• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Help, authenticatie lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat doe ik ook niet. Met "de Philips" bedoel ik mijn 37PFL8404 (ik zei ook een regel eerder "mijn TV").
 
OK, zó is het duidelijk. Ook voor anderen :wink:
Je eerste opmerking Die signaalsnelheid is een vreemd ding op Philips TV's kon makkellijk leiden tot een gedachte dat dit een algemeen probleem bij Philips TV's, vandaar mijn posting.

Groet,
JW
 
Nou, ik vind het toch een raar fenomeen. Op de ene TV is 6.900 goed, terwijl de ander 6.875 nodig heeft. En de mijne werkt alleen op 6.872. Dat is voor mij aanleiding om te vermoeden dat Philips iets niet lekker heeft geimplementeerd bij deze instelling.
 
Heb problemen met Neotion CAM CI+ module i.c.m. Caiway smartcard (Gouda e.o.) in mijn nieuwe Philips TV 37PFL9604h
Installatie v.d. zenders gaat goed snelh. 6900, freq. 770.000 Cam module installatie werkt (nog) niet. Krijg wel de basis ongecodeerde zenders te zien, ook in HD kwaliteit. Heb de laatste update geïnstalleerd van 12dec. 2009 Q5492 - 0.26.69.0
Echter, de gecodeerde zenders uit het basis pakket krijg ik niet te zien, wel te kiezen. Cam module+smartcard eruit, geeft: "de TV heeft geen toegang tot de C.I.M." ,
Cam module er weer in geeft: EO4-4, voer smart card in, vervolgens foutmelding 107-4, controleert smartcard. Dit gaat heel snel.
En nu zijn de gecodeerde zenders wel zichtbaar, zolang de TV AAN blijft staan. Zodra de TV in standby gaat en weer AAN, moet bovengenoemde procedure herhaald worden.
Lijkt erop dat deze TV de CAM CI+ module niet automatisch herkend ??
Wie herkent dit probleem ?
Deze CAM CI+ module met CAIWAY smartcard werkt wel direct goed in mijn nieuwe Samsung slaapkamer TV !
 
Echter, de gecodeerde zenders uit het basis pakket krijg ik niet te zien, wel te kiezen. Cam module+smartcard eruit, geeft: "de TV heeft geen toegang tot de C.I.M." ,
Cam module er weer in geeft: EO4-4, voer smart card in, vervolgens foutmelding 107-4, controleert smartcard. Dit gaat heel snel.
En nu zijn de gecodeerde zenders wel zichtbaar, zolang de TV AAN blijft staan. Zodra de TV in standby gaat en weer AAN, moet bovengenoemde procedure herhaald worden.
Lijkt erop dat deze TV de CAM CI+ module niet automatisch herkend ??
Is het gedrag anders als je alleen de smartcard uit de CI+ CAM haalt en dan weer terug stopt? M.a.w. moet persé zowel de smartcard als de CI+ CAM verwijderd worden?
 
Ja, beiden moeten er samen in en uit. De smartcard alleen helpt niet !

Inmiddels software update vers. 70 geïnstalleerd, geen verbetering !
Andere instellingen geprobeerd, zenders opnieuw laten zoeken, helpt niet.
Uiteindelijk Philips service gebeld, vele tests moeten doen zonder resultaat.
In de configuratie wordt de Cam module en de smartcard wel herkend maar geeft nog steeds geen beeld bij gecodeerde zenders. Uiteindelijk heeft de Philips service besloten om langs te komen, ben benieuwd !
 
Laatst bewerkt door een moderator:
modulatie is inderdaad 6875 ipv 6750 (foutje).. zojuist op de tv bekeken en klopt.

Het werkt in ieder geval bij mij op moment dat ik de melding gecodeerd programma krijg. Stel ik de modulatie dan in op 6875 dan werkt het gelijk weer.
 
Cam ci+

Vandaag Technische dienst van Philips, uitbesteed aan e-care, op bezoek gehad. Konden mijn CAM CI+ probleem in de 37pfl9604h voor gecodeerde zenders niet oplossen. Zie eerdere forum rapportages hierover. Hadden ook geen nieuwere software upgrade dan vers. 70. Hun eigen CAM CI+ module gaf ook problemen. Hebben rapport opgemaakt, dat probleem door hen niet oplosbaar is. Ruggespraak met Philips gaf aan dat probleem bekend is maar nog geen oplossing voor is !!!! Wachten op software updates was het antwoord.
Heb verzocht in het rapport op te nemen dat ik dit antwoord niet accepteer. Het toestel voldoet niet aan de verwachtingen en ik zal verdere maatregelen nemen tegen de leverancier en Philips.

Wat betreft de Plof's heb ik na upgrade vers. 70 ±2 weken geleden geen problemen meer gehad.

Wisseling van configuratie menu items blijft traag. Ook opstarten is traag alvorens een zender gewisseld kan worden. Antwoord van technicus is, dat dit komt door de toepassing van LINUX. Een verkeerde (goedkope) keuze van Philips dus voor alle 7,8 en 9000 serie TV's
 
Antwoord van technicus is, dat dit komt door de toepassing van LINUX. Een verkeerde (goedkope) keuze van Philips dus voor alle 7,8 en 9000 serie TV's
Da's natuurlijk een idioot antwoord van die medewerker :shock:
Even los van de vraag of men Linux een goed of slecht OS vindt, maar die TV's zijn traag door ofwel slecht geschreven software, ofwel door een veel te trage processor. De kernel van de firmware staat daar redelijk los van, omdat een kale Linux-kernel al behoorlijk efficient is; er zijn versies die draaien op een processor van een paar MHz en genoegen nemen met een paar honder kB's RAM.
 
Da's natuurlijk een idioot antwoord van die medewerker :shock:
Even los van de vraag of men Linux een goed of slecht OS vindt, maar die TV's zijn traag door ofwel slecht geschreven software, ofwel door een veel te trage processor. De kernel van de firmware staat daar redelijk los van, omdat een kale Linux-kernel al behoorlijk efficient is; er zijn versies die draaien op een processor van een paar MHz en genoegen nemen met een paar honder kB's RAM.

Mee eens. De hardware deugt inderdaad niet of is softwarematig niet goed geconfigureerd IMHO
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan