• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Status CI+ CAM's

De consumentenbond zou het gedoe met de beperkingen van CI+ moeten oppakken met desnoods een gang naar de rechter.
 
Kan iemand mij in een paar korte regels vertellen waar het filmpje over gaat?
Mijn duits is behoorlijk slecht.........:oops:
 
De film toont, dat wat tot nu toe met de standaard modulen en "vrije" receiver fuktioneert, niet meer met CI+ Modulen en goedgekeurde Receiver / TV's funktioneert.
Misschien maar in het kommentaar bij youtube vragen naar nederlandse ondertiteling
 
In het kort:

- CI+ is alleen nuttig voor fabrikanten en content providers
- CI+ kan functies van je recorder uitschakelen, zoals, pauze, opnemen, doorspoelen(!) - Welkom MaFIFA live voetbal!
- CI+ kan opnames beperkt houdbaar maken - bijvoorbeeld je mag een film maar een week bewaren op je recorder.
- CI+ kan backups van de recorder blokkeren, dus als je schijf vol is kan je het niet elders bewaren. De Humax 5050c en Panasonic TV's laten je bijvoorbeeld opnames op USB disks zetten. Dat kan CI+ verbieden.

Kortom, immens zinloze beperkingen om de laatste stuiver uit content te halen en je dwingen om reklames te kijken... joy.

De grote vraag is of dit allemaal ooit gebruikt gaat worden. Het gemak van de downloadbare content zonder reklame maakt dat als ze dit aanzetten het alleen maar aantrekkelijker is om je vermaak elders te betrekken.
 
Je moet wel bedenken dat deze funkties niet voor niets in de CI+ Modulen en apparaten geimplementeerd zijn, als ze het niet willen aktiveren, hadden ze deze funkties ook niet in de modulen en apparaten hoeven inbouwen.
 
Over de firmware capaciteiten van 'gecertificeerde decoders' (ala CI+) is eigenlijk niets bekend, er is geen kabelboermedewerker die daar een uitspraak over doet (of wil doen) maar dat ze aanwezig zijn in, bijv de 5050, is redelijk evident. Oftewel de toekomst zal het leren.

Je moet wel bedenken dat deze funkties niet voor niets in de CI+ Modulen en apparaten geimplementeerd zijn, als ze het niet willen aktiveren, hadden ze deze funkties ook niet in de modulen en apparaten hoeven inbouwen.
 
Ipv de standaard mediabox of Horizon box kan ook een CI+ module worden verkregen.


Weet iemand of dit een 1.2 of 1.3 module is?
En als dit een 1.2 is, is het dan een blauwe of paarse?

Eerste persoon bij Ziggo vertelde mij dat ze geen 1.3 modules uitleveren. Een andere medewerker wist het niet...
 
hoe herken ik de CAM vanrianten?

Ik heb hier nu meerdere CAM's liggen, maar er zijn er maar 2 die het gelijk doen: een witte Neotion en een blauwe Smit.
OP die CAMs is niet ondubbelzinnig aangegeven of het 1.3 versies zijn, maar daar ga ik dan maar van uit.

De vraag is alleen of ik aan de 2 niet werkende CAMs kan zien welke HW-versie het betreft en, indien 1.2, of die nog te upgraden zouden zijn naar 1.3?
Het betreft een paarse Smit met onder de barcode: KAFAV100415970
En een grijzige Neotion met een datum: 23/06/11.

Het zou fijn zijn om een van die twee nog aan de praat te krijgen als dat kan. Hoe is mij ook een raadsel en de verschillende posts alhier duiden erop dat dat niet meer mogelijk zou zijn.
Lukt dat niet meer, zou ik ergens nog een andere willen opsnorren, maar dan krijg je opnieuw de vraag: hoe herken je die als zijnde werkend?
De optie om te huren bij Ziggo staat mij erg tegen. Ik wil eigenaar zijn van alle apparatuur in huis.....
 
Terug
Bovenaan