,

Beschijf: "problemen met harde schijf". Wat zijn dat dan voor een problemen?

Vertel ook hoe ie geformatteerd is (FAT32, NTFS, EXT3). Hoe reageert de HD als je 'm aan de gewone PC hangt. Kan je dan ook een dvd-tje er naar kopiëren?
Vertel ons ook welk merk & type.
Soms willen externe HD's in een (stroom besparende) standby modus terugvallen als ze even niet worden aangesproken, kan dat bij jou ook zo zijn?
 
Hoi Adrianus,

Beschijf: "problemen met harde schijf". Wat zijn dat dan voor een problemen?

Vertel ook hoe ie geformatteerd is (FAT32, NTFS, EXT3). Hoe reageert de HD als je 'm aan de gewone PC hangt. Kan je dan ook een dvd-tje er naar kopiëren?
Vertel ons ook welk merk & type.
Soms willen externe HD's in een (stroom besparende) standby modus terugvallen als ze even niet worden aangesproken, kan dat bij jou ook zo zijn?

Ik heb 'm gisteren op het forum gezet met de volgende tekst
"afgelopen dagen bezig geweest met een externe USB 1.5 TB disk van Medion. Er zit een Seagate ST31500341AS in. Als ik 'm met de Humax verbind (voorzijde) en via Bestandbeheer een file probeer te kopieren dan crasht de H. met regelmaat. Zelfs soms al bij het selecteren van de file. Uiteindelijk gelukt twee opnames te kopieren. Kleine, want de schijf is nu nog FAT32. Daarna geprobeerd de opname direct te bekijken vanaf de USB schijf. Lukt totaal niet. H. crasht iedere keer. Is dit een bekend fenomeen? Niets gevonden op deze discussie. NB ik kan de opgenomen programma's probleemloos afspelen op de PC (via USB). "

Ik heb geen idee of en hoe de schijf zich verder gedraagt. Met de PC samen heb ik geen problemen. Ik ga de helpdesk van Humax vragen of er bijzondere eisen worden gesteld aan de externe schijf. FAT32 en EXT zouden beide moeten werken suggereert de HUMAX
progress.gif
 
Wat bedoel je met crashen. Wat gebeurd er, en wat moet je doen om het weer te herstellen? Zijn er foutmeldingen?
 
Tip

Sinds kort heb ik een Humax 5050C. Na een paar dagen wat HD uitzendingen te hebben opgenomen was de ruimte al voor meer dan 50% bezet. Dit gaat mij te snel, zeker als je wat programma's wat langer wilt bewaren. Ik heb het apparaat even opengemaakt en zag een standaard Seagate HD zitten. Nu zijn HD's van 1TB met bijna 100 euro aardig aan de prijs. Bij Office Centre hadden ze een 1 TB externe schijf van Hitachi voor 65 euro. Thuis gekomen het ding gelijk opengesloopt en de HD eruit gehaald. Deze heb ik in de Humax geplaatst. De Humax herkende de nieuwe schijf en heeft deze netjes geformateerd. Dit heb ik nu een weekje zo en het ding draait probleemloos en zonder hoorbaar geluid of warmteontwikkeling. Het gaat hier om een Hitachi HD, 32 MB cache en 7200 tpm. Los zijn deze schijven duurder dan met een externe diskbehuizing. Eigenlijk gek...
 
Terug
Bovenaan