• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Teletekst BBC 1 en 2 verdwenen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier in oud Casema is analoog geen teletekst op BBC.

Dat kan zo lijken, afhankelijk van de TV die je gebruikt. Sommige teletekst decoders schijnen aan te nemen dat er geen teletekst wordt uitgezonden als pagina 100 niet aanwezig is. Uit het feit dat jij geen teletekst krijgt kun je dus niet concluderen dat er (helemaal) geen teletekst meer is. Ik kan je verzekeren dat de ondertiteling van zowel BBC1 als BBC2 via pagina 888 er wel is, ook analoog.
 
Via de Astra2 satelliet op BBC 1 geen teletekst, ook geen 888, maar er zijn zoveel BBC's, misschien dat ik vanavond even ga kijken.
 
Correctie: zoals ik al gezegd had krijg ik via Ziggo ook analoog bij BBC1 nog steeds ondertiteling via teletekst pagina 888.

En ik sinds gisteren niet meer, hoewel ook Ziggo. Rara... en spiksplinternieuwe tv.....
 
En ik sinds gisteren niet meer, hoewel ook Ziggo. Rara... en spiksplinternieuwe tv.....

Nog even een update: via een oude Samsung DCB-9401R decoder inderdaad geen teletekst meer bij BBC1 of BBC2. Echter, via mijn Sony TV is er nog wel teletekst, bij BBC1 uitsluitend ondertiteling via pagina 888 (geen pagina 100) en via BBC2 naast pagina 100 en 888 ook nog wat andere pagina's (programmalistings op 601 en 602 e.d.). Het ligt dus ook aan de teletekstdecoder of je nog teletekst te zien krijgt.
 
Ik heb even gekeken op satelliet, op BBC 1 geen teletekst, wel ondertiteling.
Op BBC 2, 3 en 4 wel (limited) teletekst en ook ondertiteling.
De Samsung geeft helemaal geen teletekst op de BBC's, wel ondertiteling.
Digi1 ook ondertiteling op alle BBC's, teletekst weet ik niet, zit niet op mijn Logitech AB geprogrammeerd.
 
Ik heb even gekeken op satelliet, op BBC 1 geen teletekst, wel ondertiteling.
Op BBC 2, 3 en 4 wel (limited) teletekst en ook ondertiteling.
De Samsung geeft helemaal geen teletekst op de BBC's, wel ondertiteling.
Digi1 ook ondertiteling op alle BBC's, teletekst weet ik niet, zit niet op mijn Logitech AB geprogrammeerd.

Voor de goede orde: het gaat mij hier UITSLUITEND over ondertiteling via teletekstpagina TT 888 ! 'Gewone' (dus vertaalde) ondertiteling gaat altijd wel mee.
 
Ja, ondertiteling zou dus gewoon moeten werken op alle 4 BBC's

Nee, niet meer, want de BBC heeft kennelijk het een en ander veranderd waardoor sommige teletekst decoders de BBC teletekst niet meer herkennen en dus ook pagina 888 niet meer kunnen laten zien. DVB ondertiteling bij digitale ontvangst is weer een heel ander verhaal.
 
Zijn we het eens over het gegeven dat ondertiteling via tt 888 via de analoge ontvangst niet meer plaatsvindt?
 
Zijn we het eens over het gegeven dat ondertiteling via tt 888 via de analoge ontvangst niet meer plaatsvindt?

Nee, daar zijn we het niet over eens. Bij mij werkt ondertiteling via teletekst pagina 888 bij BBC1 en BBC2 nog steeds, ook analoog.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan