• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

geen tv geen internet en dan 1 week wachten op monteur

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ziggo heeft natuurlijk wel SLA's waar ze mee werken (bijv. bij telefonie: 95% van de storingen opgelost binnen 48 uur, bij tv/internetstoring: 95% van de storingen opgelost binnen 72 uur), dat soort dingen.

Maar als je bij die 5 % zit heb je weinig om op terug te vallen. Je kunt je abonnementsgeld voor de storingsperiode terugkrijgen. Geen vergoeding wegens mogelijke inkomstenderving, of consulteren gezinspsycholoog (vooral bij storingen tv/internet:roll:)
Ziggo heeft (intern) wel een SLA, maar geen SLA afspraken met de klant. Subtiel verschil. :wink:
 
Consulteren gezinspsycholoog? Internet en tv eerste levensbehoeften? Sorry, maar op welke planeet woon jij?
Ja, het is vervelend dat het eruit ligt, maar je kan toch wel een paar dagen zonder... Ooit zei een klant tegen mij (die storing analoge tv had en ook 4 dagen op monteur moest wachten): ach kind, dat is toch geen probleem, dan ga ik toch gewoon een boek lezen.
 
Consulteren gezinspsycholoog? Internet en tv eerste levensbehoeften? Sorry, maar op welke planeet woon jij?
Kijk als Ziggo er ook zo over denkt ("de klant kan best wel een paar dagen zonder") komt er inderdaad niks van terecht.
Misschien leef jij op een andere planeet ?
 
Kijk als Ziggo er ook zo over denkt ("de klant kan best wel een paar dagen zonder") komt er inderdaad niks van terecht.
Misschien leef jij op een andere planeet ?
Natuurlijk denkt Ziggo er niet zo over. We doen ons best om ervoor te zorgen dat het altijd werkt. Maar er kunnen altijd storingen optreden, apparaten kunnen tenslotte een keer stuk. En dan willen we heus wel zo snel mogelijk ervoor zorgen dat het zsm weer gefixt wordt, maar je bent helaas de enige niet waar een monteur heen moet. Dus ja, dan kán het een paar dagen duren (heb ook vaak zat meegemaakt dat ik 2 dagen later of zelfs de volgende dag al een monteur beschikbaar had voor de klant). Het hangt er maar net vanaf hoe druk het is.
En voor zover ik weet zijn eten, voedsel, dak boven je hoofd en kleding eerste levensbehoeften. Daar zit dan ook maar 6% of minder btw op. Op internet + tv zit gewoon 19% btw, dus is het wettelijk gezien geen eerste levensbehoefte.
 
Ben het geheel met Isis eens, zoals waarschijnlijk ook wel gebleken is uit mijn eerdere reactie.

Natuurlijk is het erg vervelend als internet en/of de tv eruit ligt, maar dat maakt het natuurlijk geen eerste/primaire levensbehoefte. En in dat geval vind ik een monteur binnen 4 werkdagen helemaal niet zo gek en eigenlijk gewoon redelijk vlot.
 
Klanten denken daar anders over :

Een pc met internet, tv en telefoon zijn levensbehoeften. Kunnen mensen dat niet betalen dan is er sprake van armoede.
Dat blijkt uit het rapport ‘Genoeg om van te leven’ van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) en het Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting (Nibud). Ze onderzochten wat Nederlanders een minimaal acceptabele levensstandaard vinden.
Om boven de minimumgrens te functioneren moet iemand volgens de meerderheid van de bevolking in elk geval zelfstandige woonruimte hebben, gezond kunnen eten en nieuwe kleding kunnen kopen. Ook een eigen computer met internet, een tv en telefoon worden beschouwd als eerste levensbehoeften.
Nederlanders menen dat sprake is van armoede als mensen louter geld hebben voor de meest primaire zaken. Om het leven een beetje kwaliteit te geven, moet er ook geld zijn voor verzekeringen tegen ziektekosten, brand en inbraak. Elke dag warm eten achten we niet noodzakelijk, maar verjaardagen moeten wel kunnen worden gevierd. Bovendien moet er budget zijn voor recreatie en een lidmaatschap van een sportclub.
De deelnemers aan het onderzoek zijn het erover eens dat de bijstand in ons land hoog genoeg is om de noodzakelijke spullen te kunnen aanschaffen. Van het minimumloon kan een alleenstaande zelfs nog tot 400 euro in de maand sparen, zo luidt de algemene opinie. Maar als er kinderen zijn, geven beide inkomens grote risico’s op tekorten.
Bron: Telegraaf.
 
Klanten denken daar anders over :
Dat kan zijn, maar dat is nog steeds niet meer dan een mening. Een ieder is vrij om zijn/haar eigen mening te hebben, maar die mening maakt het nog steeds geen feit.

Internet/tv zijn wettelijk gezien nog niet toegekend als primaire/eerste levensbehoefte, wat ook af te leiden is aan het btw tarief wat eraan gekoppeld zit.
 
Internet/tv zijn wettelijk gezien nog niet toegekend als primaire/eerste levensbehoefte, wat ook af te leiden is aan het btw tarief wat eraan gekoppeld zit.
En de vraag of dat per wet geregeld gaat worden? In Finland nu wel... maar of dat in NL gaat gebeuren?
 
En de vraag of dat per wet geregeld gaat worden? In Finland nu wel... maar of dat in NL gaat gebeuren?
Dat is enkel afwachten. Wellicht dat het nog wel eens zal gaan gebeuren in NL, maar tot op heden in elk geval niet :)
 
Of het internet en TV een levensbehoefte is, kun je nog over discussieren. Een eerste levensbehoefte is het zeker niet. Je gaat niet dood als je het niet hebt.

Om mee te doen in deze maatschappij, werk vinden, zaken regelen, dingen aanvragen, is internet zeker nuttig. Onmisbaar? Dat denk ik niet, maar als je er eenmaal aan gewend bent kun je het knap lastig krijgen met een paar weken zonder.

Je moet maar zo denken, 10-15 jaar geleden deden we de meeste zaken nog buiten het internet om :-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan