Overweeg je een grotere harddisk te plaatsen?


  • Totaal aantal stemmers
    519
  • Opiniepeiling gesloten .
Ik heb ook de 1 terabyte disk Seagate ST31000322CS geplaatst.
Draait nu al een aantal weken zeer intensief en probleemloos.
:thumb up: Ik zeg: doen !!! :thumb up:
 
Grotere disk is ook meer geluid

Ik heb (toch maar) ook een grotere harddisk van 1 TB geplaatst. Via Misco besteld en binnen 24 uur in huis!!
Kan je wat relaxter opnemen zonder ook weer snel het te moeten afkijken.
Van warm worden is in het geheel geen sprake (dus opgenomen vermogen is ook minimaal).

De nieuwe HD is wel gelijk een stuk dikker. Dus meer schijven in het binnenste en ook een zwaardere lees/schrijfkop. En dat is ook hoorbaar!. Het pipeline schrijven laat zich horen. Niet direct, maar opeens valt het je op.:cry:
Wat is dat toch voor een vaag gebonk op de achtergrond, valt je opeens op tijdens het TV kijken. Het positioneren van de schrijf/leeskop gaat met iets meer geweld gepaard dan bij de originele 320Gb schijf.

Ik heb het opgelost door:
a. de schroeven waarmee de HD in zijn zwarte draaghuisje zit heel losjes aangedraaid. Dus zo weinig mogelijk weerstand tussen HD, rubberen blauwe afstand ringen en het zwarte huisje.
b. 4 rubben ringetjes geknipt en tussen zwarte draaghuis en moederbord waarop draaghuis is geplaatst.
c. Ik had nog een stuk rond radiatorbuis isolatie staan. Stukje van 25 doormidden gesneden en beide helften aan de onderzijde van de Humax geplakt (ter hoogte van de voetjes).

Zo nu hoor ik de Humax niet meer positioneren.:)
 
Sorry, de 1 Tb Seagate ST31000322CS. Wil het probleem niet groter maken dan het is. Met enkele ingrepen is het nu verholpen.
Het geruis van de ventilator van de Samsung flatpanel maakt op de achtergrond meer lawaai. Zat eraan te denken om de hele achterkant eraf te halen, ventilator te killen en 'm passief te laten koelen, maar dat is voor een ander forum :grin:

Misschien ook interessant: Ik heb de oude 320Gb tijdelijk in het externe USB-huisje gedaan van een andere SATA-drive en deze toen op de USB-poort van de 5050 aangesloten en toen in 10-12 uur de hele oude HD overgezet naar nieuwe 1Tb.
Gaat prima.
 
Hmm, vreemd, ik heb het zelfde type harddisk en totaal geen last van bijgeluiden of wat dan ook.

Ik heb de oude schijf ook in een externe behuizing geplaatst en die geformatteerd naar NTFS.
Nu hoefde ik niks over te zetten naar mijn Humax omdat ik de harde schijf de tweede week dat ik de Humax in bezit had al vervangen heb. ;)
Externe harde schijven zijn altijd handig.
 
Hier hoor ik de 1TB schijf ook niet. Wel het positioneren van de koppen bij het aanzetten en uitzetten van de Humax. De 1TB zet zijn koppen in een soort "parkeerstand" bij uitschakelen. Dus niets aan de hand.
 
Die klik van de parkeerstand hoor ik inderdaad ook (als het heel stil is in de kamer) maar dat is normaal en niks om je zorgen over te maken.

Hardere klikken en tikken tijdens het in bedrijf zijn lijken mij niet echt gezond en iets om toch even op te blijven letten want het zou zo maar kunnen dat de schijf dan binnenkort het loodje legt.
 
Ik maak op dit moment gebruik van een Sony Harddisk recorder met 160 GB capacitiet. Bij deze Harddiskrecorder kun je de kwaliteit instellen en ik stel hem altijd een op standaard kwaliteit (dan kun je 2 uur film eventueel overzetten op een DVD schijf). Ik gebruik deze Harddisk recorder nu al sinds 2006 en ik heb nog nooit meer dan 40 GB verbruikt. Meestal als ik iets opneem dan verwijder ik het ook weer snel (iets wat ik opneem staat er meestal niet langer dan een week op).

Deze Humax heeft een 320 GB harddisk waarvan je wel de kwaliteit niet kunt instellen. Is deze 320 GB harddisk voor mij dan meer dan voldoende (ik neem hoofdzakelijk films op van Film 1) of kom je al snel in de problemen ? Stel ik neem in een week tijd 10 films (niet dat dat ooit gebeurt) op van Film 1 is de Harddisk dan gelijk vol of is er dan toch nog genoeg ruimte over ?

Ik ben namelijk aan het overwegen om deze aan te schaffen vanwege het gebruiksgemak. Nu moet ik namelijk als ik iets opneem dit zowel instellen op de decoder en op de Harddisk recorder en soms gaat dat wel eens fout :oyeah: Bovendien kun je nu als je iets digitaal opneemt gewoon naar andere digitale zenders kijken wat ik nu niet kan.
 
10 films passen met gemak op de hard disk van de Humax 5050C.
De grootte van het bestand hangt er van af of je een HD of SD zender opneemt.

Even een quote van de Humax website:
Humax zei:
320 Gbyte harddisk-recorder (ca. 53 uur opnemen in HD-kwaliteit, eventueel inclusief Dolby Digital bioscoopgeluid).

Dus met 10 films opgenomen houd je nog ruim voldoende over voor andere opnames. :)
 
Ik verwacht dat de 320Gb in uw geval ruim voldoende is, voor de wijze waarop nu gekeken wordt. Maar met de Humax gaat het aantal opnamen gegarandeerd toenemen :-).:rolleyes:

Er is een Elektronische Programma Gids aan boord, dus je gaat al gauw films en andere programma's aanklikken en actief zoeken op ken-woorden. Je kan ook over weken heen op bepaalde tijdstippen opnemen, wat ook weer optelt. Reken op zo'n 50-60 opnamen. Je kan minimaal twee programma's tegelijk opnemen, en soms kan je zelfs naar een derde programma kijken (of als je TV een ingebouwde tuner heeft kan je ook in de tussentijd naar de TV kijken, zoals vroeger ;-) )

HD neemt dacht ik 3x zoveel ruimte in als een SD opname. Ned123 wordt op HD uitgezonden, maar op kanaal 71,72 &73 worden ze op SD ook uitgezonden.
Ik weet even niet of Film1 het HD kanaal is maar ik weet wel dat dezelfde film vaak tegelijk ook in SD wordt uitgezonden, of in SD op een andertijdstip die week op een ander film kanaal. Succes.:)
 
Terug
Bovenaan