• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Cisco router / WiFi probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Awarnach

Hallo,

Mijn naam is Sander en thuis hebben we een probleem met de WiFi.

Sinds iets meer dan een jaar hebben we een zakelijke verbinding: Office Basis ZZ3 (120 Mbit).
Eerst hadden we een Ubee modem, maar daarvan deed de WiFi het steeds slechter. Monteur erbij en die heeft 'm toen vervangen door een Cisco EPC3925.
Ook daar kregen we steeds verbroken WiFi verbindingen bij. Gebeld met helpdesk. Modem/Router handmatig ingesteld. Steeds bij problemen WiFi kanaal aangepast. Alle kanalen van 1 t/m 13 doorlopen en iedere keer weer verbindingsproblemen, soms na een dag pas, soms na een x-aantal minuten al.

Vandaag is monteur langs geweest en alle signalen die hij kan meten zijn prima. Bekabeld is snelheid op mijn MacBook Pro via speedtest.ziggo.nl zo'n 70-80 Mbit/s
WiFi (indien verbinding) zaten we op zo'n 50-60 Mbit/s. Toch valt verbinding steeds weg. Op zijn aangeven de beveiliging eens teruggeschroefd van WP2-Personal naar WEP. Netwerk viel toen niet weg, maar snelheid viel terug naar maar zo'n 15 Mbit/s via WiFi. Dat wil je toch niet?

Wij gebruiken thuis nu de volgende apparaten:

Bekabeld:
2x Zakelijke PC
1x Netwerkprinter (vast IP)
2x NAS (vast IP)

Soms bekabeld/merendeel WiFi:
2x MacBook Pro

WiFi
1x MacMini*
1x MacBook Air*
1x HP/Compac mini laptop*
2x iPhone 3g
1x iPhone 4S
1x Sony Ericson smartphone
1x iPad*
1x Wii*
1x DVD-speler*

De met een * gemarkeerde apparaten staan incidenteel aan. De telefoons en MacBook Pro's staan veel vaker aan.

Zou het niet zo moeten zijn dat het gewoon goed moet werken? Wie heeft tips/oplossing?

Mvg,

Sander
 
Nog even een aanvulling. WiFi valt niet echt weg, want signaal op apparaat geeft meestal gewoon 4 streepjes. Maar ik kan dan geen mail ophalen en geen websites bezoeken. Toen monteur hier vanmorgen was draaide ik online muziek via spotify, muziek bleef gewoon doorspelen, terwijl ping naar een website regelmatig time-out gaf. Muziek bleef onverstoord doorspelen.
HP/Compaq laptop blijft wel continue verbinding houden en pings zijn daar wel normaal.
 
Misschien toch te veel storing in de buurt die steeds je zender wegdrukt. Er is wel verbinding, maar door te veel storing komen de pakketten steeds verminkt aan.
De 5 GHz band is veel rustiger met stoorsignalen. Het berijk is wel half zo groot, maar als je daar geen storingen hebt kan het effectief toch groter zijn.

Ik zie dat je veel Mac producten hebt. Die zouden allen 5GHz moeten ondersteunen. Van de smartphones weet ik het niet. Nadeel van de Ubee is dat je alleen 2.4 OF 5.0 GHz kunt gebruiken en niet beide.

Gezien de hoeveelheid apparaten zou ik er een tweede wifi bij kopen en in brugmode zetten en daar eventueel alleen de 5GHz band gebruiken.

Zelf heb ik de wifi op de Ubee geheel uitgezet en gebruik twee Mac Airports als wifi zender. Een staat op 25% vermogen, de ander op 50% vermogen. Toch geeft dit bij mij beter ontvangst dan een centraal geplaatste zender op 100% vermogen. (Niet onnodig op 100% uit zenden is gewoon sociaal naar de buren om hun wifi minder te storen)
 
Briolet. Dank voor je antwoord. Heb maar een AirPort Extreme gekocht. iPhones ondersteunen helaas geen 5Ghz, enkel 2.4Ghz

Hopen dat het nu wel goed blijft gaan.
 
voor her netwerk is het beter om maar één router actief te hebben en omdat de rest van de Ubee bij jou wel naar tevredenheid werkt, moet je die functie in de AirPort Extreme uitzetten door onder het tab 'internet' -> 'internetverbinding' en de keuze 'Verbindingsdeling' de brugmode te kiezen.

De airport heeft net als de Ubee het probleem dat er geen handleiding met de uitgebreide settings meegeleverd wordt. Moet je van het internet ophalen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan